Gå til innhold

Vi drepte 100 000 (!) for deres eget beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

«-Poenget her var vel hva av historiske begivenheter som kan ha vært med på å så skepsis og hat mot vesten i muslimske land.-»

I så fall skulle det hatet vært gjensidig, da islamistisk-arabisk ekspansjon ikke foregikk etter oppskrift fra Jehovas Vitner. Jeg forsøker å få deg til å se hva Islam har betydd i denne sammenhengen, men her er du åpenbart resistent mot informasjon.

En annen ting; uten vestlig teknologi og kunnskaper ville det ikke vært noen oljeproduksjon i araberlandene, og det faller helt naturlig at en demokratisk stat forsvarer en annen demokratisk stat mot overgrep.

Gjør heller et forsøk på å diskutere slik du la opp til, ikke stikk hodet i sanden fordi det ble for kompleks for en marxistisk analyse.

Så vidt jeg vet har ikke europeere vært spesielt glade i arabere på noe tidspunkt, så jeg vil påstå det faktisk er litt gjensidighet.

Det er ikke snakk om rett og galt, fornuft og rasjonalitet her. Bare perspektiver og tankegang. Ren psykologi. Hvis en person føler seg urettferdig behandlet så driter han i om alle andre mener han ikke har blitt det.

Om du kommer med "en demokratisk stat forsvarer en annen demokratisk stat mot overgrep" til en palestiner, så vil han kanskje slå tilbake med at de bodde der i hundrevis av år før staten Israel ble opprettet med våpenmakt og vestlig støtte. En israelitt vil da gjerne svare med at de ble fordrevet først, og slik går det frem og tilbake i det uendelige.

Hvis en er hellig overbevist om at en har rett i en sak, er en som regel i stand til å bortforklare eller avfeie det meste av motargumenter. Ser ut som du har erfaring innenfor feltet.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• Mr Kahn

52

• Prozak

16

• Goliath

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"At jeg blir beskyldt for å være ensidig tar jeg ikke inn over meg, her har du en større oppgave foran deg når det gjelder media og presse."

Den er egentlig for dum til å kommentere.

"Nå er det på bakgrunn av mine kunnskaper at jeg lar skepsisen skinne så klart igjennom;"

Det er ikke skepsis du gir kommer med, det er utelukkende ensidig propaganda og holdninger som ikke er noe annerledes enn de du angriper. Det hjelper ikke hvem som har "mest" rett når begge sider er så ensidige som dette. Og du og dine motstandere her inne snakker stort sett for døve ører. Det er ingenting opplysende og konstruktivt som kommer fra dere i det hele tatt.

(og kom ikke med den at jeg ikke har noe konstruktivt å komme med - jeg står ikke på hustaket og roper her)

"........................."

HVILKE MASSAKRER?

Du henfaller til personkritikk istedenfor å ta debatten, og unngår å besvare direkte spørsmål ved å late som om du hever deg over den geme hop.

Som jeg spurte: hvilke massakrer er det sikter til. Eller må jeg jage deg fra den ene søkemotoren til den andre før vi får noe «oppklarende» fra deg?

Skrevet

Så vidt jeg vet har ikke europeere vært spesielt glade i arabere på noe tidspunkt, så jeg vil påstå det faktisk er litt gjensidighet.

Det er ikke snakk om rett og galt, fornuft og rasjonalitet her. Bare perspektiver og tankegang. Ren psykologi. Hvis en person føler seg urettferdig behandlet så driter han i om alle andre mener han ikke har blitt det.

Om du kommer med "en demokratisk stat forsvarer en annen demokratisk stat mot overgrep" til en palestiner, så vil han kanskje slå tilbake med at de bodde der i hundrevis av år før staten Israel ble opprettet med våpenmakt og vestlig støtte. En israelitt vil da gjerne svare med at de ble fordrevet først, og slik går det frem og tilbake i det uendelige.

Hvis en er hellig overbevist om at en har rett i en sak, er en som regel i stand til å bortforklare eller avfeie det meste av motargumenter. Ser ut som du har erfaring innenfor feltet.

For meg er det ikke vanskelig å se forskjellen på hva som er rett og hva som er galt. Dette er demokrati vs. diktatur, fremtiden vs. middelaldersk mørkemannsvelde, der en «stat», som aldri vil bli opprettet, er alibiet for det samme jødehatet som kostet 6 millioner jøder livet for seksti år siden.

Naivitet koster, Chamberlain beviste det i 1938, arkitektene bak Oslo-avtalen beviste det i 1994. Nå, ti år etter Oslo-avtalen er situasjonen verre enn noensinne. Og all skyld legges på Israel. Så hvem er ensidig her?

Jeg argumenterer ut fra en overbevisning og et oppriktig engasjement. En sunn skepsis til menneskets natur forteller meg at den eneste sanne freden er å ha en overlegen styrke.

Det er det eneste Israel overlever på; styrke - og mot!

Skrevet

HVILKE MASSAKRER?

Du henfaller til personkritikk istedenfor å ta debatten, og unngår å besvare direkte spørsmål ved å late som om du hever deg over den geme hop.

Som jeg spurte: hvilke massakrer er det sikter til. Eller må jeg jage deg fra den ene søkemotoren til den andre før vi får noe «oppklarende» fra deg?

"Du henfaller til personkritikk istedenfor å ta debatten"

Jeg kommenterer måten du og dine "motstandere" holder på her. Det er minimalt med saklig debatt, og et hovedfokus på å rakke ned på hverandre på en måte som er (nesten) underholdende barnslig og uendelig repetitiv. Og for å gjøre det, må jeg nødvendigvis omtale deg som "person".

Jeg har allerede sagt at jeg ikke er noen ekspert på dette temaet. Derfor er det så patetisk at dere som gir inntrykk av å se på dere selv som eksperter ikke kan annet enn å drive med tullete flisespikkeri og fantasiløse karakteristikkert av motparten. Det er ikke til nytte for noen som helst.

"........................"

Skrevet

Jeg kommenterer måten du og dine "motstandere" holder på her. Det er minimalt med saklig debatt, og et hovedfokus på å rakke ned på hverandre på en måte som er (nesten) underholdende barnslig og uendelig repetitiv. Og for å gjøre det, må jeg nødvendigvis omtale deg som "person".

Jeg har allerede sagt at jeg ikke er noen ekspert på dette temaet. Derfor er det så patetisk at dere som gir inntrykk av å se på dere selv som eksperter ikke kan annet enn å drive med tullete flisespikkeri og fantasiløse karakteristikkert av motparten. Det er ikke til nytte for noen som helst.

...men svaret uteblir. Hvilke massakrer, hvor og når og hvem?

Jeg kan ikke ta ansvaret for signaturen sørs manglende evne til å diskutere på et saklig nivå. Jeg argumenterer for en sak jeg tror på, og det på en saklig og nøktern måte, men svarene er i hovedsak fire, fem linjer med hån og drittslenging.

Jeg har aldri utgitt meg for å være noen «ekspert» på Midtøsten og den konflikten som pågår der nede, men har fulgt med fra fjern og nær i mer enn tredve år, så jeg regner meg ikke som direkte uvitende.

Og når du kommer brautende inn på arenaen og leker referee og blåser frispark i alle kompassretninger og prater om fantasiløse karakteristikker av motparten, da lurer jeg på om du har speil hjemme.

Når ble du opphøyet til dommer over hva som er til nytte for noe som helst? Hæ?

Diskutér sak - ikke person!

Skrevet

Uff ja, noen ganger renner det nok over for araberne, så de sender inn noen hjernevaskede voldsaper med fem kilo ammoniumnitrat stroppet til kroppen og blåser en skolebuss i filler, sånn for kicks.

Du må jo være fullstendig uten bakkekontakt.

Nå er det jo slik at "voldsapen" Sharon (for å bruke dine ord) har drept ca 5 ganger så mange palestinere som omvendt.

Dessuten kan du fremdeles ikke finne ETT eneste land i verden som er mot en palestinsk stat.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hold deg unna disse gærningene, de har mitraljøser på taket.

Det er mye bedre å dulle med jentene her inne, de er så koselige atte:-)

Skrevet

Jeg skulle like å vite hvilke massakrer Israel, eller jødene har utført, hvordan dette har skjedd og hvor. Jeg ser frem til en redegjørelse på dette.

At jeg blir beskyldt for å være ensidig tar jeg ikke inn over meg, her har du en større oppgave foran deg når det gjelder media og presse.

Nå er det på bakgrunn av mine kunnskaper at jeg lar skepsisen skinne så klart igjennom; Arafats «fred» har kostet så alt for mye, og noen løsning som innebærer en palestinsk stat midt inne i Israel kommer aldri på tale, uansett.

Arafat hadde nøkkelen til løsningen på Camp David i 2000, men sa nei fordi han ikke fikk gjennomslag for å repatriere 3,5 millioner flyktninger til Israel. Hva skulle Arafat med en palestinsk stat når det ikke lenger er noen til å befolke den?

Du skriver: "Jeg skulle like å vite hvilke massakrer "

Jeg antar du er blant dem som skriker "hvilke gasskammer?", og fornekter nazistenes drap på jødene også?

Det er helt parallelt med det du bedriver her, Du er ikke bedre enn holocaust-fornekterene!

Skrevet

Tror du Israel skyter arabere for moro skyld?

Hvorfor tør du ikke ta debatten? Hver gang du ser meg her inne, så beiner du avsted så en knapt ser rævva di for bare hæler, og på trygg avstand blir du stående og slenge drit.

Er du bare en tulling, eller skal vi snart se en eneste grunn til å ta deg på alvor?

*rister på hodet av deg*

Du skriver: "Tror du Israel skyter arabere for moro skyld?"

Nei, de skyter arabere av AKKURAT samme årsak/moral som nazistene gasset jøder.

Med deg som heiagjeng, akkurat som du ville vært i Tyskland.

Skrevet

Jeg kan ikke ta ansvaret for signaturen sørs manglende evne til å diskutere på et saklig nivå. Jeg argumenterer for en sak jeg tror på, og det på en saklig og nøktern måte, men svarene er i hovedsak fire, fem linjer med hån og drittslenging.

Jeg har aldri utgitt meg for å være noen «ekspert» på Midtøsten og den konflikten som pågår der nede, men har fulgt med fra fjern og nær i mer enn tredve år, så jeg regner meg ikke som direkte uvitende.

Og når du kommer brautende inn på arenaen og leker referee og blåser frispark i alle kompassretninger og prater om fantasiløse karakteristikker av motparten, da lurer jeg på om du har speil hjemme.

Du høres nøyaktig ut som et omvendt ekko av "fienden" din her inne :-)

"..........................."

Skrevet

Hold deg unna disse gærningene, de har mitraljøser på taket.

Det er mye bedre å dulle med jentene her inne, de er så koselige atte:-)

Å, jeg kjenner disse "ekspertene" fra før, så jeg vet hva slags typer de er :-)

Skrevet

Jeg trodde jeg svarte på det, men:

"Massakre" var selfølgelig feil ord å bruke. Bevisst drap av sivilbefolkning var nok det jeg mente.

".........................."

Skrevet

"Og når du kommer brautende inn på arenaen og leker referee og blåser frispark i alle kompassretninger"

Nåja. Kommentere tullet deres ser jeg meg fullt berettiget til å gjøre. Akkurat som at dere er berettiget til å slå tilbake og rope enda høyere i akkurat samme tonefall.

"og prater om fantasiløse karakteristikker av motparten,"

Javisst. Hvis du ikke selv ser hvor tåpelige disse karakteristikkene dere gir hverandre om og om igjen er, så er ikke det min feil.

"Du har nok en gang avslørt deg blah-blah." "Du er slik og slik blah-blah. "Du er kommunist blah-blah. "Du og vennen din, Hitler blah-blah". Er det mulig å ikke se hvor barnslig og tåpelig dette er? Tydeligvis.

"da lurer jeg på om du har speil hjemme."

Javisst. Opptil flere. Har du?

".........................."

Skrevet

Nå er det jo slik at "voldsapen" Sharon (for å bruke dine ord) har drept ca 5 ganger så mange palestinere som omvendt.

Dessuten kan du fremdeles ikke finne ETT eneste land i verden som er mot en palestinsk stat.

Denne frasen om at Israel har drept fem ganger så mange arabere er en av de forslitte marxistiske analysemodellene som jeg tidligere har dratt bunnen ut av.

Det er vesensforskjell på å drepe en geværmann som forsøker å ta seg inn i et boligområde for å skyte på kvinner og barn, og det å drepe en av disse geværmennene.

Går en inn på disse statistikkene (marxistene lever for statistikker) så ser en snart at tapstallene på arabisk side forteller noe om den dreptes «status».

Men du setter åpenbart Arafats snikmordere høyrere enn livet til en liten jødisk pike. Thore Tvedt må være stolt av deg.

Skrevet

Du skriver: "Jeg skulle like å vite hvilke massakrer "

Jeg antar du er blant dem som skriker "hvilke gasskammer?", og fornekter nazistenes drap på jødene også?

Det er helt parallelt med det du bedriver her, Du er ikke bedre enn holocaust-fornekterene!

...men kan ikke fortelle hvilke massakrer jødene har gjort seg skyldig i, han heller.

Skrevet

Denne frasen om at Israel har drept fem ganger så mange arabere er en av de forslitte marxistiske analysemodellene som jeg tidligere har dratt bunnen ut av.

Det er vesensforskjell på å drepe en geværmann som forsøker å ta seg inn i et boligområde for å skyte på kvinner og barn, og det å drepe en av disse geværmennene.

Går en inn på disse statistikkene (marxistene lever for statistikker) så ser en snart at tapstallene på arabisk side forteller noe om den dreptes «status».

Men du setter åpenbart Arafats snikmordere høyrere enn livet til en liten jødisk pike. Thore Tvedt må være stolt av deg.

Nå er det jo Tore Tvedt og deg som står på samme side, mot meg.

Du kan hyle så mye du orker - Israel okkuperer palestinerenes landområder ulovlig, og terroriserer sivilbefolkningen

Og ja, sivilbefolkningen synker av og til ned på Israels nivå.

Skrevet

Du skriver: "Tror du Israel skyter arabere for moro skyld?"

Nei, de skyter arabere av AKKURAT samme årsak/moral som nazistene gasset jøder.

Med deg som heiagjeng, akkurat som du ville vært i Tyskland.

...har det rablet for deg? Du skriver jo bare tullball.

Skrevet

...men kan ikke fortelle hvilke massakrer jødene har gjort seg skyldig i, han heller.

Det du skriver er helt likt det de som forfekter holocaust skriver.

Skrevet

Du høres nøyaktig ut som et omvendt ekko av "fienden" din her inne :-)

Men noe svar hadde du ikke - denne gangen heller. Nei, nei...

Skrevet

...har det rablet for deg? Du skriver jo bare tullball.

Nei, "tullball" er det du som har monopol på.

Du skriver og oppfører deg akkurat som dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...