Gå til innhold

Smålig av noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg akkurat lest innlegget "Inntekt - Er dette bra eller dårlig?" og dette er til dere som svarer i stilen "Du har mye bedre inntekt enn meg og jeg jobber full stilling *sur*":

Dette syns jeg er smålig av dere!

Dere vet ikke om vedkommende har slitt mye for å få en slik inntekt eller hvor mye utdannelse dere har. Jeg mener ikke å si at dere ikke har fortjent (eller kanskje til og med slitt hardt) for å komme dit dere er idag, men å si dere blir sure og at hun ødelegger dagen deres er smålig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ment som spøk da....hehe. Jeg er veldig glad i utdannelsen, jobben min, lønna, sjefen, og det meste jeg :)

Ville bare at dama skulle forstå at hun tjente bra.

Skrevet

Det var ment som spøk da....hehe. Jeg er veldig glad i utdannelsen, jobben min, lønna, sjefen, og det meste jeg :)

Ville bare at dama skulle forstå at hun tjente bra.

Åja, da tok jeg ikke spøken din og beklager meg.

Skrevet

Svaret til flisa var kanskje ment som en spøk, men jeg tror nok mange som leste innlegget var noe misunnelig. De fleste tjener ikke stort mer når de jobber i 100% stilling.

Jeg er helt enig med deg i at dette er janteloven på sin verste. Det ser en jo også i hvert lønnsoppgjør, skatteoppgjør osv. der det virker som om alle absolutt skal tjene det samme, uavhengig av utdannelse, innsats, jobb osv. Dette blir selvsagt feil.

Men jeg synes også det er på kanten å spørre om folk synes nesten 300 000 kr for halv stilling er lite eller mye. Med mindre du har bodd alene i en hule de siste 50 årene vet du at dette er mye. Da virker det noe hoverende å spørre om det er lite/mye/passe.

Skrevet

Herregud! Humor må være et fremmedord?!!??! Og med den inntekten hun har burde man kunne forvente at hun skjøte "hvor landet lå" dvs. at hun tjener godt!??! Skulle hun hatt en nærmere analys mått hun da i det misnte ut med utdannelse, alder, og ikke minst HVA hun gjør.

Skrevet

Herregud! Humor må være et fremmedord?!!??! Og med den inntekten hun har burde man kunne forvente at hun skjøte "hvor landet lå" dvs. at hun tjener godt!??! Skulle hun hatt en nærmere analys mått hun da i det misnte ut med utdannelse, alder, og ikke minst HVA hun gjør.

Helt enig - det kan da ikke gå an å lure på noe slikt?

Og uansett om man drar inn utdannelse, studielån og annen gjeld etc., så er det en ganske uineressant faktor for spørsmålet om hvorvidt man tjener bra eller ikke. God lønn betyr ikke nødvendigvis at man sitter igjen med mye etter at utgifter er betalt - men lønnen er uansett god hvis den er god.

"......................."

Skrevet

Enig, misunnelse er ikke spesielt sjarmerende.

Men det er jo forståelig, hvis man selv sliter for mye mindre.

Dessuten er det vel mange som tenker at det burde være unødvendig å spørre om nesten 300.000 for halv stilling er lite eller mye, og oppfatter kanskje hovedinnlegget som nesten litt skrytende/overlegent.

Skrevet

Åja, da tok jeg ikke spøken din og beklager meg.

Du er tilgitt! LOL

Skrevet

Du er tilgitt! LOL

Fint :) Leste ikke innlegget ditt som spøk og syns lite om janteloven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...