Gå til innhold

tuter du på biler med L-merke?

Anbefalte innlegg

Gjest L-bil kjører
Skrevet

var ute og prøvekjørte i dag og minst to ganger så var det biler bak meg som tutet fordi jeg var treg med å kjøre ut når det var min tur.

ganske frekt synes jeg?

tuter dere på L-biler.

og hvorfor kan det ikke være et L-merke foran bilen også? biler som kommer i mot har jo også godt av å vite at de kjører mot en uerfaren sjafør.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tuter absolutt ikke på biler med L-merke. Men det jeg lar meg irritere over er alle de som kjører rundt med L-merket hele tiden, uansett om det bare er en person i bilen. Ser det stadig når jeg kjører på motorveien i rushtiden f.eks. Altså ren latskap å ikke gidde å ta L-merket av og på ved behov. Det reduserer nok folks hensyntagen til biler med L-merker over tid...

Skrevet

Fordi du skjener ut av veibanen rett som det er?

Jeg tuter ikke med mindre de kjører i 50 i 70-sonen og ikke slipper meg forbi. En skal ikke ut på veien før en tør å kjøre i angitt fart. Ikke alle l-kjørere på motorveien som tør å kjøre i 90. Da bør de også vente, for det irriterer.

Skrevet

Vel, jeg tuter ikke på dem, syntes det er helt unødvendig. Men jeg blir ofte veldig irritert over dem med L- merket, mange som sinker traffiken. Så jeg kjører forbi dem fortest mulig!

Gjest også under opplæring..
Skrevet

Holder med deg. Man bør vise hensyn til de som lærer å kjøre bil (jeg lærer også nå).

Gjest vær tålmodig
Skrevet

Vel, jeg tuter ikke på dem, syntes det er helt unødvendig. Men jeg blir ofte veldig irritert over dem med L- merket, mange som sinker traffiken. Så jeg kjører forbi dem fortest mulig!

Du vet hvorfor de sinker? Fordi de holder på å lære seg bilkjøring..

Annonse

Skrevet

Jeg er nok mer tolmodig med en bil med L i bakruten, ja. Ihvertfall hvis jeg ser at det er mer enn èn person i bilen.

Men blir det for ille, så tuter jeg nok. Men i motsetning til mange drittsekker i trafikken mener jeg at et kort, lite tut stort sett er nok for å si i fra. Jeg HATER folk som henger på hornet i flere sekunder p.g.a småting.

"..........................."

Skrevet

Du vet hvorfor de sinker? Fordi de holder på å lære seg bilkjøring..

Klarer de ikke kjøre i angitt fart så har de ikke noe ut på akkurat den veien å gjøre enda.

Det er direkte trafikkfarlig.

Gjest skal også ta lappen
Skrevet

Klarer de ikke kjøre i angitt fart så har de ikke noe ut på akkurat den veien å gjøre enda.

Det var da ikke bare det det var snakk om?

Skrevet

nei det gjør jeg sjeldent. Jeg husker hvor irriterende og frustrerende jeg synes det var når noen tutet på meg da jeg øvelseskjørte. Men så klart, kjører de i 30 i 70 sonen og ikke slipper meg forbi hender det jeg gir dem et lite tut.

Skrevet

Det hender. Selvsagt synes jeg at man skal vise hensyn, men det gjelder begge veier.

Skrevet

Det som egentlig er litt morsomt er at det som står på fartsskiltene egentlig ikke er "angitt fart". Det er maks. tillatte hastighet. Men i praksis er det jo mer minimums enn maks. fart.

".........................."

Skrevet

Det som egentlig er litt morsomt er at det som står på fartsskiltene egentlig ikke er "angitt fart". Det er maks. tillatte hastighet. Men i praksis er det jo mer minimums enn maks. fart.

".........................."

Men selv politiet slår ned på folk som kjører i 30 i 70-sone, forutsatt at det er gode veiforhold og ikke uvær eller andre hensyn som må tas på det aktuelle tidspunktet.

Annonse

Skrevet

Men selv politiet slår ned på folk som kjører i 30 i 70-sone, forutsatt at det er gode veiforhold og ikke uvær eller andre hensyn som må tas på det aktuelle tidspunktet.

Selfølgelig. Men nå er det jo rimelig himmelvid forskjell på å kjøre i 30 i 70-sonen og f.eks 55 i 60-sonen.

Skrevet

Jeg tuter ikke. Det er ikke lov å tute i trafikken, har jeg hørt.

Men jeg tuter i to andre situasjoner, der er det lov har jeg bestemt:

På bilister som ikke skjønner at de skal kjøre inn i krysset når de skal svinge til venstre og har vikeplikt for møtende trafikk. De står og står helt til det blir rødt og krysset er 'klart'. _Da_ kjører de. På rødt. Men vi bak må vente på ny sjanse.

Gående som går på rødt. Gjør mitt beste for å skremme livskiten av dem slik at de aldri mer gjør den feilen.

Skrevet

Nei, jeg tuter ikke på biler med L-merke.

Men jeg tuter på andre idioter i trafikken -

De som lærer å kjøre bør få lære i fred, men de som kjører rævva når de til og med har lappen, de fortjener å bli tuta på.

Dessuten er det irriterende når folk kjører treigt som pokker, og ikke engang vil slippe forbi biler som vil holde høyere fart. Det må da være bedre å slippe forbi, enn å ha bilen bak oppi støtfangeren hele tiden. *oppgitt*

Men altså, jeg verken tuter på, eller presser, biler med L-merke.

:)

Skrevet

Selfølgelig. Men nå er det jo rimelig himmelvid forskjell på å kjøre i 30 i 70-sonen og f.eks 55 i 60-sonen.

Eller 60 i 70-sone og perfekt veidekke, ingen forstyrrende elementer o.l.

Da er det irriterende å ligge 10 under. Og ikke minst trafikkfarlig.

At det jeg kaller angitt fart ikke alltid er lovlig fart, det vet jeg, jeg har da tross alt lappen.

*ædda bædda, ække dum vettu*

forhåpentligvis

c",)

Gjest sussilei
Skrevet

Hvor skal de lære å kjøre da ? Det er ikke så lett å finne veier med 30-sone, og ærlig talt vil jeg heller ha elevene på veier med 70-grense enn i 30-soner med unger over alt.

Da jeg tok lappen - i Osls - tutet folk mens jeg kjørte kjøreskole-bilen, ikke bare en gang heller.

Det går absolutt ikke an ! Og kjørelæreren ba meg rolig om å blåse i idiotene ! Det har jeg fått masse bruk for siden !

Skrevet

Hvor skal de lære å kjøre da ? Det er ikke så lett å finne veier med 30-sone, og ærlig talt vil jeg heller ha elevene på veier med 70-grense enn i 30-soner med unger over alt.

Da jeg tok lappen - i Osls - tutet folk mens jeg kjørte kjøreskole-bilen, ikke bare en gang heller.

Det går absolutt ikke an ! Og kjørelæreren ba meg rolig om å blåse i idiotene ! Det har jeg fått masse bruk for siden !

Da får en finne en lite trafikkert vei, eller kjøre på et tidspunt der det ikke er så mange andre.

Bykjøring har som regel ikke så høy hastighet, så der får en trene seg opp til å være kjappere i avtrekkeren. Da er jeg supertålmodig med skolebiler og l-biler.

Men er de ikke modne nok til å kjøre raskere enn 50 uansett, ja da får de finne seg et annet sted enn motorveien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...