Gjest venninna hennes Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Det skal være bryllup til sommeren og jeg er brudens forlover. Hun ønsker å be 15-20 jenter i bryllupet, alle venninner fra ulike stadier i livet, dvs at ikke alle kjenner hverandre. De bor også litt spredt i landet. Det er vel vanlig å be med alle venninnene på utdrikningslaget? Siden det er såpass mange har jeg tenkt å få med meg 4 som jeg kjenner godt, og som bor i samme by som meg, til å planlegge utdrikningslaget sammen med meg. Og deretter bare sende invitasjon til resten av jentene, med oversikt over planene, og tid/sted for oppmøte. Høres det OK ut? Og hvordan er det med betaling, vi andre skal vel spleise på utgiftene for bruden? 0 Siter
Gjest tips Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Ja, du ber alle venninnene som skal i bryllupet til utdrikningslaget. Send ut beskjed om dato i så god tid som mulig, så kan man holde av dagen. Spør samtidlig om disse vet om andre som bør inviteres i utrikningslaget. I tillegg er det vanlig å be andre unge jenter / damer som skal i bryllupet (hans forlovers kjæreste, begges kusiner, koner til fettere hvis disse skal i bryllup). Det er bedre å ha fått en invitasjon, så kan de heller takke nei hvis de synes de er for "perifere". Noe annet er hvis det er et mer intimt utdrikningslag med de nærmeste fire-fem venninnene, da er det ikke nødvendig å invitere rubbel og bit. Andre som kan inviteres (ikke nødvendigvis til hele dagen, men til en av "postene" eller et av måltidene,) er hennes kollegaer osv. Det kommer jo veldig an på opplegget, og hvor "personlig" hver av "postene" er. Det er greit å ha en liten kommite, slik du planlegger. Dyre ting bør sendes ut på "høring", det er ikke alle som synes det er greit å betale veldig mye. Skaff e-postadresse til alle, så er det greit å spørre om ting underveis. Be gjerne om noe betaling på foskudd, send ut bankkontonummeret ditt, hvis det er mye å legge ut. Det er vanlig at utdrikningslag blir en økonomisk utgift for forlover, men selvsagt spleiser dere på menste brudens utgifter. Hun skal ikke ha utgifter, ihvertfall. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Ja, du ber alle venninnene som skal i bryllupet til utdrikningslaget. Send ut beskjed om dato i så god tid som mulig, så kan man holde av dagen. Spør samtidlig om disse vet om andre som bør inviteres i utrikningslaget. I tillegg er det vanlig å be andre unge jenter / damer som skal i bryllupet (hans forlovers kjæreste, begges kusiner, koner til fettere hvis disse skal i bryllup). Det er bedre å ha fått en invitasjon, så kan de heller takke nei hvis de synes de er for "perifere". Noe annet er hvis det er et mer intimt utdrikningslag med de nærmeste fire-fem venninnene, da er det ikke nødvendig å invitere rubbel og bit. Andre som kan inviteres (ikke nødvendigvis til hele dagen, men til en av "postene" eller et av måltidene,) er hennes kollegaer osv. Det kommer jo veldig an på opplegget, og hvor "personlig" hver av "postene" er. Det er greit å ha en liten kommite, slik du planlegger. Dyre ting bør sendes ut på "høring", det er ikke alle som synes det er greit å betale veldig mye. Skaff e-postadresse til alle, så er det greit å spørre om ting underveis. Be gjerne om noe betaling på foskudd, send ut bankkontonummeret ditt, hvis det er mye å legge ut. Det er vanlig at utdrikningslag blir en økonomisk utgift for forlover, men selvsagt spleiser dere på menste brudens utgifter. Hun skal ikke ha utgifter, ihvertfall. Det er bruden som ønsker å gifte seg, så jeg mener at det er nå mer naturlig at hun har utgifter i forbindelse med bryllupet enn en uskyldig tredjepart (forloveren) da! Det her bryllupsutgiftsgreiene sklir helt ut for enkelte av gjestene. Og det siden brudeparet vil ha det flottest mulig. Kan bli for dyrt å være gjest faktisk. Klær og sko, presang, kanskje frisør, reise og kanskje hotell, samt utdrikningslag med kanskje reise og opphold der også. 0 Siter
morsan Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Det er bruden som ønsker å gifte seg, så jeg mener at det er nå mer naturlig at hun har utgifter i forbindelse med bryllupet enn en uskyldig tredjepart (forloveren) da! Det her bryllupsutgiftsgreiene sklir helt ut for enkelte av gjestene. Og det siden brudeparet vil ha det flottest mulig. Kan bli for dyrt å være gjest faktisk. Klær og sko, presang, kanskje frisør, reise og kanskje hotell, samt utdrikningslag med kanskje reise og opphold der også. Jeg skjønner poenget ditt, men akkurat utdrikningslaget bør ikke bruden betale for. Men jeg skulle mene at det ikke bare bør betales av forloveren heller. Det naturlige er at alle betaler for seg + spleiser i litt for brudens andel. Men når det er sagt synes jeg det er veldig viktig at ikke dette med utdr.lag tar av fullstendig. Forlovere vil gjerne gjøre sitt beste for sin gode venn/venninne, men mange av dem som kommer i utdr.lkag er mer perifere venner, som kanskje ikke skal i bryllupet engang. Derfor bør man ikke finne på opplegg som er altfor kostbart for deltagerne. 0 Siter
Mistera Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 De gangene jeg har vært på utdrikkningslag har det vært hips om happ:) Noen ganger har bruden faktisk måtte "tjent" seg til drammene hun drikker;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.