Gå til innhold

Vi drepte 100 000 (!) for deres eget beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

"...hvis du ikke har noe annet å bidra med enn å beklage deg over hvordan det diskuteres, så er du i grunnen lite interessant som motstander."

Klart det. Det er vanskelig å ikke bli oppgitt av det idiotiet dere holder på med. Enkelt beskrevet foregår det slik:

A kommer med en påstand. Denne påstanden er alltid ekstremistisk - enten fordømmende overfor en folkegruppe, eller en påstand om at de og de er nazister, rassister etc.

B svarer med en påstand som både benekter A's påstand, og impliserer manglende kunskaper hos B.

A svarer med en sliten frase som sammeligner B med Pol Pot, Hitler, Quisling e.l. Samtidig bes B å slutte å være personfiksert, men å diskutere sak (f.eks).

B svarer med en ny slitt frase om herkomsten og slekskapet mellom A og en eller annen folkemorder, diktator etc. Og fortsetter med å si at "jeg, nei - men DU er dum, du".

O.s.v

Det er jo egentlig ganske underholdende, men kun i små doser :-)

".........................."

Det er ganske åpenbart at du bør følge ditt eget råd; ta dette i små doser.

Når du finner en debatt som går på dine premisser, så vil du sikkert trives bedre enn når du kritiserer mine «misjonerende og ekslusive sannheter».

Tro det eller ei, men jeg har en viss forståelse for dine plager, og uttrykker gjerne sympati.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• Mr Kahn

52

• Prozak

16

• Goliath

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ditt totalitære vås er nettopp det - det samme totalitære våset som Tvedt kommer med.

Prozac har halvveis rett, det er en A (eller B, take your pick) som oppfører seg som kula i et flipperspill her inne.

Fortell meg hvordan en skal diskutere med en kverulant som ikke klarer å uttrykke mer enn tre til fem linjer med personangrep og prompelyder? Selv min sindige kone kar begynt å lure på om du har tørna fullstendig.

Det er fint at admin'en gir oss litt altitude her, men lufta begynner å bli litt tynn i de sfærene du beveger deg. Men nok er nok, jeg har fått frem poengene mine, og har ikke til hensikt å skade verken med selv eller den saken jeg brenner for ved å «diskutere» på det nivået du legger opp til.

Gjest uhyggelig lesning
Skrevet

Prozac har halvveis rett, det er en A (eller B, take your pick) som oppfører seg som kula i et flipperspill her inne.

Fortell meg hvordan en skal diskutere med en kverulant som ikke klarer å uttrykke mer enn tre til fem linjer med personangrep og prompelyder? Selv min sindige kone kar begynt å lure på om du har tørna fullstendig.

Det er fint at admin'en gir oss litt altitude her, men lufta begynner å bli litt tynn i de sfærene du beveger deg. Men nok er nok, jeg har fått frem poengene mine, og har ikke til hensikt å skade verken med selv eller den saken jeg brenner for ved å «diskutere» på det nivået du legger opp til.

Innleggene dine er det rene, skjære vanvidd. Sprøyte gal?

Skrevet

Innleggene dine er det rene, skjære vanvidd. Sprøyte gal?

...går dessverre med til å komme et av de sedvanlige personangrepene i møte, der angriperen skjuler seg bak et ad hoc-nick for ikke å grumse til det faste nicket.

Selvsagt er man «sprøye gal» når man går den venstresosialistiske leiren leiren i mot. Det er jo en kjensgjerning at denne leiren har lange tradisjoner for å støtte tiltak mot dissidenter, der tvilsomme diagnoser, deportasjon og tvangsmedisinering var en del av systemets forsvarsmekanismer.

Nazismen og kommunismen overlevde på dette i henholdsvis 12 og 74 år! Demokratiske rettigheter som ytringsfrihet fantes ikke. I Vesten satt man i fengsel først og skrev bok om det, i Sovjet skrev man boka først og havnet i fengsel ETTERPÅ!

Og enda sitter det en alt for stor andel av dette systemets tilhengere og misbruker retten til fri ytring, gjerne ved å trakassere eller sjikanere meningsmotstandere, slik som du gjør her. Og hva verre er, webmaster, hvem det nå enn er til enhver tid, aksepterer dette, kanskje også deltar.

Taktikken er enkel, gå så langt ut på kanten som mulig med drittslenging, bruk gjerne flere nick for å gi inntrykk av volum, og da meningsmotstanderen sprekker, så er det over og ut med både innleggene og nicket.

Men den fellen går jeg ikke i. Jeg forholder meg til sak, og enhver sletting eller utestengelse vil være en politisk motivert aksjon som på alle måter vil understreke hvert eneste ord jeg har skrevet. Signaturen sør har allerede gjort mye for å understreke behovet for nye analysemodeller i samfunnsdebatten generelt, og i utenriksdebatten i særdeleshet, dog på en måte som ville fått meg utestengt hvis situasjonen hadde vært omvendt.

Ja, denne tråden er uhyggelig lesning, fordi vi ser meninger bli forsøkt kvalt av udemokratiske krefter som vi enda ikke har tatt det endelige oppgjøret med. Men inntil den dagen kommer, skal vi fortstette å peke dem ut.

Når de ikke gjør det selv.

Skrevet

Du skriver: "mer enn tre til fem linjer med personangrep"

Igjen - personangrepen kommer fra deg; i denne tråden i ditt andre innlegg.

Skrevet

...for å nå frem til deg.

Du forteller meg at du ikke har satt deg så nøye inn i hva som foregår, og du sier også, mer eller mindre, at du ikke er særskilt interessert. Men kunne du tenke deg å gjøre et lite forsøk på å forstå at det er noen der ute som er både kunnskapsrike og engasjerte nok til å rokke ved den dagsorden som blir satt av media, presse og Norsk Gallup?

La meg gi deg et lite ekspempel på hvordan jeg oppfatter DIN «universelle saklighet», for ikke heller å si totale mangel på innsikt, og jeg siterer:

«-bombing av boligområder, napalm etc. etc. Israel gjorde jo også mye slik "koselig" i Libanon på 70-tallet, gjorde de ikke-» Sitat slutt!

Prozac, da Arafat ble jaget ut av Jordan etter det sovjet-støttede kuppforsøket der i 1970, reiste han sporenstreks til Libanon og fortsatte sin nedrige virksomhet derfra. I tillegg til å myrde 100.000 kristne libanesere, banet han veien for den syriske okkupasjonen av landet og kastet «Midtøstens Perle» ut i borgerkrig. 12 år med Arafat, og Libanon ligger brakk den dag i dag, okkupert av Syria og med quisling-hæren Hezballah (Guds Parti) som hird. Og du finner ingen andre å bebreide enn Israel, som daglig ble beskutt og bombet fra libanesisk territorium, enten av PLO eller Hezballah. I 12 år, dag ut og dag inn.

Du kan gjerne lete med lommelykt og korketrekker etter splinten i Israels øye, men da må du også la meg få lov å påpeke den tømmerlunnen som sitter i Arafats øye, og som også åpenbart blokker for etthvert utsyn til virkeligheten, en virkelighet som du heller vil kritisere meg for enn å ta den inn over deg.

Du må ikke være så selvhøytidelig og pompøs at du henfaller til personkarakteristikker istedenfor å debattere. JEG ville aldri finne på nekte DEG å uttale deg eller ha en mening, meg bekjent ser det heller ut til at du forsøker å kneble meg med en slags hersketeknikk.

Hvis du har så mye akkumulert moralsk indignasjon, ta det ut på disse som sprenger skolebusser, kjøpesentre og diskoteker for å myrde uskyldige mennesker, hvis eneste «synd» er å være jøde. Det er DISSE som er ofrene, og det er disse menneskene som ER Israel.

Jøder er også mennesker, enten du tror det eller ei!

"Du kan gjerne lete med lommelykt og korketrekker etter splinten i Israels øye, men da må du også la meg få lov å påpeke den tømmerlunnen som sitter i Arafats øye,"

For alle del. Jeg forsvarer da ingen av partene. Det er den fullstendige ensidigheten jeg kritiserer. Ting er aldri så enkelt som bl.a du fremstiller det.

"JEG ville aldri finne på nekte DEG å uttale deg eller ha en mening, meg bekjent ser det heller ut til at du forsøker å kneble meg med en slags hersketeknikk."

Jeg forsøker da heller ikke å nekte noen å uttale seg. Jeg blir bare oppgitt over måten det gjøres på - en måte som ofte fungerer stikk motsatt av intensjonene.

"Jøder er også mennesker, enten du tror det eller ei!"

Det barnslige utsagnet der kommer du med - etter å ha beskylt MEG for å bruke "hersketeknikk"? Bruk hodet litt, eh? Har jeg på et eneste tidspunkt nedvurdert en folkegruppe på den måten du hinter til her?

"........................"

Skrevet

Å sammenligne folk som har forsvunnet i Irak, med asylsøkere som har forsvunnet i Norge er vel litt vel dumt, selv for deg?

Jeg antar du har samme diskusjon når noen nevner at nazistene drepte 6 millioner jøder?

Du antar så mangt Sør.

Og som vanlig antar du akkurat det du selv ønsker å anta, uten rot i noen annen virkelighet enn din egen frodige fantasi.

Skrevet

Du antar så mangt Sør.

Og som vanlig antar du akkurat det du selv ønsker å anta, uten rot i noen annen virkelighet enn din egen frodige fantasi.

Som dine ytringer om norske asylsøkere, altså?

Skrevet

Som dine ytringer om norske asylsøkere, altså?

I din fantasi er det nok løse antagelser ja.

Men i den virkelige verden derimot.....

Skrevet

I din fantasi er det nok løse antagelser ja.

Men i den virkelige verden derimot.....

Det er nok din fantasi som spiller deg et puss.

Skrevet

Det er nok din fantasi som spiller deg et puss.

Hadde det enda vært så vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...