Gå til innhold

Utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva defineres som utroskap, og hva aksepteres? Hva er grunnen til monogamiske forhold og hva er grunnen til flerkoneri som eksisterer i noen kulturer? Noen som har hørt om kvinnesamfunnet hvor kvinnene hadde flere menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et sted i India er det "vanlig" at en kvinne har flere menn, men da er mennene brødre.

I Mosambik finnes det et matriaki.

Det mest "gjennomførte" matriarkiet er på en eller annen øy som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, eller engang hvor den ligger. Det var en artikkel om det i en norsk avis for 4-6 uker siden.

Med vennlig hilsen

Skrevet

har hørt om et samfunn i Afrika (eller var det Afrika) ble plutselig litt usikker hvor det er vanlig at kvinnene har flere menn. Arg blir så irritert på meg selv. har jo lest om det nylig.

Skrevet

Et sted i India er det "vanlig" at en kvinne har flere menn, men da er mennene brødre.

I Mosambik finnes det et matriaki.

Det mest "gjennomførte" matriarkiet er på en eller annen øy som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, eller engang hvor den ligger. Det var en artikkel om det i en norsk avis for 4-6 uker siden.

Med vennlig hilsen

Det er sikkert den øya jeg hadde i tankene, men ikke husket. Jeg lurer på hvorfor vi i vårt samfunn er så opptatt av de etiske spørsmålene rundt 'den evige kjærligheten' og så florerer utroskap.

Skrevet

har hørt om et samfunn i Afrika (eller var det Afrika) ble plutselig litt usikker hvor det er vanlig at kvinnene har flere menn. Arg blir så irritert på meg selv. har jo lest om det nylig.

Det finnes samfunn som er så 'lite utviklet', og hvor Bibelen eller Koranen med sin mannedominanse ikke er kjent, at kvinnene er dominerende fremdeles som for flere tusen år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...