ShitDiddelyDo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det jeg skrev om at kuren består av 20 brukerdoser og at det skal tas hver dag, er galt. 12 brukerdoser har kjæresten min kjøpt, og han tar det ca annenhver dag, ca 3 ganger i uken. Jeg har sendt spørsmålet mitt til en lege på denne siden, og håper på et svar snart.En "faglært" er den beste personen til å svare på spørsmålene mine, men jeg takker for alle de svarene jeg har fått fra dere andre. Jeg har vist alt til min kjære. Tror han fikk litt å tenke på (spesielt angående sviktende potens , men mye skal nok til for at han skal ombestemme seg. Synd! Etter å ha tatt 2 brukerdoser har han allerede opplevd å få krampe, tegn på at stoffet ikke virker hensiktsmessig på hans kropp? Er også ganske opptatt av måten det blir gjort på, å injisere noe direkte inn i en muskel virker uvanlig brutalt? Og vil evntuelle muskler han får av dette bare "skli av" med en gang han slutter, selv om han øker intensiteten på treningen? Det er så mye å lure på! Hvis typen din har trent seriøst i 7 år, kan det han trenger å kunne om kosthold og trening, og rett og slett har kommet langt ved hjelp av vanlig trening, så vil han rimelig sikkert beholde det meste av det han legger på seg - forutsatt av at han fortsetter å trene/spise fornuftig når han går av. Det er tross alt meget begrenset hvor mye han vil legge på seg av en ren deca-kur. Men er han bare en av disse idiotene som har trent i 2 år og verken spiser eller trener fornuftig, så kommer han ikke til å sitte igjen med noe som helst annet enn mindreverdighetskomplekser i det musklene raser av han. Det er også viktig at han vet hvordan man unngår diverse bivirkninger, og at han har legemidler som sørger for at hans testosteronproduksjon starter raskt igjen dersom han er en av de som får problemer med hormonproduksjonen som følge av Deca, samt at han har antiøstrogener tilgjengelig dersom behov (f.eks. hvis han begynner å utvikle kvinnelige bryster). Selv om en ren deca-kur ikke burde by på de helt store problemene, er det veldig viktig at han safer skikkelig. For uten å vite hva han driver med er det idioti. Forsto jeg deg rett i at fyren har 12 ampuller og tar 3 i uka? Det tilsvarer i så fall en 4-ukers kur, og det er helt åpenbart at typen din er tjukk i hue og overhodet ikke aner hva han driver med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Feria1365380770 Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Hvis typen din har trent seriøst i 7 år, kan det han trenger å kunne om kosthold og trening, og rett og slett har kommet langt ved hjelp av vanlig trening, så vil han rimelig sikkert beholde det meste av det han legger på seg - forutsatt av at han fortsetter å trene/spise fornuftig når han går av. Det er tross alt meget begrenset hvor mye han vil legge på seg av en ren deca-kur. Men er han bare en av disse idiotene som har trent i 2 år og verken spiser eller trener fornuftig, så kommer han ikke til å sitte igjen med noe som helst annet enn mindreverdighetskomplekser i det musklene raser av han. Det er også viktig at han vet hvordan man unngår diverse bivirkninger, og at han har legemidler som sørger for at hans testosteronproduksjon starter raskt igjen dersom han er en av de som får problemer med hormonproduksjonen som følge av Deca, samt at han har antiøstrogener tilgjengelig dersom behov (f.eks. hvis han begynner å utvikle kvinnelige bryster). Selv om en ren deca-kur ikke burde by på de helt store problemene, er det veldig viktig at han safer skikkelig. For uten å vite hva han driver med er det idioti. Forsto jeg deg rett i at fyren har 12 ampuller og tar 3 i uka? Det tilsvarer i så fall en 4-ukers kur, og det er helt åpenbart at typen din er tjukk i hue og overhodet ikke aner hva han driver med. 12 ampuller som han skal ta ca 3 ganger i uken ja. Er det i det hele tatt noen riktig måte å bruke dette "riktig" på når kun større muskler er eneste hensikt? Er det bedre å ta det over lengre tid? Og hva med de psykiske kosekvensene av dette, som økt agrresivitet? Ingen her har nevnt noe om det som jeg har sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Feria1365380770 Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Hvis typen din har trent seriøst i 7 år, kan det han trenger å kunne om kosthold og trening, og rett og slett har kommet langt ved hjelp av vanlig trening, så vil han rimelig sikkert beholde det meste av det han legger på seg - forutsatt av at han fortsetter å trene/spise fornuftig når han går av. Det er tross alt meget begrenset hvor mye han vil legge på seg av en ren deca-kur. Men er han bare en av disse idiotene som har trent i 2 år og verken spiser eller trener fornuftig, så kommer han ikke til å sitte igjen med noe som helst annet enn mindreverdighetskomplekser i det musklene raser av han. Det er også viktig at han vet hvordan man unngår diverse bivirkninger, og at han har legemidler som sørger for at hans testosteronproduksjon starter raskt igjen dersom han er en av de som får problemer med hormonproduksjonen som følge av Deca, samt at han har antiøstrogener tilgjengelig dersom behov (f.eks. hvis han begynner å utvikle kvinnelige bryster). Selv om en ren deca-kur ikke burde by på de helt store problemene, er det veldig viktig at han safer skikkelig. For uten å vite hva han driver med er det idioti. Forsto jeg deg rett i at fyren har 12 ampuller og tar 3 i uka? Det tilsvarer i så fall en 4-ukers kur, og det er helt åpenbart at typen din er tjukk i hue og overhodet ikke aner hva han driver med. Han har forresten drukket ulike milkshaker og tatt noe som heter "gainer" over rimelig lang tid nå. Han har trent i ca halvannet år, hvorav det siste halve året 5 ganger i uken. Han følger et 6 dagers-treningsprogram sammen med en kamerat. I tillegg er han opptatt av å spise proteinrik mat,men spiser relativt mye Grandiosa, Mc Donalds og sjokolade ved siden av... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Han har forresten drukket ulike milkshaker og tatt noe som heter "gainer" over rimelig lang tid nå. Han har trent i ca halvannet år, hvorav det siste halve året 5 ganger i uken. Han følger et 6 dagers-treningsprogram sammen med en kamerat. I tillegg er han opptatt av å spise proteinrik mat,men spiser relativt mye Grandiosa, Mc Donalds og sjokolade ved siden av... Det høres ut som om typen din overhodet ikke aner noe om hva han dytter i kroppen. Det høres heller ikke ut som om han overhodet har noen som helst peilig på relevansen av kosthold. 1.5 år er ingenting. Dersom typen din har stagnert etter 1.5 år med trening gjør han noe seriøst galt med a) treninga, kostholdet, c) begge deler. Det mest nærliggende er selvsagt alternativ c. Det er meningsløst for denne fyren å dytte i seg steroider, men du kan nå i det minste trøste deg med at noen like uvitende som din kjære har rådet han til et av de mest harmløse steroidene som finnes. I hvert fall denne gangen. Det er sjelden det blir med 1 gang. For øvrig: Søk på internet. Det er usedvanlig enkelt å finne informasjon om deca. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngenLurerDenneGutten Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Men 90 % av de anabole og de androgene steroider er det, og jeg tror ikke ILDG nevnte Deca som spesielt vanlig blant jenter. Nei - her er nok ikke snakk om Deca. Når det gjelder bivirkninger har jeg en anelse om at det er nettopp det de er ute etter;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jake1365380469 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Og de bivirkningen er når decadron blir brukt som foreskrevet av legen (altså, små, regelmessige doser), og ikke "sjokkdoser" fra sprøyter! Med vennlig hilsen MEN: Netsne alle medisiner, uansett om det er anti -depressiva, betennelsesdempende eller AS, KAN ha bivirkninger. Dette betyr ikke at man får hverken en eller flere, men ALLE mulige bivirkninger MÅ listes opp......sånn er den saken 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jake1365380469 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Tror nok det er deca-durabolin du mener: Det er et anabolt steroid, og i utg punktet et legemiddel. Her er de MULIGE bivirkningene: Bivirkninger: Virilisering kan forekomme. Hos kvinner kan dette arte seg som akne, hirsutisme, økt libido og stemmeforandringer. Heshet kan være det første symptomet på langvarig, noen ganger irreversibel dypere stemme. Hos kvinnelige pasienter må derfor indikasjonen være streng. Kan hos prepubertale gutter gi økt ereksjonsfrekvens og forstørrelse av kjønnsorganer, hos jenter økt pubesbehåring og klitorishypertrofi. Anaboler kan også føre til amenoré, hemmet spermatogenese, for tidlig lukking av epifyseskivene, samt salt- og vannretensjon. Kan i sjeldne tilfeller føre til fett hår, fet hud og unormale verdier på visse leverfunksjonstester. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 MEN: Netsne alle medisiner, uansett om det er anti -depressiva, betennelsesdempende eller AS, KAN ha bivirkninger. Dette betyr ikke at man får hverken en eller flere, men ALLE mulige bivirkninger MÅ listes opp......sånn er den saken Selvsagt, men det betyr jo også at man ikke skal drive sjansespill med en så alvorlig medisin. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 -Feria. Du har all grunn til å prøve å snakke han bort fra dette. Jeg har med jevne mellomrom svart på liknende spørsmål, så søk på dette her på Doktoronline. Men likevel kort. Til tross for at nylig publisert studie ikke klart viste det, så er det min erfaring at mange av de som bruker anabole steroider, selv klager over at de de blir aggressive, de får svingende humør og i pauser av bruken av stoffet, blir de deprimerte, tildels alvorlig. Langtidseffekten er ikke til å spøke med, raskere aldringsprosess, forhøyet blod-trykk og leverskader. Det er nesten utrolig at når man vet at muighetene for impotens og sterilitet i tillegg er tilstede, at noen likevel prøver seg for å få en kortvarig, rask gevinst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 -Feria. Du har all grunn til å prøve å snakke han bort fra dette. Jeg har med jevne mellomrom svart på liknende spørsmål, så søk på dette her på Doktoronline. Men likevel kort. Til tross for at nylig publisert studie ikke klart viste det, så er det min erfaring at mange av de som bruker anabole steroider, selv klager over at de de blir aggressive, de får svingende humør og i pauser av bruken av stoffet, blir de deprimerte, tildels alvorlig. Langtidseffekten er ikke til å spøke med, raskere aldringsprosess, forhøyet blod-trykk og leverskader. Det er nesten utrolig at når man vet at muighetene for impotens og sterilitet i tillegg er tilstede, at noen likevel prøver seg for å få en kortvarig, rask gevinst. Er det virkelig ikke dokumentert at man har lett får å få spykiske bivirkninger? Jeg har inntrykk av at alle seriøse kroppsbyggere er klar over dette selv, og diskuterer mye hvordan de kan motvirke det. "............................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Er det virkelig ikke dokumentert at man har lett får å få spykiske bivirkninger? Jeg har inntrykk av at alle seriøse kroppsbyggere er klar over dette selv, og diskuterer mye hvordan de kan motvirke det. "............................" Kanskje man hadde funnet ut mer om man hadde gått mer spesifikt til verks i disse undersøkelsene. Hvis man for eksempel vil finne ut hva slags ubehag og bivirkninger "smertestillende" preparater gir, så vil jeg tro man er klar over hva slags smertestillende preparater testgruppen går på. Det gjør man ikke med AS. Her tar man alt under en kam og kaller det Anabole Steroider, noe som selvfølgelig ikke henger på greip. For det finnes jo like mange ulike Anabole Steroider som det finnes smertestillende, og nøyaktig som diverse smertestillende preparater er det ulike bivirkninger ved de forskjellige preparatene. I tillegg til at man ved AS-bruk, som ved bruk av de fleste andre legemidler, opplever at noen raskt får bivirkninger mens andre ikke merker noe som helst. Det kan med andre ord ikke være spesielt enkelt å få noe vettugt svar når man stiller en testgruppe generelle AS-spørsmål uten å vite hva slags AS "bolerne" de spør faktisk bruker, og heller ikke tar hensyn til det. For enkelte brukere benyttet kanskje sterke orale preparater med det som er av bivirkninger, mens andre kanskje benyttet seg av svake medikamenter hvor det er svært uvanlig å få bivirkninger. Så samler man opp alt under navnet "anabole steroider", mens det selvsagt er like store forskjeller på de ulike steroidene som det er på Paracet og Morfin. Altså vil ikke undersøkelsene gi noe konsekvent svar. Det eneste den vil vise er det varierer fra person til person - noe det selvsagt gjør uansett - men det kan også bety at den som gikk på en smell etter kuren brukte et helt annet steroid enn han som ikke merket noe. I tillegg til at han som ikke merket noe kan ha tatt diverse forhåndsregler som sørget for at han ikke ville komme i en situasjon hvor han gikk på en smell. For kan man virkelig forvente at de som utformer spørsmålene i det hele tatt vet hva de spør om når ikke engang en idrettslege på et spesifikt Deca-spørsmål klarer å gi noe annet enn et generelt AS-svar? Sannsynligvis ikke, og man vil ikke finne ut noe håndfast. Dog finnes det undersøkelser rundt testosteronnivåer. Kanskje ikke i forbindelse med steroider, men jeg tror det er bevist ganske sikkert at mye testosteron for mange kan føre til økt aggresivitet. Og det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at mange kroppsbyggere har relativt mye testosteron innabords. Nå var det likevel Deca jenta over spurte om, og ikke testosteron. Ei heller AS generelt - selv om Endsjø svarte som om det var AS generelt hun spurte om. Men generelt: Jeg er av samme oppfattelse som deg. Altså at de fleste faktisk er klar over de psykiske bivirkningene ved AS-bruk, og da spesielt de som kan oppstå etter kur. Trodde faktisk det fantes noen seriøse studier som viste dette - uansett hvor generelt man snakker om alt som er av steroider under begrepet "anabole steroider". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Kanskje man hadde funnet ut mer om man hadde gått mer spesifikt til verks i disse undersøkelsene. Hvis man for eksempel vil finne ut hva slags ubehag og bivirkninger "smertestillende" preparater gir, så vil jeg tro man er klar over hva slags smertestillende preparater testgruppen går på. Det gjør man ikke med AS. Her tar man alt under en kam og kaller det Anabole Steroider, noe som selvfølgelig ikke henger på greip. For det finnes jo like mange ulike Anabole Steroider som det finnes smertestillende, og nøyaktig som diverse smertestillende preparater er det ulike bivirkninger ved de forskjellige preparatene. I tillegg til at man ved AS-bruk, som ved bruk av de fleste andre legemidler, opplever at noen raskt får bivirkninger mens andre ikke merker noe som helst. Det kan med andre ord ikke være spesielt enkelt å få noe vettugt svar når man stiller en testgruppe generelle AS-spørsmål uten å vite hva slags AS "bolerne" de spør faktisk bruker, og heller ikke tar hensyn til det. For enkelte brukere benyttet kanskje sterke orale preparater med det som er av bivirkninger, mens andre kanskje benyttet seg av svake medikamenter hvor det er svært uvanlig å få bivirkninger. Så samler man opp alt under navnet "anabole steroider", mens det selvsagt er like store forskjeller på de ulike steroidene som det er på Paracet og Morfin. Altså vil ikke undersøkelsene gi noe konsekvent svar. Det eneste den vil vise er det varierer fra person til person - noe det selvsagt gjør uansett - men det kan også bety at den som gikk på en smell etter kuren brukte et helt annet steroid enn han som ikke merket noe. I tillegg til at han som ikke merket noe kan ha tatt diverse forhåndsregler som sørget for at han ikke ville komme i en situasjon hvor han gikk på en smell. For kan man virkelig forvente at de som utformer spørsmålene i det hele tatt vet hva de spør om når ikke engang en idrettslege på et spesifikt Deca-spørsmål klarer å gi noe annet enn et generelt AS-svar? Sannsynligvis ikke, og man vil ikke finne ut noe håndfast. Dog finnes det undersøkelser rundt testosteronnivåer. Kanskje ikke i forbindelse med steroider, men jeg tror det er bevist ganske sikkert at mye testosteron for mange kan føre til økt aggresivitet. Og det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at mange kroppsbyggere har relativt mye testosteron innabords. Nå var det likevel Deca jenta over spurte om, og ikke testosteron. Ei heller AS generelt - selv om Endsjø svarte som om det var AS generelt hun spurte om. Men generelt: Jeg er av samme oppfattelse som deg. Altså at de fleste faktisk er klar over de psykiske bivirkningene ved AS-bruk, og da spesielt de som kan oppstå etter kur. Trodde faktisk det fantes noen seriøse studier som viste dette - uansett hvor generelt man snakker om alt som er av steroider under begrepet "anabole steroider". Det ser altså ikke ut til at det er gjort mye fagmessig seriøs forskning på området, skjønner jeg. Det blir vel som med narkotika - kjør et prosjekt som ikke skiller på hasj og heroin - narkotika er narkotika :-) ":.........................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det ser altså ikke ut til at det er gjort mye fagmessig seriøs forskning på området, skjønner jeg. Det blir vel som med narkotika - kjør et prosjekt som ikke skiller på hasj og heroin - narkotika er narkotika :-) ":.........................." Et mye bedre eksempel enn det jeg kom med, og nøyaktig mitt poeng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Et mye bedre eksempel enn det jeg kom med, og nøyaktig mitt poeng. Nåja - Felleskatalogen er meget spesifik for mulige bivirkninger for Decadron. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Nåja - Felleskatalogen er meget spesifik for mulige bivirkninger for Decadron. Med vennlig hilsen Felleskatalogen er helt sikkert meget spesifik for mulige bivirkninger av absolutt alle medikamenter. Det er for øvrig ingen som har sagt at det ikke er mange mulige bivirkninger ved bruk av Deca, men steroidet har vært et av de mest brukte steroidene i mer enn 15 år nå - nettopp fordi det er så harmløst. Harmløst i forhold til mange andre. Ikke harmløst i forhold til ikke å bruke noe som helst. Og det er det heller ingen som har sagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Felleskatalogen er helt sikkert meget spesifik for mulige bivirkninger av absolutt alle medikamenter. Det er for øvrig ingen som har sagt at det ikke er mange mulige bivirkninger ved bruk av Deca, men steroidet har vært et av de mest brukte steroidene i mer enn 15 år nå - nettopp fordi det er så harmløst. Harmløst i forhold til mange andre. Ikke harmløst i forhold til ikke å bruke noe som helst. Og det er det heller ingen som har sagt. Det er jo nettopp ikke "så harmløst". At det er andre som er farligere er jo ikke noe argument for noe som helst; tvertimot når man tenker på at de fleste av de som bruker slike ikke rapporterer bivirkninger. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Felleskatalogen er helt sikkert meget spesifik for mulige bivirkninger av absolutt alle medikamenter. Det er for øvrig ingen som har sagt at det ikke er mange mulige bivirkninger ved bruk av Deca, men steroidet har vært et av de mest brukte steroidene i mer enn 15 år nå - nettopp fordi det er så harmløst. Harmløst i forhold til mange andre. Ikke harmløst i forhold til ikke å bruke noe som helst. Og det er det heller ingen som har sagt. Han vil rett og slett ikke forstå poenget ditt :-) "............................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det er jo nettopp ikke "så harmløst". At det er andre som er farligere er jo ikke noe argument for noe som helst; tvertimot når man tenker på at de fleste av de som bruker slike ikke rapporterer bivirkninger. Med vennlig hilsen "At det er andre som er farligere er jo ikke noe argument for noe som helst; tvertimot når man tenker på at de fleste av de som bruker slike ikke rapporterer bivirkninger." Nå har jeg aldri "argumentert" for at Deca er harmløst. Tvert i mot advarte jeg jenta over mot potensielle farer ved produktet til tross for at det er svært lite sannsynlig at han vil oppleve noe som helst av bivirkninger. Selv har jeg verken lest eller hørt om noen som har pådratt seg noen fysiske problemer ved bruk av Deca, med unntak av kviser og potensproblemer (svært lite sannsynlig med Deca, men det forekommer), samt diverse andre kosmetiske skader som gyno (pupper), og den slags. Psykiske lidelser kan oppstå dersom Decaen sørger for at kroppen ikke lenger produserer testosteron (noe som forekommer - men som skrevet: Det er lite trolig), og i så fall har man et problem dersom man ikke vet hva man skal gjøre for å motvirke dette. Noe jeg også skrev. Fyren over vet ikke engang hva han dytter i seg og vet selvfølgelig heller ikke hvordan han motvirker eventuelle problemer hvis de oppstår. Å gå på en kur uten å vite hva man skal gjøre når eventuelle problemer oppstår (og da spesielt med et langtidsvirkende steroid som Deca - altså et som ikke er ute av kroppen på 1-2-3 bare fordi man stopper kuren), samt ha diverse medikamenter tilgjengelig når problemene kommer, er idioti. Noe jeg også skrev. Uansett hvordan du vrir eller vender på det er Deca, sammenlignet med andre anabole eller androgene steroider, som å sammenligne paracet med morfin. Men som du sikkert vet kan også Paracet være farlig. Så kan du selvsagt argumentere i hue og ræva om hvor idioti det uansett er å bruke steroider, på samme måte som du kan argumentere så mye du vil om at hasj er ille, alkohol er farlig, røyk er skadelig, osv. For det er bedre å være avholdsmann enn å drikke, det er bedre å være røykfri enn å røyke, det er bedre å droppe hasjen enn å røyke hasj, det er bedre å drite i McDonalds enn å dytte i seg mat der 1 gang i uka, og det er sunnere for kroppen å droppe paraceten ved lettere hodepine enn å bruke den. Det er selvfølgelig også mindre skadelig å avstå fra steroider enn å bruke det. Du har en merkelig greie i forhold til fordømming. Noen er det greit å fordømme når de gjør noe du ikke liker, men jeg har ikke sett deg moralisere når noen dytter i seg for mye piller inne på psykiatri, når de benytter seg av sovepiller i alt for lang tid, når de kutter seg opp, når de dropper å spise, når de spiser for mye, osv. Det er ofte en grunn til at folk bruker steroider også - men det driter du langt i. Du er en forbanna dobbeltmoralist, og det verste er at du ikke ser deg selv for hva du er. Heldigvis gjør de fleste andre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Han vil rett og slett ikke forstå poenget ditt :-) "............................" Han ville ikke forstått det selv om han var enig. Han kverulerer med samtlige som ikke er så psykisk nedbrutte at han kan klemme dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 "At det er andre som er farligere er jo ikke noe argument for noe som helst; tvertimot når man tenker på at de fleste av de som bruker slike ikke rapporterer bivirkninger." Nå har jeg aldri "argumentert" for at Deca er harmløst. Tvert i mot advarte jeg jenta over mot potensielle farer ved produktet til tross for at det er svært lite sannsynlig at han vil oppleve noe som helst av bivirkninger. Selv har jeg verken lest eller hørt om noen som har pådratt seg noen fysiske problemer ved bruk av Deca, med unntak av kviser og potensproblemer (svært lite sannsynlig med Deca, men det forekommer), samt diverse andre kosmetiske skader som gyno (pupper), og den slags. Psykiske lidelser kan oppstå dersom Decaen sørger for at kroppen ikke lenger produserer testosteron (noe som forekommer - men som skrevet: Det er lite trolig), og i så fall har man et problem dersom man ikke vet hva man skal gjøre for å motvirke dette. Noe jeg også skrev. Fyren over vet ikke engang hva han dytter i seg og vet selvfølgelig heller ikke hvordan han motvirker eventuelle problemer hvis de oppstår. Å gå på en kur uten å vite hva man skal gjøre når eventuelle problemer oppstår (og da spesielt med et langtidsvirkende steroid som Deca - altså et som ikke er ute av kroppen på 1-2-3 bare fordi man stopper kuren), samt ha diverse medikamenter tilgjengelig når problemene kommer, er idioti. Noe jeg også skrev. Uansett hvordan du vrir eller vender på det er Deca, sammenlignet med andre anabole eller androgene steroider, som å sammenligne paracet med morfin. Men som du sikkert vet kan også Paracet være farlig. Så kan du selvsagt argumentere i hue og ræva om hvor idioti det uansett er å bruke steroider, på samme måte som du kan argumentere så mye du vil om at hasj er ille, alkohol er farlig, røyk er skadelig, osv. For det er bedre å være avholdsmann enn å drikke, det er bedre å være røykfri enn å røyke, det er bedre å droppe hasjen enn å røyke hasj, det er bedre å drite i McDonalds enn å dytte i seg mat der 1 gang i uka, og det er sunnere for kroppen å droppe paraceten ved lettere hodepine enn å bruke den. Det er selvfølgelig også mindre skadelig å avstå fra steroider enn å bruke det. Du har en merkelig greie i forhold til fordømming. Noen er det greit å fordømme når de gjør noe du ikke liker, men jeg har ikke sett deg moralisere når noen dytter i seg for mye piller inne på psykiatri, når de benytter seg av sovepiller i alt for lang tid, når de kutter seg opp, når de dropper å spise, når de spiser for mye, osv. Det er ofte en grunn til at folk bruker steroider også - men det driter du langt i. Du er en forbanna dobbeltmoralist, og det verste er at du ikke ser deg selv for hva du er. Heldigvis gjør de fleste andre det. Du skriver: "Det er ofte en grunn til at folk bruker steroider også - men det driter du langt i." Du kan ikke sammenligne medisinsk bruk av tabletter (inkl. steroider) fordi da er virkningene (f. eks. kontroll av en bipolar lidelse) langt større enn bivirkningene. Men å bruke steroider (uten oppfølging fra lege) bare for å få litt større muskler er noe helt annet, og det vet du også godt. Da er bivirkningene svært relevante, også fordi mange folk ikke aner hva de gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.