Gå til innhold

Vi drepte 100 000 (!) for deres eget beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev: "Det britiske legetidsskriftet The Lancet skriver at 100 000 (samme som hele befolkningen i Stavanger) er blitt drept av "vår side" i Irak-krigen."

Jeg refererte til hva de skriver. Dog ser jeg at det nå visstnok er 110 000 innbyggere i Stavanger, så det er litt i overkant.

Noe mer?

Du refererer ikke til hva de skriver bare. Du legger på og trekker fra litt - slik at det fremstår som "verst mulig" i din favør.

Og det er det samme som løgn Sør.

Bare overskriften din er en stor overdrivelse - som jeg har kommentert i mitt første innlegg her.

Skal vi følge samme logikken så er Norge skyld i drap på tusenvis av asylsøkere i Norge - hvert år.

Tror du det er riktig?

Hvis ikke - hvorfor tror du at tallet fra artikkelen er riktig? De har gått frem på samme måte.

Virkelig seriøst med andre ord......

Men du sluker jo det meste som kan gi deg bensin på bålet, og viser stor kritisk sans mot alt som kunne synes å slukke det.

Og så beskylder du ikke minst Grip for det samme, og gir han noen helt for gjævelige personkarakteristikker av den grunn...??

Jeg antar du forstår hvordan det fremstiller deg i de fleste andres øyne?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• Mr Kahn

52

• Prozak

16

• Goliath

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du refererer ikke til hva de skriver bare. Du legger på og trekker fra litt - slik at det fremstår som "verst mulig" i din favør.

Og det er det samme som løgn Sør.

Bare overskriften din er en stor overdrivelse - som jeg har kommentert i mitt første innlegg her.

Skal vi følge samme logikken så er Norge skyld i drap på tusenvis av asylsøkere i Norge - hvert år.

Tror du det er riktig?

Hvis ikke - hvorfor tror du at tallet fra artikkelen er riktig? De har gått frem på samme måte.

Virkelig seriøst med andre ord......

Men du sluker jo det meste som kan gi deg bensin på bålet, og viser stor kritisk sans mot alt som kunne synes å slukke det.

Og så beskylder du ikke minst Grip for det samme, og gir han noen helt for gjævelige personkarakteristikker av den grunn...??

Jeg antar du forstår hvordan det fremstiller deg i de fleste andres øyne?

*ler meg skakk*

Ja, nå har du ihvertfall lært at du bør lese innlegget (og ikke bare overskriften) FØR du driter deg ut, Goliath!

Lykke til med roingen!

Skrevet

*ler meg skakk*

Ja, nå har du ihvertfall lært at du bør lese innlegget (og ikke bare overskriften) FØR du driter deg ut, Goliath!

Lykke til med roingen!

Angrep er det beste forsvar heter det - og jeg ser at det er det du frenetisk forsøker å gjøre her.

Faktisk forstod jeg ikke en gang svaret ditt Sør - for det var intet å forstå der.

Kan du spesifikt fortelle meg hvor jeg har tatt feil når jeg har satt deg fast i det du har skrevet.

Jeg har vært veldig konkret Sør - og det er kanskje mye forlangt å be deg om det samme.

Men gjør et forsøk - om du tør?

Skrevet

Angrep er det beste forsvar heter det - og jeg ser at det er det du frenetisk forsøker å gjøre her.

Faktisk forstod jeg ikke en gang svaret ditt Sør - for det var intet å forstå der.

Kan du spesifikt fortelle meg hvor jeg har tatt feil når jeg har satt deg fast i det du har skrevet.

Jeg har vært veldig konkret Sør - og det er kanskje mye forlangt å be deg om det samme.

Men gjør et forsøk - om du tør?

Du skriver: "Kan du spesifikt fortelle meg hvor jeg har tatt feil når jeg har satt deg fast i det du har skrevet."

Du har ikke satt meg fast, Goliath. Du sitter fast og våser i din egen myr.

Artikkelen i "The Lancet" ble kvalitetskontrollert gjennom "peer reviews".

Forøvrig er det fornøyelig at du ikke har noe annet å komme med enn om det er 100000 eller 99000 som er drept.

Skrevet

Du skriver: "Kan du spesifikt fortelle meg hvor jeg har tatt feil når jeg har satt deg fast i det du har skrevet."

Du har ikke satt meg fast, Goliath. Du sitter fast og våser i din egen myr.

Artikkelen i "The Lancet" ble kvalitetskontrollert gjennom "peer reviews".

Forøvrig er det fornøyelig at du ikke har noe annet å komme med enn om det er 100000 eller 99000 som er drept.

Dette er hva jeg kommer med:

"Visst er det en tragedie at så mange sivile har mistet livet i Irak. Og USA må helt klart ta på seg en del av skylden for dette.

MEN det går ganske klart frem i denne rapporten at tapstallet er svært usikkert. Tallet baserer seg i stor grad på mennesker som er meldt savnet.

(Når vi ser hvor mange asylsøkere som forsvinner i Norge hvert år, så kunne vi fort kommet opp i store tapstall vi også....)

Desuten er det en annen feil i det du skriver. Dette "anslåtte" tallet er ikke på antall sivile som "vår side" skal hatt skylden for, men det samlede antallet sivile som "anslås" å ha mistet livet - også på bakgrunn av angrep fra motstandsbevegelsen og Irakisk militære.

Og de har minsann skutt og bombet i "hytt og pine"...... "

og:

"Bare overskriften din er en stor overdrivelse - som jeg har kommentert i mitt første innlegg her.

Tror du det er riktig?

Hvis ikke - hvorfor tror du at tallet fra artikkelen er riktig? De har gått frem på samme måte."

Så i stedet for å gjemme deg bak en artikkel andre har skrevet - og andre igjen har kritisert, har du noen egne meninger om det jeg skriver - konkret?

Eller gjør du som Hamas ledelse, og gjemmer deg under skjørtene til andre?

Skrevet

Dette er hva jeg kommer med:

"Visst er det en tragedie at så mange sivile har mistet livet i Irak. Og USA må helt klart ta på seg en del av skylden for dette.

MEN det går ganske klart frem i denne rapporten at tapstallet er svært usikkert. Tallet baserer seg i stor grad på mennesker som er meldt savnet.

(Når vi ser hvor mange asylsøkere som forsvinner i Norge hvert år, så kunne vi fort kommet opp i store tapstall vi også....)

Desuten er det en annen feil i det du skriver. Dette "anslåtte" tallet er ikke på antall sivile som "vår side" skal hatt skylden for, men det samlede antallet sivile som "anslås" å ha mistet livet - også på bakgrunn av angrep fra motstandsbevegelsen og Irakisk militære.

Og de har minsann skutt og bombet i "hytt og pine"...... "

og:

"Bare overskriften din er en stor overdrivelse - som jeg har kommentert i mitt første innlegg her.

Tror du det er riktig?

Hvis ikke - hvorfor tror du at tallet fra artikkelen er riktig? De har gått frem på samme måte."

Så i stedet for å gjemme deg bak en artikkel andre har skrevet - og andre igjen har kritisert, har du noen egne meninger om det jeg skriver - konkret?

Eller gjør du som Hamas ledelse, og gjemmer deg under skjørtene til andre?

Å sammenligne folk som har forsvunnet i Irak, med asylsøkere som har forsvunnet i Norge er vel litt vel dumt, selv for deg?

Jeg antar du har samme diskusjon når noen nevner at nazistene drepte 6 millioner jøder?

Skrevet

...som da husguden Arafat slaktet 100.000 kristne i Libanon. Nå brukte riktignok Arafat 12 år på det, men likevel.

Kanskje det hadde vært bedre om Saddam hadde fått lov å fortsette sine myrderier i fred? Bedre med massegraver signert onkel Saddam, enn at amerikanerne kommer og rensker opp i rottereiret, eh?

Skrevet

Motstandsbevegelsen ville ikke engang ha eksistert hvis USA ikke hadde okkupert landet.

Når ble Ba'atgjengen motstandsfolk? Hvis du da ikke mener motstand mot all vestlig sivilisasjon?

Skrevet

"Krigen mot terror er i gang, og må vinnes."

Men hva er det som skaper terror i utgangspunktet? Det er heller tvilsomt at veldig mange terrororganisasjoner oppstår bare fordi de hater vesten, uten at vesten har gjort noe som gir dem grunn til det. Og er det noe store deler av vesten har gjort opp i gjennom årene, så er det å gi store deler av verden grunn til å hate den.

".........................."

«-Det er heller tvilsomt at veldig mange terrororganisasjoner oppstår bare fordi de hater vesten, uten at vesten har gjort noe som gir dem grunn til det. -»

Ja, prozac, kan vi få noen eksempler på dette? Hva er det vi har gjort araberne, siden de hater oss så intenst at de er villig til å drepe seg selv for å få tatt livet av noen av oss?

Jeg er lutter øre.

Skrevet

...som da husguden Arafat slaktet 100.000 kristne i Libanon. Nå brukte riktignok Arafat 12 år på det, men likevel.

Kanskje det hadde vært bedre om Saddam hadde fått lov å fortsette sine myrderier i fred? Bedre med massegraver signert onkel Saddam, enn at amerikanerne kommer og rensker opp i rottereiret, eh?

Sammenligner du Bush med Saddam?

Saddam drepte mange, så derfor kan Bush gjøre det samme.

For en "logikk"!

Skrevet

«-Det er heller tvilsomt at veldig mange terrororganisasjoner oppstår bare fordi de hater vesten, uten at vesten har gjort noe som gir dem grunn til det. -»

Ja, prozac, kan vi få noen eksempler på dette? Hva er det vi har gjort araberne, siden de hater oss så intenst at de er villig til å drepe seg selv for å få tatt livet av noen av oss?

Jeg er lutter øre.

Hva med å spørre noen?

Skrevet

Når ble Ba'atgjengen motstandsfolk? Hvis du da ikke mener motstand mot all vestlig sivilisasjon?

Spør Goliath - det var han som brukte ordet.

Men som vanlig har du ikke lest innleggene.

Skrevet

Hva med å spørre noen?

Ja, det har jeg faktisk gjort. Vil du vite hva svaret var?

Skrevet

Sammenligner du Bush med Saddam?

Saddam drepte mange, så derfor kan Bush gjøre det samme.

For en "logikk"!

...USA skapte Saddam under den kalde krigen, så det er da ikke mer enn rett og rimelig at de fjernet denne djevelen. Problemet for dere kommunister er at Saddam var støttet av deres tidligere ikoner i øst, etter at USA droppet ham som en sur sokk, og at Iraks ressurser nå ikke lenger kan utnyttes av disse til å destabilisere Vesten.

For en jævla tragedie for dere i den totalitære familien.

Skrevet

Spør Goliath - det var han som brukte ordet.

Men som vanlig har du ikke lest innleggene.

...men som vanlig blir du enten svar skyldig, eller tyr til personangrep.

Skrevet

...USA skapte Saddam under den kalde krigen, så det er da ikke mer enn rett og rimelig at de fjernet denne djevelen. Problemet for dere kommunister er at Saddam var støttet av deres tidligere ikoner i øst, etter at USA droppet ham som en sur sokk, og at Iraks ressurser nå ikke lenger kan utnyttes av disse til å destabilisere Vesten.

For en jævla tragedie for dere i den totalitære familien.

Du skriver: "Problemet for dere kommunister"

*ler meg skakk*

Der kom den. Det tok 2 innlegg før du ikke hadde noe annet å by på.

Skrevet

...men som vanlig blir du enten svar skyldig, eller tyr til personangrep.

Du skriver: "...men som vanlig blir du enten svar skyldig, eller tyr til personangrep."

Og hvem ver det som akkurat har skrevet "dere kommunister"?

Ca 5 innlegg ovenfor?

====

Hvis du ikke vet hvem som er "mostandsbevegelen" i Irak så foreslår jeg du leser avisen/media generelt.

Skrevet

Ja, det har jeg faktisk gjort. Vil du vite hva svaret var?

Du kan selvsagt fortelle svaret, men vedkommende snakker uansett kun for seg selv.

Akkurat som du demoniserer muslimer, så vil jeg tippe at enkelte av dem også synker ned på ditt nivå.

Skrevet

Du skriver: "Problemet for dere kommunister"

*ler meg skakk*

Der kom den. Det tok 2 innlegg før du ikke hadde noe annet å by på.

...as I see them.

Ikke min feil at du føler deg truffet.

Midt i trynet.

Skrevet

...as I see them.

Ikke min feil at du føler deg truffet.

Midt i trynet.

Du har nok vesentlig mer til felles med kommunister enn det jeg har. Det vet du selvsagt godt.

Men når du står fast, så ynder du å kalle andre for kommunister, og derved kjøre debatten i grøften.

Som vanlig.

"vulgæremarxistisk analyseverktøy"

*parodierer*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...