Gå til innhold

Ny PC.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår PC har nok sett sine beste dager så vi vurderer å kjøpe ny.

Anbefales da lap top istedet?

Takk for tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde definitivt kjøpt bærbar. Det er fint å kunne flytte på den, sitte litt i stua, på soverommet, etc.

Og så ser den penere ut, enn en sånn diger stasjonær. Vi skal kjøpe datamaskin nr 3 her snart, og da blir det definitivt en bærbar til.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er lurt å tenke over hva maskinen blir brukt til når bærbar skal vurderes opp mot stasjonær.

Ulempen med bærbar som eneste maskin er forholdsvis dårlig kapasitet på flere felt. Det er f.eks forholdsvis dyrt med mye minne i en bærbar, harddiskene er dyre i forhold til kapasitet osv. Diskene er ofte trege. Spill og musikk spiser fort opp lagerplassen. Det er helst de dyreste maskinene som har rikelig med tilkobling for USB og FireWire.

Selv har jeg barebone og flatskerm, en søt liten sak som ikke krever store plassen. Jeg ville ikke hatt bare bærbar. Jeg liker best å skrive på vanlige tastaturer og syns det blir plundrete å skulle koble tastatur/mus til en bærbar maskin når den flyttes imellom.

Har dere behov for å kunne bruke maskinen flere steder i huset er en bærbar absolutt best.

Skrevet

Det er lurt å tenke over hva maskinen blir brukt til når bærbar skal vurderes opp mot stasjonær.

Ulempen med bærbar som eneste maskin er forholdsvis dårlig kapasitet på flere felt. Det er f.eks forholdsvis dyrt med mye minne i en bærbar, harddiskene er dyre i forhold til kapasitet osv. Diskene er ofte trege. Spill og musikk spiser fort opp lagerplassen. Det er helst de dyreste maskinene som har rikelig med tilkobling for USB og FireWire.

Selv har jeg barebone og flatskerm, en søt liten sak som ikke krever store plassen. Jeg ville ikke hatt bare bærbar. Jeg liker best å skrive på vanlige tastaturer og syns det blir plundrete å skulle koble tastatur/mus til en bærbar maskin når den flyttes imellom.

Har dere behov for å kunne bruke maskinen flere steder i huset er en bærbar absolutt best.

Jeg foretrekker faktisk å skrive på laptop-tastatur - ikke de aller minste, men de med 95% størrelse.

Skrevet

Hvis maskinen skal brukes mye til spilling (altså nye, kraftige spill, ikke tetris og kabal) så kan det ha noe for seg å velge stasjonær. Men jeg foretrekker klart laptop - da kan jeg sitte i sofaen og taste, og jeg kan ta med maskinen og surfe litt på senga (spesielt kjekt om jeg har overnattingsgjester på sofaen).

Velg en med god skjerm og godt tastatur.

Skrevet

Jeg foretrekker faktisk å skrive på laptop-tastatur - ikke de aller minste, men de med 95% størrelse.

Noen er veldig gode å skrive på, mens andre er helt horrible. Spesiellt disse hvor de har flyttet på pil- og pg-up/down tastene.

"............................"

Skrevet

Noen er veldig gode å skrive på, mens andre er helt horrible. Spesiellt disse hvor de har flyttet på pil- og pg-up/down tastene.

"............................"

Og ikke minst der Fn-tasten ligger lengst til venstre, der Ctrl skal være.

Skrevet

Og ikke minst der Fn-tasten ligger lengst til venstre, der Ctrl skal være.

Akkurat den sliter jeg med selv, iom. at jeg skriver ca. 50-50 på den bærbare og den stasjonære :-)

"..........................."

Gjest pc bruker
Skrevet

Jeg har merket at jeg lett får senebetennelse av bruk av bærbar pc fordi arbeidsstillingen blir helt feil på en bærbar pc.

Tastaturet har vært for lite og musen er ikke god. Det går selvfølgelig ann å koble til ekstern mus og tastatur, men da faller jo det å ha bærbar pc litt bort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...