Gå til innhold

Kvinner i herregarderoben

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.propaganda-as.no/php/art.php?id=111655

Det er ikke første gang det skrives om kvinnelige journalister som er hevet ut av herregarderober.

Journalisten kan ikke skjønne noe. Hun var jo ikke der for å se rumpene deres. Hun synes det var urettferdig.

Jeg lurer bare på hva som ville skjedd om mannlige journalister kom inn i damegarderobene når damene var nakne. Ville det blitt akseptert. De var jo ikke der for å se på puppene deres.

Bør en akseptere journalister av det andre kjønn i garderobene etter kamp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg har fusket i faget som sportsjournalist, så vil jeg anta at rett etter en slik kamp så fungerer garderoben først og fremst som et lokale for pressedekning. Da bør alle journalister slippes inn en avgrenset periode for intervjuer, for deretter å hives ut igjen når skiftingen og dusjingen tar til! :-)

Skrevet

He-he! Her er jeg faktisk enig med deg. Aldri i verden om kvinner ville godtatt det om det var motsatt.

Bind for øynene skulle hun hatt. Da kanskje. Men med øynene på stilk var det intet mindre enn rett og rimelig at hun ble kastet på dør. Kjerringa!

Skrevet

Uten at jeg har fusket i faget som sportsjournalist, så vil jeg anta at rett etter en slik kamp så fungerer garderoben først og fremst som et lokale for pressedekning. Da bør alle journalister slippes inn en avgrenset periode for intervjuer, for deretter å hives ut igjen når skiftingen og dusjingen tar til! :-)

Ut fra det jeg har sett på TV så er spillerne mer eller mindre avkledd når kameraene er der og de blir intervjuet.

Skrevet

Ut fra det jeg har sett på TV så er spillerne mer eller mindre avkledd når kameraene er der og de blir intervjuet.

Ja, da får de enten slutte med det, eller la reporterne intervjue dem et annet sted. *S*

Den skikken med å slippe reportere inn i garderoben henger igjen fra den tiden da det bare var mannlige sportsjournalister. Det blir umulig for kvinner å være sportsjournalister på linje med menn dersom denne garderobeskikken skal fortsette som før.

Rent isolert sett så ser jo enhver idiot at en dame ikke hører hjemme i herregarderoben og vice versa, men når man ser FORBI det mest iøyenfallende og ser hva konsekvensene av dette blir, så må jeg si at jeg skjønner denne kvinnelige reporteren godt.

Garderobeintervjuene blir et middel til å stenge kvinnelige journalister ute fra denne arenaen, og det mener jeg er utidig!

Så det så! ;-)

Skrevet

Ja, da får de enten slutte med det, eller la reporterne intervjue dem et annet sted. *S*

Den skikken med å slippe reportere inn i garderoben henger igjen fra den tiden da det bare var mannlige sportsjournalister. Det blir umulig for kvinner å være sportsjournalister på linje med menn dersom denne garderobeskikken skal fortsette som før.

Rent isolert sett så ser jo enhver idiot at en dame ikke hører hjemme i herregarderoben og vice versa, men når man ser FORBI det mest iøyenfallende og ser hva konsekvensene av dette blir, så må jeg si at jeg skjønner denne kvinnelige reporteren godt.

Garderobeintervjuene blir et middel til å stenge kvinnelige journalister ute fra denne arenaen, og det mener jeg er utidig!

Så det så! ;-)

Er du kvinnelig "sportsjournalist" (les: pervo) eller?

;-p

Skrevet

Er du kvinnelig "sportsjournalist" (les: pervo) eller?

;-p

*he he* Nei, jeg er bare opptatt av at kvinner og menn skal ha like muligheter i arbeidslivet. Og det får man ikke når man fortsetter å la garderoben være en så viktig arena for sportsjournalistikken! ;-)

Min "karriere" i herregarderoben var forøvrig kun et engangstilfelle i sjetteklasse!

Vi jentene var så drittlei guttene som smugtittet inn til oss hele tiden, men kklage til læreren (mannlig sådan!) hjalp ikke. Han bare smilte og ristet på hodet og sa "gutter er gutter!"

Så da bestemte vi oss for å ta hevn, og flere jenter gjemte seg i garderoben og ventet til de kom ut fra dusjen før vi hoppet frem fra gjemmestedet vårt. *he he*

Men DA skal jeg si at pipen hos læreren fikk en annen lyd! Vi fikk sånn kjeft at du ikke ville tro det var sant, ispedd masse prat om hvor ødeleggende slike ting kunne være for de stakkars guttene i en vanskelig pre-pubertetstid!

*spy*

brus1365380511
Skrevet

Jeg er en kvinnelig sportsjournalist som må si at denne problemstillingen ikke er helt ukjent for meg. Jeg syntes selvfølgelig ikke det er noe serlig å storme inn i guttas garderobe etter kampen, så prøver derfor ikke å være for brå... Nå er det jo slik at jeg somregel er eneste kvinnelige journalist og alle mannlige journalister går rett inn i garderoben og får sine intervjuer. Jeg trenger også mine intervjuer, og det er ganske kjedelig å ikke ha samme mulighet som mine kollegaer på dette området. spillerne skyndter seg somregel til garderoben og da syntes jeg at det går ann å være litt tolerang. Spillerne behøver ikke hive av seg klærne med en gang, for garderoben fungerer ofte som et intervjusted etter kampen, Og hvis de ikke syntes dette er greit kan de ta seg tid til media utenfor garderoben og ikke løpe inn så fort de kan...Jeg kunne aldeles ikke tenkt meg en mannlig journaist i garderoben hvis jeg skiftet, men tiden rett etter kampen syntes jeg er forbeholdt journaistene og det er jo spillerne som går inn i garderoben. Uten media ville interessen for sporten vært langt mindre så ofte burde de være litt takknemlig for interessen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...