Gå til innhold

Tatovere barnas navn på kroppen?

Anbefalte innlegg

Gjest fra sine
Skrevet

Er dette virkelig tøft, eller lite gjennomtenkt?

Hvor kult er det å være tenåring, og navnet ditt står med kjempebokstaver på mamma eller pappa sin kropp?

Det er ei ung jente her, mor til en gutt på 3 år. Jenta er i begynnelsen av tjueåra, og er alenemor. Søt jente, flink mor, det er jeg sikker på.

Da hun bøyde seg i dag, så jeg det aller helligste bak. Og der ryggen skifter navn, sto guttungens navn med digre bokstaver.

Veldig gøy om ti-femten år? Og hva med kjærester? Tenk dere at en ny mann står og peiser på, mens navnet på den kvisete stesønnen på 16 dukker opp hele tiden..?

Og han på nrk, Nicholas Carlie, er det det han heter? Han har jo hele underarmen dekket av navnet på sønnen. Et nydelig navn, i England, men som i Norge nok blir til dummenikken, eller noe sånt når han blir større.

Jeg kan, med litt godvilje, se at det er romantisk å tatovere barn og koners navn på kroppen. Men hvorfor så stort, og så eksponert?

Tenk deg den 30 år gamle Brooklyn Beckham, kommer han til å synes det er kjempefint?

Eller er jeg fryktelig gammeldags?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er jeg enig med deg. Lite gjennomtenkt! Forsåvidt er tatoveringer generelt lite gjennomtenkt. Neida, ikke absolutt alle, men mange! Og navn og bokstaver bør man være ekstra forsiktig med. Det funker skjelden hele livet. Unntaket må isåfall være "mom" i et hjerte på en feit bikers overarm.

Jeg hadde veeeldig lyst på tatovering da jeg var litt yngre, men fordi jeg tenkte nøye igjennom det gjorde jeg det ikke. Det kan jo hende jeg har lyst til å gå med bare skuldre når jeg blir 50. Men selvfølgelig - noen er fornøyd med tatoveringene sine hele livet.

Gjest god helg
Skrevet

Trodde han programlederen hadde sitt navn tatovert.. Men så har jeg sett feil. Enig med deg, forresten..

Gjest rutangis netu
Skrevet

Synes bare du viser at du tenker litt lenger enn nesa rekker jeg!

Gjest connie-2000
Skrevet

jeg er av de som syntes tatoveringer og piercinger er utrolig vakker kunst, i det moderate. selv har jeg en liten på høyre overarm, en i korsryggen, en i nakken og fem kinesiske tegn nedover på innsiden av venstre underarm. de kinesiske tegnene er min datter sitt navn. og det er helt skjult for alle, til jeg selv forteller hva det står.

alle mine tatoveringer vet jeg at jeg skal bli gammel med, men i vår tid kommer det nok til å være flere med tattiser en uten på gamlehjemmet når den tid kommer for meg. en ting er jeg enig i. hold det litt dempet, og litt skjult, men for all del... barnas navn på kroppen er virkelig en vakker "kjærlighets" erklering til det mann er mest glad i. er i mot å tatovere kjærestens navn. i denne skilsmissetid...

Skrevet

jeg er av de som syntes tatoveringer og piercinger er utrolig vakker kunst, i det moderate. selv har jeg en liten på høyre overarm, en i korsryggen, en i nakken og fem kinesiske tegn nedover på innsiden av venstre underarm. de kinesiske tegnene er min datter sitt navn. og det er helt skjult for alle, til jeg selv forteller hva det står.

alle mine tatoveringer vet jeg at jeg skal bli gammel med, men i vår tid kommer det nok til å være flere med tattiser en uten på gamlehjemmet når den tid kommer for meg. en ting er jeg enig i. hold det litt dempet, og litt skjult, men for all del... barnas navn på kroppen er virkelig en vakker "kjærlighets" erklering til det mann er mest glad i. er i mot å tatovere kjærestens navn. i denne skilsmissetid...

"men i vår tid kommer det nok til å være flere med tattiser en uten på gamlehjemmet når den tid kommer for meg"

Det er vel å dra det litt langt. Mange, ja - men neppe flesteparten.

"..........................."

Skrevet

Der er jeg enig med deg. Lite gjennomtenkt! Forsåvidt er tatoveringer generelt lite gjennomtenkt. Neida, ikke absolutt alle, men mange! Og navn og bokstaver bør man være ekstra forsiktig med. Det funker skjelden hele livet. Unntaket må isåfall være "mom" i et hjerte på en feit bikers overarm.

Jeg hadde veeeldig lyst på tatovering da jeg var litt yngre, men fordi jeg tenkte nøye igjennom det gjorde jeg det ikke. Det kan jo hende jeg har lyst til å gå med bare skuldre når jeg blir 50. Men selvfølgelig - noen er fornøyd med tatoveringene sine hele livet.

Tro meg - man vil helst ikke gå med nakne skuldre når man er 42 heller.....:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...