Gå til innhold

Vi drepte 100 000 (!) for deres eget beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver: "Man kan godt forstå at israelske soldater sprenger en ambulanse når halvparten av disse inneholder bomber istedet for skadede."

Israel har innrømmet at begge de 2 påståtte episodene var falske og oppdiktet.

Med vennlig hilsen

...Israel har innrømmet at ambulansene ikke inneholdt RAKETTER!

Fortsatt er det bevist at Røde Halvmånes ambulanser har fraktet våpen og sprengstoff, sågar selvmordsbombere inn i den jødiske delen av Jerusalem.

Blir du aldri lei av å bli tatt med buksene nede?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• Mr Kahn

52

• Prozak

16

• Goliath

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

USA er ikke hele vesten. Korsfarerne var europeiske og kristne, holder lenge det i denne sammenhengen.

Poenget her var vel hva av historiske begivenheter som kan ha vært med på å så skepsis og hat mot vesten i muslimske land. Den muslimske ekspansjonen i afrika har vel ingenting med den saken å gjøre. At de hadde en sterk periode med erobringer og utvidelse påvirker ikke eventuell bitterhet (med unntak av at det tok slutt). Det er ikke snakk om pluss og minus.

Å ha blitt dyttet ut av Spania derimot er noe fundamentalistene er sure over.

Det som vanligvis blir trukket frem når fundamentalister skal argumentere over dette, er kairokonferansen på 20-tallet og påfølgende utnyttelse, innblanding i oljeproduksjonen, opprettelse og forsvar av Israel og diverse hendelser litt lenger øst.

«-Poenget her var vel hva av historiske begivenheter som kan ha vært med på å så skepsis og hat mot vesten i muslimske land.-»

I så fall skulle det hatet vært gjensidig, da islamistisk-arabisk ekspansjon ikke foregikk etter oppskrift fra Jehovas Vitner. Jeg forsøker å få deg til å se hva Islam har betydd i denne sammenhengen, men her er du åpenbart resistent mot informasjon.

En annen ting; uten vestlig teknologi og kunnskaper ville det ikke vært noen oljeproduksjon i araberlandene, og det faller helt naturlig at en demokratisk stat forsvarer en annen demokratisk stat mot overgrep.

Gjør heller et forsøk på å diskutere slik du la opp til, ikke stikk hodet i sanden fordi det ble for kompleks for en marxistisk analyse.

Skrevet

...Israel har innrømmet at ambulansene ikke inneholdt RAKETTER!

Fortsatt er det bevist at Røde Halvmånes ambulanser har fraktet våpen og sprengstoff, sågar selvmordsbombere inn i den jødiske delen av Jerusalem.

Blir du aldri lei av å bli tatt med buksene nede?

Ja, det er vel "bevist" like godt som de to episodene med raketter.

*knegg*

Skrevet

«-Poenget her var vel hva av historiske begivenheter som kan ha vært med på å så skepsis og hat mot vesten i muslimske land.-»

I så fall skulle det hatet vært gjensidig, da islamistisk-arabisk ekspansjon ikke foregikk etter oppskrift fra Jehovas Vitner. Jeg forsøker å få deg til å se hva Islam har betydd i denne sammenhengen, men her er du åpenbart resistent mot informasjon.

En annen ting; uten vestlig teknologi og kunnskaper ville det ikke vært noen oljeproduksjon i araberlandene, og det faller helt naturlig at en demokratisk stat forsvarer en annen demokratisk stat mot overgrep.

Gjør heller et forsøk på å diskutere slik du la opp til, ikke stikk hodet i sanden fordi det ble for kompleks for en marxistisk analyse.

Du skriver: " det ble for kompleks for en marxistisk analyse."

*ler meg skakk*

Det kan oversettes med: Kahn har ingen argumenter, så Khan kjører diskusjoenn i grøften.

Skrevet

Det blir også feil å forsvare det slik du gjør.

Israel har begått ufattelige massakre mot sivile opp gjennom årene. Grunnene til dette er selfølgelig mer komplekse enn at de er "terrorister". Man kan godt forstå at israelske soldater sprenger en ambulanse når halvparten av disse inneholder bomber istedet for skadede. Men det gjør likevel ikke disse handlingene greie - det er fortsatt en krigføring mot sivilbefolkningen.

Det som er så trist med slike som deg, som sitter inne med mye kunskaper om en sak, er at dere er så ensidige. Gode kunskaper burde kunne føre til at man ser muligheter for flere vinklinger på et problem, og kan foreslå løsninger som ikke er fullstendig ensidige.

"........................."

Jeg skulle like å vite hvilke massakrer Israel, eller jødene har utført, hvordan dette har skjedd og hvor. Jeg ser frem til en redegjørelse på dette.

At jeg blir beskyldt for å være ensidig tar jeg ikke inn over meg, her har du en større oppgave foran deg når det gjelder media og presse.

Nå er det på bakgrunn av mine kunnskaper at jeg lar skepsisen skinne så klart igjennom; Arafats «fred» har kostet så alt for mye, og noen løsning som innebærer en palestinsk stat midt inne i Israel kommer aldri på tale, uansett.

Arafat hadde nøkkelen til løsningen på Camp David i 2000, men sa nei fordi han ikke fikk gjennomslag for å repatriere 3,5 millioner flyktninger til Israel. Hva skulle Arafat med en palestinsk stat når det ikke lenger er noen til å befolke den?

Skrevet

Din uvitenhet er stor.

...siden du ikke engang tør å svare.

Feig?

Skrevet

Du skriver: " det ble for kompleks for en marxistisk analyse."

*ler meg skakk*

Det kan oversettes med: Kahn har ingen argumenter, så Khan kjører diskusjoenn i grøften.

...det bringer deg sikkert en slags tilfredsstillelse.

De fleste ser vel at du ikke er interessert i noen debatt, og jeg er fullstendig likeglad med hva du lirer av deg. Jo mer du dummer deg ut, jo bedre.

Skrevet

Ja, det er vel "bevist" like godt som de to episodene med raketter.

*knegg*

Nei, det er faktisk bevist med film og vitner. Det står deg fritt å tro hva du vil om det.

Skrevet

...det bringer deg sikkert en slags tilfredsstillelse.

De fleste ser vel at du ikke er interessert i noen debatt, og jeg er fullstendig likeglad med hva du lirer av deg. Jo mer du dummer deg ut, jo bedre.

Det kan neppe bli verre enn vrøvl om "marxistiske analyseverktøy".

Du er en sann parodi!

Skrevet

Nei, det er faktisk bevist med film og vitner. Det står deg fritt å tro hva du vil om det.

Det var jo film av "rakettene" også! Det er fabrikert vås.

Skrevet

...siden du ikke engang tør å svare.

Feig?

Du, som alle andre, vet utmerket godt at Israel okkuperer palestinerenes landområder ulovlig, og bedriver terrorisme mot sivilbefolkningen der.

Skrevet

Det var jo film av "rakettene" også! Det er fabrikert vås.

Javel, da vel også disse filmene fra sjekkpunktene fabrikert vås også da? Og disse guttungene som pælmer stein er vel sånn blåvegg-montasje, tenker jeg.

Alle lyver og bedrar, men sørs husguder er pax at veritas.

*himler*

Skrevet

Javel, da vel også disse filmene fra sjekkpunktene fabrikert vås også da? Og disse guttungene som pælmer stein er vel sånn blåvegg-montasje, tenker jeg.

Alle lyver og bedrar, men sørs husguder er pax at veritas.

*himler*

Jeg påpeker at Israel har en tradisjon for å fabrikere falske "bevis".

Stenkastingen er selvsagt reell nok, og en helt forståelig reaksjon på den israelske terrorismen.

Skrevet

Du, som alle andre, vet utmerket godt at Israel okkuperer palestinerenes landområder ulovlig, og bedriver terrorisme mot sivilbefolkningen der.

...araberne, som sa nei til å få sin egen stat allerede i 1948. Det finnes ingen palestinsk stat, kun territorier, ubestemt form, flertall.

Forutsetningen for å okkupere i folkerettslig forstand, er at det eksisterer en stat som kan okkuperes. Som kjent har araberne nektet å anerkjenne den resolusjonen som skulle gi dem en stat, og slått hånden av samtlige forsøk på å danne en i ettertid, så du har et forklaringsproblem.

Nå er det vel Arafat og hans PA/PLO/Fatah og Hamas som i første rekke terroriserer både jøder og arabere; vi har jo sett hva som skjer med arabere som ikke er villig til å være Allahs lydige redskap.

Jeg kan bidra med noen linker til et par film...nei, forresten, du tror jo bare på det som står i Stavangerskoje Aftenpravda. Er jødehateren Egil Omdal naboen, kanskje?

Skrevet

Jeg skulle like å vite hvilke massakrer Israel, eller jødene har utført, hvordan dette har skjedd og hvor. Jeg ser frem til en redegjørelse på dette.

At jeg blir beskyldt for å være ensidig tar jeg ikke inn over meg, her har du en større oppgave foran deg når det gjelder media og presse.

Nå er det på bakgrunn av mine kunnskaper at jeg lar skepsisen skinne så klart igjennom; Arafats «fred» har kostet så alt for mye, og noen løsning som innebærer en palestinsk stat midt inne i Israel kommer aldri på tale, uansett.

Arafat hadde nøkkelen til løsningen på Camp David i 2000, men sa nei fordi han ikke fikk gjennomslag for å repatriere 3,5 millioner flyktninger til Israel. Hva skulle Arafat med en palestinsk stat når det ikke lenger er noen til å befolke den?

"At jeg blir beskyldt for å være ensidig tar jeg ikke inn over meg, her har du en større oppgave foran deg når det gjelder media og presse."

Den er egentlig for dum til å kommentere.

"Nå er det på bakgrunn av mine kunnskaper at jeg lar skepsisen skinne så klart igjennom;"

Det er ikke skepsis du gir kommer med, det er utelukkende ensidig propaganda og holdninger som ikke er noe annerledes enn de du angriper. Det hjelper ikke hvem som har "mest" rett når begge sider er så ensidige som dette. Og du og dine motstandere her inne snakker stort sett for døve ører. Det er ingenting opplysende og konstruktivt som kommer fra dere i det hele tatt.

(og kom ikke med den at jeg ikke har noe konstruktivt å komme med - jeg står ikke på hustaket og roper her)

"........................."

Skrevet

Jeg påpeker at Israel har en tradisjon for å fabrikere falske "bevis".

Stenkastingen er selvsagt reell nok, og en helt forståelig reaksjon på den israelske terrorismen.

Da må vi vel samtidig kunne si at filmen om Al Durrah også er et fabrikert «bevis», og av de aller verste: en av Arafats geværmenn skyter en guttunge på 12 år mens han forsøker å gjemme seg i sin fars fang.

Og ikke nok med det, de forsøker å henge denne svinske udåden på IDF, som umulig kunne har truffet noen fra sin posisjon.

Visste du ikke at det er araberne som har tradijson for å lyve. Hørt om taqiyya-løgnen? Her finner du et mønster som mulimene har brukt i århundrer; løgnen er legitim så lenge det er snakk om å slå en fiende.

Skrevet

Da må vi vel samtidig kunne si at filmen om Al Durrah også er et fabrikert «bevis», og av de aller verste: en av Arafats geværmenn skyter en guttunge på 12 år mens han forsøker å gjemme seg i sin fars fang.

Og ikke nok med det, de forsøker å henge denne svinske udåden på IDF, som umulig kunne har truffet noen fra sin posisjon.

Visste du ikke at det er araberne som har tradijson for å lyve. Hørt om taqiyya-løgnen? Her finner du et mønster som mulimene har brukt i århundrer; løgnen er legitim så lenge det er snakk om å slå en fiende.

*ler*

Om så var, så er det selvsagt ingen unnskyldning for at Israel skal gjøre det.

Skrevet

...araberne, som sa nei til å få sin egen stat allerede i 1948. Det finnes ingen palestinsk stat, kun territorier, ubestemt form, flertall.

Forutsetningen for å okkupere i folkerettslig forstand, er at det eksisterer en stat som kan okkuperes. Som kjent har araberne nektet å anerkjenne den resolusjonen som skulle gi dem en stat, og slått hånden av samtlige forsøk på å danne en i ettertid, så du har et forklaringsproblem.

Nå er det vel Arafat og hans PA/PLO/Fatah og Hamas som i første rekke terroriserer både jøder og arabere; vi har jo sett hva som skjer med arabere som ikke er villig til å være Allahs lydige redskap.

Jeg kan bidra med noen linker til et par film...nei, forresten, du tror jo bare på det som står i Stavangerskoje Aftenpravda. Er jødehateren Egil Omdal naboen, kanskje?

Du kan skrive så mye vås du bare orker, Kahn. Fakta er at Israel bedriver ulovlig okkupasjon av palestinerenes landområder og terroriserer sivile.

At palestinerene noen ganger synker ned til israelsk nivå og dreper israelske sivile "i retur" fordømmer jeg.

Skrevet

*ler*

Om så var, så er det selvsagt ingen unnskyldning for at Israel skal gjøre det.

Tror du Israel skyter arabere for moro skyld?

Hvorfor tør du ikke ta debatten? Hver gang du ser meg her inne, så beiner du avsted så en knapt ser rævva di for bare hæler, og på trygg avstand blir du stående og slenge drit.

Er du bare en tulling, eller skal vi snart se en eneste grunn til å ta deg på alvor?

*rister på hodet av deg*

Skrevet

Du kan skrive så mye vås du bare orker, Kahn. Fakta er at Israel bedriver ulovlig okkupasjon av palestinerenes landområder og terroriserer sivile.

At palestinerene noen ganger synker ned til israelsk nivå og dreper israelske sivile "i retur" fordømmer jeg.

Uff ja, noen ganger renner det nok over for araberne, så de sender inn noen hjernevaskede voldsaper med fem kilo ammoniumnitrat stroppet til kroppen og blåser en skolebuss i filler, sånn for kicks.

Du må jo være fullstendig uten bakkekontakt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...