Gå til innhold

Vi drepte 100 000 (!) for deres eget beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg svarte på det, men:

"Massakre" var selfølgelig feil ord å bruke. Bevisst drap av sivilbefolkning var nok det jeg mente.

".........................."

yesss, ååååf kååårs, «bevisst» drap på sivilbefolkningen...

Nå som du ligger halvveis på ryggekulen nede i trappa; hva om du definerer «bevisst drap på sivilbefolkningen» isteden, da?

Mener du etter samme målestokk som PA/PLO/Fatah og Hamas, eller etter Auschwitz-standard, eller hva mener du egentlig?

Er en araber sivil, selv om han bærer på en Kalashnikov eller et femkilos belte med ammoniumnitrat?

Har IDF noe valg når de står overfor en fiende som er så kyniske at de bruker sine egne unger som gissel og skjold?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• Mr Kahn

52

• Prozak

16

• Goliath

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Og når du kommer brautende inn på arenaen og leker referee og blåser frispark i alle kompassretninger"

Nåja. Kommentere tullet deres ser jeg meg fullt berettiget til å gjøre. Akkurat som at dere er berettiget til å slå tilbake og rope enda høyere i akkurat samme tonefall.

"og prater om fantasiløse karakteristikker av motparten,"

Javisst. Hvis du ikke selv ser hvor tåpelige disse karakteristikkene dere gir hverandre om og om igjen er, så er ikke det min feil.

"Du har nok en gang avslørt deg blah-blah." "Du er slik og slik blah-blah. "Du er kommunist blah-blah. "Du og vennen din, Hitler blah-blah". Er det mulig å ikke se hvor barnslig og tåpelig dette er? Tydeligvis.

"da lurer jeg på om du har speil hjemme."

Javisst. Opptil flere. Har du?

...hvis du ikke har noe annet å bidra med enn å beklage deg over hvordan det diskuteres, så er du i grunnen lite interessant som motstander.

Jeg gir blanke pokker i hva du mener om meg som person, det som interesserer meg er om du har en mening om konflikten i Midtøsten som du kan forsvare.

Så langt ser det temmelig tomt ut.

Skrevet

Nå som du ligger halvveis på ryggekulen nede i trappa; hva om du definerer «bevisst drap på sivilbefolkningen» isteden, da?

Mener du etter samme målestokk som PA/PLO/Fatah og Hamas, eller etter Auschwitz-standard, eller hva mener du egentlig?

Er en araber sivil, selv om han bærer på en Kalashnikov eller et femkilos belte med ammoniumnitrat?

Har IDF noe valg når de står overfor en fiende som er så kyniske at de bruker sine egne unger som gissel og skjold?

Det er jo "interessant" å klage over at palestinerene forsvarer seg, når Israel bedriver ulovlig okkupasjon av de palestinske landområdene.

Israel kan trekke seg tilbake til egne grenser når som helst. De er okkupanten.

Skrevet

Nå er det jo Tore Tvedt og deg som står på samme side, mot meg.

Du kan hyle så mye du orker - Israel okkuperer palestinerenes landområder ulovlig, og terroriserer sivilbefolkningen

Og ja, sivilbefolkningen synker av og til ned på Israels nivå.

...sier nøyaktig det samme som du skriver.

Det burde fått noen lamper til å blinke, dersom det hadde vært intelligent liv bak tastaturet ditt.

Skrevet

Det du skriver er helt likt det de som forfekter holocaust skriver.

Selvsagt forfekter jeg Holocaust, det har da vitterlig funnet sted for bare seksti år siden. Hva gjør du? Fornekter?

Skrevet

Selvsagt forfekter jeg Holocaust, det har da vitterlig funnet sted for bare seksti år siden. Hva gjør du? Fornekter?

Du forFekter et nytt holocaust.

Og er i samme gruppe som dem som forNekter at det var et holocaust for ca 65 år siden.

Skrevet

...sier nøyaktig det samme som du skriver.

Det burde fått noen lamper til å blinke, dersom det hadde vært intelligent liv bak tastaturet ditt.

Nei, dere to er som tvillinger. Eneggede.

Skrevet

Det er jo "interessant" å klage over at palestinerene forsvarer seg, når Israel bedriver ulovlig okkupasjon av de palestinske landområdene.

Israel kan trekke seg tilbake til egne grenser når som helst. De er okkupanten.

...før 1967, så husker vi jo at Jordan okkuperte Vestbredden, uten at det ble ytret et ord om noen okkupasjon av palestinsk land.

Israel har ingen grenser som er anerkjent i den arabiske verden, det er Arafats egne ord, opplest og vedtatt i et charter på 33 paragrafer.

Israel, og jeg også, forholder oss til virkeligheten, ikke til politiske drømmerier fra Karlshorst.

Du har en merkelig innstilling til forsvar, men det er vel militærnekteren i deg som snakker?

Skrevet

Du forFekter et nytt holocaust.

Og er i samme gruppe som dem som forNekter at det var et holocaust for ca 65 år siden.

Hvor er det jeg forfekter et nytt Holocaust? Og hvordan? Ved å forsvare en demokratisk stats rett til selvforsvar?

Skrevet

Nei, dere to er som tvillinger. Eneggede.

Nå må du se til å komme deg over fjortiss-stadiet, sør. Du diskuterer ikke som et voksent, tenkende menneske.

Snart trenger du beskyttelse mot deg selv.

Skrevet

Hvor er det jeg forfekter et nytt Holocaust? Og hvordan? Ved å forsvare en demokratisk stats rett til selvforsvar?

Hvilket "demokrati"?

Israel er ikke noe demokrati, mer enn Sør Afrika under apartheid var demokratisk.

Skrevet

...før 1967, så husker vi jo at Jordan okkuperte Vestbredden, uten at det ble ytret et ord om noen okkupasjon av palestinsk land.

Israel har ingen grenser som er anerkjent i den arabiske verden, det er Arafats egne ord, opplest og vedtatt i et charter på 33 paragrafer.

Israel, og jeg også, forholder oss til virkeligheten, ikke til politiske drømmerier fra Karlshorst.

Du har en merkelig innstilling til forsvar, men det er vel militærnekteren i deg som snakker?

Du kan benekte fakta alt du orker, men det du skriver blir ikke mindre vrøvl likevel.

Skrevet

Hvilket "demokrati"?

Israel er ikke noe demokrati, mer enn Sør Afrika under apartheid var demokratisk.

Slike metaforer slår bare tilbake på deg selv, og viser hvor useriøs og kunnskapsløs du er.

Skrevet

Du kan benekte fakta alt du orker, men det du skriver blir ikke mindre vrøvl likevel.

... men diskusjonen står der, det er bare du som er svar skyldig. Når du ikke klarer å ta meg på sak eller faktafeil, så blåser du eller tyr til den vanlige sarkasmen og ironien.

Lavmål fra deg.

Skrevet

"Nå som du ligger halvveis på ryggekulen nede i trappa;"

Bli voksen da, eh? Aksepter at jeg brukte feil ord, og slutt å legge annet i det.

"hva om du definerer «bevisst drap på sivilbefolkningen» isteden, da?"

Tja...bombing av boligområder, napalm etc. etc. Israel gjorde jo også mye slik "koselig" i Libanon på 70-tallet, gjorde de ikke?

Nå har jeg vel også forsøkt å si at selv om Israel gjør/har gjort mye feil, så betyr ikke det at de bare gjør feil. Altså - et forsøk på å se saken(e) fra mer enn en side. Du reagerer med voldsomme protester og utagerende forsøk på å overkjøre meg med ord. For all del - jeg har allerede skjønt at vidsyn, flere innfallsvinkler og en universell saklighet ikke er noe som interesserer deg (og mange av dine "motstandere" her inne).

"Mener du etter samme målestokk som PA/PLO/Fatah og Hamas, eller etter Auschwitz-standard, eller hva mener du egentlig?"

Selv du klarer vel ikke å koble israel med Aushwitz og Hames?

"Er en araber sivil, selv om han bærer på en Kalashnikov eller et femkilos belte med ammoniumnitrat?"

Dumt spørsmål, og ingenting å svare på.

"Har IDF noe valg når de står overfor en fiende som er så kyniske at de bruker sine egne unger som gissel og skjold?"

Du forsøker jo å fremstille Israel som et konstant offer, noe som selfølgelig ikke er tilfelle. Ingen kan vel protestere på tilfeller som det overfor. Men det setter da pokker ikke presedens for alt Israel gjør?

Som sagt: jeg har ikke noen dypere ideologi når det gjelder Israel og alle dets fiender (som begynner å bli en del). Men jeg er heller ikke så dum at jeg inbiller meg at dette er så ensidig som du skal ha det til. Hvis du vil nekte meg å uttale meg av den grunn, så værsågod. Du har vel heller aldri selv vært interessert i å debattere noe som helst, men heller å misjonere din eksklusive "sannhet".

"........................."

Skrevet

...hvis du ikke har noe annet å bidra med enn å beklage deg over hvordan det diskuteres, så er du i grunnen lite interessant som motstander.

Jeg gir blanke pokker i hva du mener om meg som person, det som interesserer meg er om du har en mening om konflikten i Midtøsten som du kan forsvare.

Så langt ser det temmelig tomt ut.

"...hvis du ikke har noe annet å bidra med enn å beklage deg over hvordan det diskuteres, så er du i grunnen lite interessant som motstander."

Klart det. Det er vanskelig å ikke bli oppgitt av det idiotiet dere holder på med. Enkelt beskrevet foregår det slik:

A kommer med en påstand. Denne påstanden er alltid ekstremistisk - enten fordømmende overfor en folkegruppe, eller en påstand om at de og de er nazister, rassister etc.

B svarer med en påstand som både benekter A's påstand, og impliserer manglende kunskaper hos B.

A svarer med en sliten frase som sammeligner B med Pol Pot, Hitler, Quisling e.l. Samtidig bes B å slutte å være personfiksert, men å diskutere sak (f.eks).

B svarer med en ny slitt frase om herkomsten og slekskapet mellom A og en eller annen folkemorder, diktator etc. Og fortsetter med å si at "jeg, nei - men DU er dum, du".

O.s.v

Det er jo egentlig ganske underholdende, men kun i små doser :-)

Skrevet

Slike metaforer slår bare tilbake på deg selv, og viser hvor useriøs og kunnskapsløs du er.

Som vanlig har du ingen mot-argumenter.

Skrevet

... men diskusjonen står der, det er bare du som er svar skyldig. Når du ikke klarer å ta meg på sak eller faktafeil, så blåser du eller tyr til den vanlige sarkasmen og ironien.

Lavmål fra deg.

Intet svar fra deg nå heller.

Du vet du tar feil, og derfor må du kjøre diskusjonen i grøften med preik om "vulgærmarxistiske analyseverktøy".

Skrevet

Nå må du se til å komme deg over fjortiss-stadiet, sør. Du diskuterer ikke som et voksent, tenkende menneske.

Snart trenger du beskyttelse mot deg selv.

Ditt totalitære vås er nettopp det - det samme totalitære våset som Tvedt kommer med.

Skrevet

"Nå som du ligger halvveis på ryggekulen nede i trappa;"

Bli voksen da, eh? Aksepter at jeg brukte feil ord, og slutt å legge annet i det.

"hva om du definerer «bevisst drap på sivilbefolkningen» isteden, da?"

Tja...bombing av boligområder, napalm etc. etc. Israel gjorde jo også mye slik "koselig" i Libanon på 70-tallet, gjorde de ikke?

Nå har jeg vel også forsøkt å si at selv om Israel gjør/har gjort mye feil, så betyr ikke det at de bare gjør feil. Altså - et forsøk på å se saken(e) fra mer enn en side. Du reagerer med voldsomme protester og utagerende forsøk på å overkjøre meg med ord. For all del - jeg har allerede skjønt at vidsyn, flere innfallsvinkler og en universell saklighet ikke er noe som interesserer deg (og mange av dine "motstandere" her inne).

"Mener du etter samme målestokk som PA/PLO/Fatah og Hamas, eller etter Auschwitz-standard, eller hva mener du egentlig?"

Selv du klarer vel ikke å koble israel med Aushwitz og Hames?

"Er en araber sivil, selv om han bærer på en Kalashnikov eller et femkilos belte med ammoniumnitrat?"

Dumt spørsmål, og ingenting å svare på.

"Har IDF noe valg når de står overfor en fiende som er så kyniske at de bruker sine egne unger som gissel og skjold?"

Du forsøker jo å fremstille Israel som et konstant offer, noe som selfølgelig ikke er tilfelle. Ingen kan vel protestere på tilfeller som det overfor. Men det setter da pokker ikke presedens for alt Israel gjør?

Som sagt: jeg har ikke noen dypere ideologi når det gjelder Israel og alle dets fiender (som begynner å bli en del). Men jeg er heller ikke så dum at jeg inbiller meg at dette er så ensidig som du skal ha det til. Hvis du vil nekte meg å uttale meg av den grunn, så værsågod. Du har vel heller aldri selv vært interessert i å debattere noe som helst, men heller å misjonere din eksklusive "sannhet".

"........................."

...for å nå frem til deg.

Du forteller meg at du ikke har satt deg så nøye inn i hva som foregår, og du sier også, mer eller mindre, at du ikke er særskilt interessert. Men kunne du tenke deg å gjøre et lite forsøk på å forstå at det er noen der ute som er både kunnskapsrike og engasjerte nok til å rokke ved den dagsorden som blir satt av media, presse og Norsk Gallup?

La meg gi deg et lite ekspempel på hvordan jeg oppfatter DIN «universelle saklighet», for ikke heller å si totale mangel på innsikt, og jeg siterer:

«-bombing av boligområder, napalm etc. etc. Israel gjorde jo også mye slik "koselig" i Libanon på 70-tallet, gjorde de ikke-» Sitat slutt!

Prozac, da Arafat ble jaget ut av Jordan etter det sovjet-støttede kuppforsøket der i 1970, reiste han sporenstreks til Libanon og fortsatte sin nedrige virksomhet derfra. I tillegg til å myrde 100.000 kristne libanesere, banet han veien for den syriske okkupasjonen av landet og kastet «Midtøstens Perle» ut i borgerkrig. 12 år med Arafat, og Libanon ligger brakk den dag i dag, okkupert av Syria og med quisling-hæren Hezballah (Guds Parti) som hird. Og du finner ingen andre å bebreide enn Israel, som daglig ble beskutt og bombet fra libanesisk territorium, enten av PLO eller Hezballah. I 12 år, dag ut og dag inn.

Du kan gjerne lete med lommelykt og korketrekker etter splinten i Israels øye, men da må du også la meg få lov å påpeke den tømmerlunnen som sitter i Arafats øye, og som også åpenbart blokker for etthvert utsyn til virkeligheten, en virkelighet som du heller vil kritisere meg for enn å ta den inn over deg.

Du må ikke være så selvhøytidelig og pompøs at du henfaller til personkarakteristikker istedenfor å debattere. JEG ville aldri finne på nekte DEG å uttale deg eller ha en mening, meg bekjent ser det heller ut til at du forsøker å kneble meg med en slags hersketeknikk.

Hvis du har så mye akkumulert moralsk indignasjon, ta det ut på disse som sprenger skolebusser, kjøpesentre og diskoteker for å myrde uskyldige mennesker, hvis eneste «synd» er å være jøde. Det er DISSE som er ofrene, og det er disse menneskene som ER Israel.

Jøder er også mennesker, enten du tror det eller ei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...