Gå til innhold

trenger litt hjelp- strikking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er strikke-novis og trenger nå hjelp!

Strikker glattstrikk og skal øke. Har en bok der det står at jeg skal gjøre slik når jeg skal lage en maske mellom to vrange:

Legg garnet over den høyre pinnen til baksiden av arbeidet og før så garnet frem mellom pinnene.

Jeg gjør jo dette, men det blir et stort hull...

Hva gjør jeg feil? jeg strikker neste maske vrang. Kanskje jeg skal strikke den nye masken rett og så fortsette vrangt???

Skjønner ikke dette, og dette er jo enkel strikking. Hmmm, lurer på om denne vesken noen gang blir ferdig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du beskriver, høres ut som et kast, og da blir det hull.

Hvis det ikke skal bli hull, bare en vanlig økning, pleier jeg å plukke opp den tråden som går mellom to masker, og sette den vridd på venstre pinne. Deretter strikker jeg den som vanlig, rett på retten og vrang på vrangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...