Gå til innhold

Boblebad-farlig eller ikke??

Anbefalte innlegg

Gjest boble-mage
Skrevet

Er 27 uker på vei og magen begynner å bli ganske stor. Har ikke vært og svømt på en måneds tid, så jeg gleder meg til å få tatt meg en dukkert idag.

Det jeg lurte på var, tilfeldigvis var det noen som snakket til meg idag om hvor farlig det var for gravide å ta boblebad. Dette har jeg ikke hørt noe om før. Er det varmen som gjør det? Bassenget jeg svømmer i er jo omtrent like varmt, og har dessuten et lag fett som isolerer mot det meste skulle jeg tro. Er det noe "vitenskapelig" som ligger bak dette, eller er det virkelig farlig? Dette er jo liksom høydepunktet med hele trimmen, at vi slapper av i boblebadet etterpå`...

Videoannonse
Annonse
Gjest boble-mage
Skrevet

Ser nå at jeg la det inn på feil forum. Sorry...

lalala1365380457
Skrevet

det er farlig ja! vet ikke helt hvorfor, men ei jeg vetav tok boblebad når hun var gravid (hun trodde kanskje det var farlig for fosteret, men skulle ta abort like etterpå, så hun brydde seg ikke noe om det). Når hun skulle reise seg opp fra boblebadet fikk hun et anfall, hun datt sammen på gulvet og ristet..

Men som sagt, jeg hakke peiling på hvorfor det er farlig...!

Angela1365380318
Skrevet

Jeg har også hørt at man ikke skal ta boblebad når man er gravid, men aner ikke hvorfor.

Du kan spørre legen eller jordmoren din om du ikke får svar her.

Skrevet

All bading på offentlige steder kan være skadelig, fordi badevannet kan blande seg med fostervannet, og dermed skade barnet

Skrevet

Jeg hadde ikke fått med meg dette da jeg var gravid for mange år siden, og da tok jeg boblebad en gang da jeg var ca 5 mnd på vei. Men dette var ikke et off. bad, det var på en hytte mens resten av gjengen sto slalåm! ;-)

Men jeg ser av noen tilfeldige linker jeg har rasket sammen at det visstnok ikke bare skal være bakteriene som kan være et problem, men også vibrasjonene.

Riktignok er ingen av linkene "autoriserte" legesider, men kan kanskje være ok å se likevel:

http://home.no.net/adagull/uke27.htm

http://www.snartgravid.com/plassen/archive/index.php/t-16107.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...