Gå til innhold

Ringer

Gjest Ringeringeringering

Anbefalte innlegg

Gjest Ringeringeringering
Skrevet

Skal forlovelsesring være på høyre eller venstre hånd egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valgfritt.

Men absolutt mest vanlig på høyre ringfinger. Men har du både forlovelsesring og glatt giftering på en gang, også før du er gift, så blir det venstre ringfinger til ringen en ble fridd til med.

Ble kanskje litt komplisert.

Gjest sussilei
Skrevet

Valgfritt.

Men absolutt mest vanlig på høyre ringfinger. Men har du både forlovelsesring og glatt giftering på en gang, også før du er gift, så blir det venstre ringfinger til ringen en ble fridd til med.

Ble kanskje litt komplisert.

Tror det er vanligst å ha den på venstre, i alle fall har amerikanere og det meste av europeerne ringen på venstre hånd (tror jeg, da...). Men i Norge er det vanligst å ha ringen på høyre hånd.

Skrevet

Tror det er vanligst å ha den på venstre, i alle fall har amerikanere og det meste av europeerne ringen på venstre hånd (tror jeg, da...). Men i Norge er det vanligst å ha ringen på høyre hånd.

Mente i Norge jeg også.

For i de fleste andre land er det vel venstre, det har du rett i.

Skrevet

Norge er litt dustete på akkurat det området, synes jeg. Hva er vitsen med å ha en forlovelsesring som ser nøyaktig ut som, og gjerne er en, giftering? Når man så gifter seg, så forandrer man enten inskripsjonen, eller kjøer en ny ring av samme type. Man kan jo ikke se forskjell på om noen er gift eller forlovet ut fra ringen.

".........................."

Skrevet

Norge er litt dustete på akkurat det området, synes jeg. Hva er vitsen med å ha en forlovelsesring som ser nøyaktig ut som, og gjerne er en, giftering? Når man så gifter seg, så forandrer man enten inskripsjonen, eller kjøer en ny ring av samme type. Man kan jo ikke se forskjell på om noen er gift eller forlovet ut fra ringen.

Enig. Men det har blitt mye mer vanlig med kontinental / amerikansk forlovelsesring her i Norge de siste ti årene, at han gir henne en ring m/sten når de forlover seg (bestemmer dato for bryllup) og at denne brukes sammen med gifteringen senere.

Skrevet

Enig. Men det har blitt mye mer vanlig med kontinental / amerikansk forlovelsesring her i Norge de siste ti årene, at han gir henne en ring m/sten når de forlover seg (bestemmer dato for bryllup) og at denne brukes sammen med gifteringen senere.

Stiligere det, egentlig. Bare jeg slipper unna den idiotiske amerikanske regelen om at forlovelsesringen skal være en diamant som koster 20% av årslønnen. Hadde et kvinnemenneske kommet med noe slikt overfor meg så hadde hun jaggu kommet fort ut av døra igjen :-)

"........................."

Skrevet

Stiligere det, egentlig. Bare jeg slipper unna den idiotiske amerikanske regelen om at forlovelsesringen skal være en diamant som koster 20% av årslønnen. Hadde et kvinnemenneske kommet med noe slikt overfor meg så hadde hun jaggu kommet fort ut av døra igjen :-)

Man får forte seg å fri mens man f.eks er i militæret, så slipper man unna med en liiten sten.

Skrevet

Man får forte seg å fri mens man f.eks er i militæret, så slipper man unna med en liiten sten.

Heh-heh :-)

Skrevet

...sagt av en liiten mann!

Skrevet

...sagt av en liiten mann!

Jeg er en kvinne, med en stor sten på ringen min!

Det var Prozak som sa han ikke ville kjøpe ring til en brutto månedslønn..

Skrevet

Jeg synes det er litt dustete med forlovelsesring i det hele tatt, jeg.

"Liksom-gift" - tullball.

Skrevet

Jeg synes det er litt dustete med forlovelsesring i det hele tatt, jeg.

"Liksom-gift" - tullball.

Joda. Men da må du jo nesten synes at forlovelse i seg selv er dustete?

"..........................."

Skrevet

Jeg er en kvinne, med en stor sten på ringen min!

Det var Prozak som sa han ikke ville kjøpe ring til en brutto månedslønn..

Men det var du som foreslo dette med militæret :-)

Hvis jeg er "liten" fordi jeg ikke vil bruke 100.000,- på en idiotisk ring, så får jeg heller være "liten" :-)

Skrevet

Joda. Men da må du jo nesten synes at forlovelse i seg selv er dustete?

"..........................."

Ja, jeg synes vel egentlig det.

Fikk noia av de jentene på gymnaset som plutselig dukket opp, rødmende og stolte med forlovelsesring på fingeren. Men når man spurte om når bryllupet skulle stå, fikk man bare et tomt blikk og noen vage bortforklaringer. De syntes bare det var så stas å leke voksen med ring på fingeren. Ingen av dem varte, naturligvis.

Når det er sagt, sitter jeg godt plantet i glasshus, ettersom jeg ble pålurt en forlovesesring selv i studietiden. Det føltes slett ikke riktig, og ikke var det ålreit å lirke seg ut av det, heller.

Så da jeg til slutt giftet meg, droppet jeg forlovelsesringen.

Skrevet

Fikk noia av de jentene på gymnaset som plutselig dukket opp, rødmende og stolte med forlovelsesring på fingeren. Men når man spurte om når bryllupet skulle stå, fikk man bare et tomt blikk og noen vage bortforklaringer. De syntes bare det var så stas å leke voksen med ring på fingeren. Ingen av dem varte, naturligvis.

Når det er sagt, sitter jeg godt plantet i glasshus, ettersom jeg ble pålurt en forlovesesring selv i studietiden. Det føltes slett ikke riktig, og ikke var det ålreit å lirke seg ut av det, heller.

Men hvis man bestemmer seg for å gifte seg en dato om f.eks 6 mnd. - er det da tull å forlove seg først? I praksis er det jo nettopp det en forlovelse er - lovnad om giftemål.

"............................"

Skrevet

Jeg er så enig med deg og kjenner godt igjen beskrivelsen av jenter på videregående! :-)

Grunn god nok til ikke å være forlovet, det! :-)

Skrevet

Men hvis man bestemmer seg for å gifte seg en dato om f.eks 6 mnd. - er det da tull å forlove seg først? I praksis er det jo nettopp det en forlovelse er - lovnad om giftemål.

"............................"

Rent prinsippielt så er man vel forlovet fra den dagen man har avtalt giftermål og til bryllupet skjer, men det er jo en helt annen situasjon enn det malun beskriver, da.

Det er vel ikke så vanlig å gifte seg med 1 minutts varsel, er det vel? *S*

Skrevet

20 prosent???!!!!

Jeg skjønner nå hvilken tabbe det var å gifte seg for flere år tilbake, uten forutgående ringforlovelse! ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...