Gå til innhold

Demens - Fastlegen gjør ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca. 1,5 år siden tok jeg opp min mors problemer med hukommelsen og humørsvingninger med hennes fastlege. Dette avfeide han bare. Jeg har prøvd flere ganger å snakke med ham om dette med samme resultat hver gang. Min mors symptomer er blitt værre. Nå leter vi daglig etter penger, bankort, nøkler og smykker og blir stadig vekk beskyldt for å ha stjålet det. Jeg ba sist om en henvisning til Geriatrisk avd. på sykehus, men også dette avviste fastlegen.

Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha forsøkt en annen lege, det nytter jo ikke med en lege som ikke vil lytte!

Skrevet

Mora min har vært på Lovisenberg, der har de en spesialavdeling for demens. Kan du ikke ringe dit, tror det heter Rosenlund. Men som datter er det lite du kan gjøre, du bestemmer ingenting. Det er lite hjelp å få hvis ikke folk ønsker hjelp selv. selv om folk er så utenfor at de knapt vet hva de heter.

Gjest få en seriøs lege til å ta ansvar!!
Skrevet

Hos oss foregikk det slik: Fastlegen hadde et skjema som han spurte enkel spørsmål fra.Han skrev opp svarene og kunne se i en tabell etterpå hvordan det lå ann.Deretter skrev han brev til sykehuset og vi fikk brev fra sykehuset noen uker senere med time hos geriatrisk lege.Der ble det konstantert alzheimer.

Du må fortest mulig bytte fastlege slik at dere får hjelp snarest.Det finnes nemlig medisin som noen kan få for å utsette sykdommen litt.I allefall er det beste å få diagnose, alt kan føles litt bedre når man vet at det er en sykdom.Særlig når man som pårørende må unnskylde seg ovenfor omgivelsene når den eldre gjør noe "dumt".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...