Gå til innhold

tuter du på biler med L-merke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp tatt lappen selv, og jeg tuter selvfølgelig aldri, fordi jeg vet hvor stressende det er når du skal konsentrere deg om å kjøre og har tusen ting å tenke på....Syns heller at det er de som tuter som lager fare situasjoner, for eleven kan bli stresset og dermed gjøre uberegnelige ting.....

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, jeg tuter ikke på biler med L-merke.

Men jeg tuter på andre idioter i trafikken -

De som lærer å kjøre bør få lære i fred, men de som kjører rævva når de til og med har lappen, de fortjener å bli tuta på.

Dessuten er det irriterende når folk kjører treigt som pokker, og ikke engang vil slippe forbi biler som vil holde høyere fart. Det må da være bedre å slippe forbi, enn å ha bilen bak oppi støtfangeren hele tiden. *oppgitt*

Men altså, jeg verken tuter på, eller presser, biler med L-merke.

:)

"Bilen bak oppi støtfangeren" - det er det verste jeg vet!

Skulle tro ingen hadde hørt om nakkeslengskader når man ser hvor mange biler som ligger tett innpå bilen forann!

Jeg bruker å holde fartsgrensene, men når en bil legger seg helt oppi meg så reagerer jeg med å senke farten - ikke tale om at jeg vil la meg presse til å bryte fartsgrensen av tullinger bak meg!

Skrevet

Når jeg er i veien med en L-bil, så viser jeg alltid at jeg vet hva jeg gjør - da blinker jeg når jeg skal og markerer med plassering etc. så jeg skal være veldig tydelig for eleven. Syns på en måte at de trenger å se "oss andre" som vettuge bilister.

Skrevet

"Bilen bak oppi støtfangeren" - det er det verste jeg vet!

Skulle tro ingen hadde hørt om nakkeslengskader når man ser hvor mange biler som ligger tett innpå bilen forann!

Jeg bruker å holde fartsgrensene, men når en bil legger seg helt oppi meg så reagerer jeg med å senke farten - ikke tale om at jeg vil la meg presse til å bryte fartsgrensen av tullinger bak meg!

Hvorfor ikke slippe forbi bilen som presser fordi den vil kjøre fortere? Hvorfor trasse og kjøre saktere, istedenfor å slippe vedkommende forbi?

Hvis du slipper forbi, så kan du kjøre videre i kosefarten og slippe å ha noen som kjører opp i støtfangeren din.

Skrevet

Hvorfor ikke slippe forbi bilen som presser fordi den vil kjøre fortere? Hvorfor trasse og kjøre saktere, istedenfor å slippe vedkommende forbi?

Hvis du slipper forbi, så kan du kjøre videre i kosefarten og slippe å ha noen som kjører opp i støtfangeren din.

Leste du innlegget mitt godt, så så du at jeg holder fartsgrensen. Det er først når idioten bak begynner å presse at jeg tar "kosefart" som du kaller det. Det er bakenforliggende bil som er ansvarlig for avstanden - det visste du vel?

Og om du husker litt fra kjøre-opplæringen din (?) så vet du at det er mye lettere å kjøre forbi om du holder så lang avstand til bilen forann at du får oversikt.

Hold avstand til meg du - så holder jeg også fartsgrensen!!!!

Skrevet

Leste du innlegget mitt godt, så så du at jeg holder fartsgrensen. Det er først når idioten bak begynner å presse at jeg tar "kosefart" som du kaller det. Det er bakenforliggende bil som er ansvarlig for avstanden - det visste du vel?

Og om du husker litt fra kjøre-opplæringen din (?) så vet du at det er mye lettere å kjøre forbi om du holder så lang avstand til bilen forann at du får oversikt.

Hold avstand til meg du - så holder jeg også fartsgrensen!!!!

ok, da skal du slippe å få meg opp i støtfangeren, ihvertfall. :)

Annonse

Skrevet

Når jeg er i veien med en L-bil, så viser jeg alltid at jeg vet hva jeg gjør - da blinker jeg når jeg skal og markerer med plassering etc. så jeg skal være veldig tydelig for eleven. Syns på en måte at de trenger å se "oss andre" som vettuge bilister.

Dette bør du vel strengt tatt gjøre bestandig?

Skrevet

Ser jeg en L i bakvinduet regner jeg med at sjåføren er litt smånervøs og usikker, og henger på hornet for å stresse stakkaren enda mer. Gjerne litt overraskende. Legger meg også rett oppi hekken på bilen. Er jeg heldig så kjører de av veien, eller kræsjer med en parkert bil. En vet liksom aldri hva en får når en tuter på en L-bil. Men moro er det :-)

Neida, jeg gjør ikke det.

Skrevet

Dette bør du vel strengt tatt gjøre bestandig?

ja, strengt tatt :) Men jeg anstrenger meg ENDA mer da :) du da?

Skrevet

Det hender. Selvsagt synes jeg at man skal vise hensyn, men det gjelder begge veier.

Tro meg, vi som prøver å lære oss å kjøre viser så mye hensyn vi bare kan.. Ofte mer hensyn enn folk med lappen. Men noen ganger i stressende situasjoner blir vi usikre og kan kåle litt siden vi ikke har særlig erfaring, og en som står og tuter bak gjør bare alt mye verre..

Skrevet

Fordi du skjener ut av veibanen rett som det er?

Jeg tuter ikke med mindre de kjører i 50 i 70-sonen og ikke slipper meg forbi. En skal ikke ut på veien før en tør å kjøre i angitt fart. Ikke alle l-kjørere på motorveien som tør å kjøre i 90. Da bør de også vente, for det irriterer.

Hvor mener du en aom aldri har kjørt før skal kjøre da, etter at man har kjørt masse på f.eks parkeringsplass? Hvis man ikek kan øvelseskjøre på veien uten å bli tuta ned så lærer man seg aldri å kjøre da...

Jeg holder meg alltid under fartsgrensa (sånn at det akkurat går). er det andre bak meg som har det travelt da og kjører for fort får de enten kjøre forbi og bryte fartsgrensa, og går det ikke å kjøre forbi - vel.. da får de bare ligge bak meg til det går an å kjøre forbi...

Synes folk kan være litt tålmodige. Du har vært i den situasjonen selv engang du og... Ingen er født med lappen. ; )

Skrevet

Nei jeg gjør ikke det. Ting går jo ikke akkurat raskere, da!! :-)

Skrevet

ja, strengt tatt :) Men jeg anstrenger meg ENDA mer da :) du da?

Gir nesten alltid signal når jeg ser at andre står å venter på meg e.l. Men når jeg er alene på veien og/eller ingen av avhengig av at jeg gir signal så gir jeg blaffen.

Annonse

Skrevet

Gir nesten alltid signal når jeg ser at andre står å venter på meg e.l. Men når jeg er alene på veien og/eller ingen av avhengig av at jeg gir signal så gir jeg blaffen.

Er man alene har man heller ikke plikt til å vise tegn - det har jeg nettopp lest i førerpøven (leser med datra til B-lappen og meg selv til den hersens minibuss.lappen)

Skrevet

Hvor mener du en aom aldri har kjørt før skal kjøre da, etter at man har kjørt masse på f.eks parkeringsplass? Hvis man ikek kan øvelseskjøre på veien uten å bli tuta ned så lærer man seg aldri å kjøre da...

Jeg holder meg alltid under fartsgrensa (sånn at det akkurat går). er det andre bak meg som har det travelt da og kjører for fort får de enten kjøre forbi og bryte fartsgrensa, og går det ikke å kjøre forbi - vel.. da får de bare ligge bak meg til det går an å kjøre forbi...

Synes folk kan være litt tålmodige. Du har vært i den situasjonen selv engang du og... Ingen er født med lappen. ; )

Selvfølgelig skal en kunne øvelseskjøre på veien, det er ikke det jeg sier.

Men ikke før en er klar for det. Tør en ikke kjøre fortere enn 50, ja da kjører en en stund til i 50-sone. Tør en ikke å kjøre i 90, da kjører en på en annen vei til en har funnet ut hvor en skal sikte, hvordan bilen reagerer, og hvor bilen skal ligge i veibanen.

De som øveleseskjører må tenke på at det kan oppstå trafikkfarlige situasjoner, det er også grunnen til at det er strengere regler om hvem som kan ha med seg en øvelseskjører.

Det er jo ikke bare bare å sette seg inn i en bil og kjøre, selv om det er klistret en L på bak.

Og som jeg sa tidligere, jeg er svært tolmodig når det gjelder bykjøring for skole- og l-biler. Og kjører de sakte, men det er lettvint å kjøre forbi, så er det greit det også. Men det er ikke greit å kjøre i sneglefart og ikke slippe noen forbi selv om en l-kjører.

Skrevet

Selvfølgelig skal en kunne øvelseskjøre på veien, det er ikke det jeg sier.

Men ikke før en er klar for det. Tør en ikke kjøre fortere enn 50, ja da kjører en en stund til i 50-sone. Tør en ikke å kjøre i 90, da kjører en på en annen vei til en har funnet ut hvor en skal sikte, hvordan bilen reagerer, og hvor bilen skal ligge i veibanen.

De som øveleseskjører må tenke på at det kan oppstå trafikkfarlige situasjoner, det er også grunnen til at det er strengere regler om hvem som kan ha med seg en øvelseskjører.

Det er jo ikke bare bare å sette seg inn i en bil og kjøre, selv om det er klistret en L på bak.

Og som jeg sa tidligere, jeg er svært tolmodig når det gjelder bykjøring for skole- og l-biler. Og kjører de sakte, men det er lettvint å kjøre forbi, så er det greit det også. Men det er ikke greit å kjøre i sneglefart og ikke slippe noen forbi selv om en l-kjører.

da er vi egentlig enige da! ; )

Kjører bare skolebil foreløpig.. Føler meg tryggest da... Vet jeg ikke kan reagere så fort hvis f.eks. en unge skulle løpe ut i veien, så derfor tør jeg ikke riktig ennå å bare ha pedaler på min side..

Skrevet

Tro meg, vi som prøver å lære oss å kjøre viser så mye hensyn vi bare kan.. Ofte mer hensyn enn folk med lappen. Men noen ganger i stressende situasjoner blir vi usikre og kan kåle litt siden vi ikke har særlig erfaring, og en som står og tuter bak gjør bare alt mye verre..

Jeg skjønner selvsagt det. Men det er utrolig irriterende å ligge bak en som sneeeeeegler seg gjennom 50-sona i 30 km/t og aldeles ikke har tenkt å vrenge kjerra inn på nærmeste busstopp så køen ikke blir alt for lang. DA kan jeg godt finne på å hønke med hornet. Kan man ikke følge resten av trafikken noenlunde, ja da får man slippe folk forbi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...