Gå til innhold

Staver til stavgang

Anbefalte innlegg

Gjest turbabe
Skrevet

Er det noen spesielle staver som er å anbefale til stavgang? Merke/pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for linken.

Leste papirutgaven i stad og det var der jeg ble inspirert. Var ingen spesielle merker som ble nevnt og pris på stavene..?

Nei, var kanskje ikke det. Men det der med riktig lengde er viktig om du kjøper deg staver med fast lengde. Sjøl har jeg staver som er regulerbare (teleskopstenger), så da kan jeg justere lengden. Ga bare 150 kr for de, og de har vanlig pigg for is og jord-underlag og en gummitupp for asfalt. Fungerer greit nok for meg. Men ved hard bruk så kanskje man trenger å legge litt mer penger i stavene. Tror du får god veiledning om du går i en sportsbutikk eller 3. Sjekk priser og råd noen forskjellige steder.

Gjest Stavgangerske snart?
Skrevet

Fysioterapeuten min anbefalt meg å ikke kjøpe regulerbare staver. Hele staver var best fikkj eg innprentet. Og de skulle ha slike 'halve hansker' til å stikke hånda inni, ikke bare remmer slik det er på en skistav.

Har ikke kjøpt staver enda jeg, så jeg er også interessert i erfaringer fra de som har kjøpt. Vil ikke bruke hudnrevis av kroner hvis det ikke er nødvendig. Ikke vet jeg om min fysioterapeut har en gjengs oppfatning, eller om det er en ide akkurat han har.

Skrevet

Litt variert hva man får av hjelp i en sportsbutikk er min erfaring.

Jeg fikk anbefalt de som ikke skal slås sammen.

Kjøpte mine gjennom revmatikerforeningen og er veldig godt fornøyd.

Kostet 400kr. og heter Swix Nordic Walking.

Pass på å kjøp riktig lengde, ikke for lange.

Jeg er 170h. og stavene er 115cm. Funnet fram til meg av fysioterapeut.

I sportsbutikker har dem lett for å gi ut for lange staver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...