Gå til innhold

Sjekkemarkedet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det er mye (ironi) du ikke forstår i kveld:-)

Send meg heller et bilde av nykjøkkenet ditt, du har vel digitalkamera.

Du har fått mail, men beklager digitalkameraet er ikke hjemme i kveld. Heller ikke datteren min :)

Videoannonse
Annonse
Gjest jeremiaz
Skrevet

Jeg har aldri ment at man skal suse videre for barnas skyld, men jeg har ment at man skal gjøre alt man kan for å få det til å funke, for barnas skyld.

Selv om paret i realiteten bor sammen som bror og søster?

Hvis du lirer av deg noe om at et sånt par skal "jobbe" for å få ting til å "funke", så må du være enda mer naiv og uerfaren enn jeg trodde.

Gjest tjohooo
Skrevet

Lykken er ikke å finne seg en mann jenta mi. Hør nå på de som er erfarne og voksne. Lykken er her og nå, og kanskje er lykken for deg å gå ut å sjekke.

Det høres lovende ut :D

Gjest tjohooo
Skrevet

Lykken kan du bare finne i deg selv og bare oppleves her og nå ;o)

Ahhh lykke ;)

Gjest tjohooo
Skrevet

Selv om paret i realiteten bor sammen som bror og søster?

Hvis du lirer av deg noe om at et sånt par skal "jobbe" for å få ting til å "funke", så må du være enda mer naiv og uerfaren enn jeg trodde.

Tydelig at du er i et slikt forhold i hvertfall.

Gjest jeremiaz
Skrevet

Er ikke, heldigvis, men VAR. Angrer litt på de to-tre årene vi kastet bort for å "få det til".

Skrevet

Jeg har aldri ment at man skal suse videre for barnas skyld, men jeg har ment at man skal gjøre alt man kan for å få det til å funke, for barnas skyld.

'For barnas beste' er et veldig vidt og subjektiv begrep. Det er sikkert bra for barn at mor og far elsker hverandre og lever lykkelig i sus og dus. Slik er ikke livet, og det som er til barnas beste er at foreldrene er ansvarsbeviste mennesker som tar tak i livet sitt. Alle må oppleve sorgen en eller annen gang i livet, og ofte gjør det individet sterkere. Jeg brukte altfor lang tid på skilsmisse og forvirring rundt det å gjøre det best for barna. Jeg glemte meg selv, noe som ikke var bra for barna. Innerst inne var jeg vettskremt og redd for fremtiden, og brukte 'det beste for barna' som unnskyldning. Barna mine var store og kan fortelle meg at de fikk det mye bedre etter skilsmissen, og argumenterer ofte for det når vennene snakker i dag om å holde sammen 'for barnas skyld'.(har en voksen datter)

Skrevet

jeremiaz har et poeng. Du trenger ikke bli ufin for det.

Gjest tjohooo
Skrevet

Er ikke, heldigvis, men VAR. Angrer litt på de to-tre årene vi kastet bort for å "få det til".

Kanskje var det umulig for dere, men jeg tror det er mange som gir opp som kunne fått det til.

Gjest tjohooo
Skrevet

'For barnas beste' er et veldig vidt og subjektiv begrep. Det er sikkert bra for barn at mor og far elsker hverandre og lever lykkelig i sus og dus. Slik er ikke livet, og det som er til barnas beste er at foreldrene er ansvarsbeviste mennesker som tar tak i livet sitt. Alle må oppleve sorgen en eller annen gang i livet, og ofte gjør det individet sterkere. Jeg brukte altfor lang tid på skilsmisse og forvirring rundt det å gjøre det best for barna. Jeg glemte meg selv, noe som ikke var bra for barna. Innerst inne var jeg vettskremt og redd for fremtiden, og brukte 'det beste for barna' som unnskyldning. Barna mine var store og kan fortelle meg at de fikk det mye bedre etter skilsmissen, og argumenterer ofte for det når vennene snakker i dag om å holde sammen 'for barnas skyld'.(har en voksen datter)

Ikke holde sammen for barnas skyld. Få det til, med barna som motivasjon. I å"få det til" ser jeg det som å ta tak i seg selv og ikke glemme seg selv som en forutsetning. Selvfølgelig er det mange som BØR skilles.

Gjest tjohooo
Skrevet

jeremiaz har et poeng. Du trenger ikke bli ufin for det.

Ja, men jeg har også et poeng.

Mulig jeg var ufin, men jeg synes ikke jeremiaz' innlegg var superfint heller.

Skrevet

Ja, men jeg har også et poeng.

Mulig jeg var ufin, men jeg synes ikke jeremiaz' innlegg var superfint heller.

Uansett, så gir han uttrykk for noe som svært, svært mange erfarne, og mer modne mennesker enn deg, har opplevd i sitt liv.

Gjest tjohooo
Skrevet

Uansett, så gir han uttrykk for noe som svært, svært mange erfarne, og mer modne mennesker enn deg, har opplevd i sitt liv.

Uansett så har jeg et poeng. Hvor umoden jeg enn måtte være. Har du fått med deg nyansene i det jeg sier, har du forstått at jeg sier ikke at ALLE SKAL være sammen. Jeg sier simpelt hen at for mange gir opp for lett. (Og ja, selvfølgelig finnes det mange som prøver for lenge, også - eller kanskje: prøver på feil måte.)

Skrevet

Ikke holde sammen for barnas skyld. Få det til, med barna som motivasjon. I å"få det til" ser jeg det som å ta tak i seg selv og ikke glemme seg selv som en forutsetning. Selvfølgelig er det mange som BØR skilles.

Ja det er mange som bør skilles, men jeg er enig med deg i at takhøyden er ofte for lav og det mangler toleranse i moderne tider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...