Gå til innhold

noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva euroen står i akkurat nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 kr

takk, sikkert litt dumt spm men hvis jeg skal bestille en produkt fra utlandet, i dette tilfelle frankrike, og de oppgir en pris på 168euro og i tillegg 15 euro frakt, må jeg i tillegg betale moms 24%?

Skrevet

takk, sikkert litt dumt spm men hvis jeg skal bestille en produkt fra utlandet, i dette tilfelle frankrike, og de oppgir en pris på 168euro og i tillegg 15 euro frakt, må jeg i tillegg betale moms 24%?

1 EUR = 8,37 NOK.

Du må betale mva (24%) på produkter du importerer til Norge (med mindre du selv tar det med over grensen).

Du kan få selgeren i Frankrike til å selge det til deg uten fransk mva.

Med vennlig hilsen

Skrevet

1 EUR = 8,37 NOK.

Du må betale mva (24%) på produkter du importerer til Norge (med mindre du selv tar det med over grensen).

Du kan få selgeren i Frankrike til å selge det til deg uten fransk mva.

Med vennlig hilsen

tusen takk for svar. Nå har jeg funnet et par solbriller som jeg har hatt lyst på lenge på internet. Bestiller dem fra frankrike og sparer over 500kr, selv når jeg har inkl frakt og moms. Internet er en fin ting:)

Gjest nassejenta
Skrevet

hm det vet jeg sannelig ikke..

skorpionfisken
Skrevet

tusen takk for svar. Nå har jeg funnet et par solbriller som jeg har hatt lyst på lenge på internet. Bestiller dem fra frankrike og sparer over 500kr, selv når jeg har inkl frakt og moms. Internet er en fin ting:)

Har du da regnet med tollen?

Skrevet

Nå er det veldig få varer fra Europa det er toll på. Kabnskje du mener fortolling, det koster vel en del.

skorpionfisken
Skrevet

Nå er det veldig få varer fra Europa det er toll på. Kabnskje du mener fortolling, det koster vel en del.

Det er i allefall verdt å sjekke ut. Mener de tar gebyrer og toll i hytt og pine om varen koster over 200 kr?

Skrevet

man skal vel ikke regne med frakt, moms 24% og toll på et par solbriller?

Skrevet

man skal vel ikke regne med frakt, moms 24% og toll på et par solbriller?

Du behøver ikke beregne toll, for det er det ikke på solbriller.

Men du må beregne et beløp for tollbehandlingskostander. Husker ikke hvor mye det er i farten, men lar du posten ordne det for deg, så skal de ha et gebyr for det.

Ordner du det selv (se internettsidene til tolldirektoratet), så må du likevel betale et gebyr - dog noe lavere.

Skrevet

Du behøver ikke beregne toll, for det er det ikke på solbriller.

Men du må beregne et beløp for tollbehandlingskostander. Husker ikke hvor mye det er i farten, men lar du posten ordne det for deg, så skal de ha et gebyr for det.

Ordner du det selv (se internettsidene til tolldirektoratet), så må du likevel betale et gebyr - dog noe lavere.

takk for svar, vet du hva forskjellen på duty og tax er? På nettsiden står det:

"All products purchased are exempt from tax. Your invoice will be raised free of tax. On arrival, duty may be applicable depending on the import laws of your country"

Skrevet

"All products purchased are exempt from tax. Your invoice will be raised free of tax. On arrival, duty may be applicable depending on the import laws of your country"

Både duty og tax er offentlige avgifter. Når det gjelder "Your invoice will be raised free of tax", så tipper jeg de mener fri for avsenderlandets moms".

Vedrørende "On arrival, duty may be applicable depending on the import laws of your country", så menes med duty sansynligvis summen av moms, eventuelle tollsatser og andre offentlige avgifter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...