Gå til innhold

normenn lever for godt?

Anbefalte innlegg

Ja, he he. Men jeg ser liksom Aslak Sira Myre på andre siden der han sitter og fråder om munnen mens han skrive innlegg for harde livet.Man blir da litt nysgjerrig på den på den andre siden iblant. Eller er det bare meg?

he he, du sier noe der. *ler*

Men Sør driver med kroppsbygning, har jeg forstått, og det tror jeg ikke Aslak Sira Myhre (som jeg forresten husker fra skolen) gjør. Så selv om de kommer fra samme by, så er de nok ikke samme person.

..

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

7

• Prozak

7

• petter smart

6

• Sør

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hvem ER du?

he he, du sier noe der. *ler*

Men Sør driver med kroppsbygning, har jeg forstått, og det tror jeg ikke Aslak Sira Myhre (som jeg forresten husker fra skolen) gjør. Så selv om de kommer fra samme by, så er de nok ikke samme person.

..

Den var jeg jo heldig med da...er de fra samme by altså? kjenner du dem begge kanskje?

Sør og kroppsbygging? jaja, noe må man jo ha som hobby. Men det er ikke det jeg hadde tippet sør drev med ialle tilfelle.

Annonse

Den var jeg jo heldig med da...er de fra samme by altså? kjenner du dem begge kanskje?

Sør og kroppsbygging? jaja, noe må man jo ha som hobby. Men det er ikke det jeg hadde tippet sør drev med ialle tilfelle.

De er vel fra samme by, men jeg kjenner dem ikke. Jeg gikk på skolen med ASM, Sør har jeg aldri truffet. :)

Det var noen her på dol som sa det med kroppsbygging. Vet ikke om det var før eller nå.

Generelt er det norske helsevesen veldig bra. Men media elsker å plukke fram skrekkeksempler og slå dem opp på førstesidene, som gjør at folk etter hvert tror at alt er dårlig. Det er mye kjedeligere å lese om det som fungerer fint, så det skriver ikke avisene om.

Vi er faktisk veldig heldige i Norge som har et så godt helsetilbud!

Har du ikke skjønt at alle skrekkhistoriene er regelen og ikke unntaket. Hvis alle hadde vært så modige at de hadde gått til media hadde folk fått sjokk. Men de fleste har familie og venner og orker ikke å eksponere seg.

til og med de fleste av de som har det jævli i Norge har det bedre enn de fleste mennesker i u-land.

Og så? Selfølgelig har vi det bedre enn i et u-land. I et u-land har man det sjelden bra - skal vi være flaue over at vi har det bedre enn der? Makan til tull.

"......................."

Et godt eksempel på at vi har det for godt. Vi har et bedre helsevesen enn de aller fleste land. Og totalt sett har vi det bedre enn alle andre land.

Likevel henger vi oss opp i alle småting som mangler, framfor å være glade for det vi har.

"Et godt eksempel på at vi har det for godt. Vi har et bedre helsevesen enn de aller fleste land. Og totalt sett har vi det bedre enn alle andre land. Likevel henger vi oss opp i alle småting som mangler, framfor å være glade for det vi har."

Det er der jo meningsløst tullprat. Enhver vet at man ikke kan argumentere mot problemer ved å påpeke at noen andre har det værre. Hvor i all verden sies det at vi ikke er glade for det vi har, selv om det finnes ting vi er misfornøyde med? Hvis man skulle følge den logikken der, så kan INGEN andre enn de som har det ALLER verst klage på noe som helst. Det faller på sin egen urimelighet.

"........................."

For noen, ja. Men det store flertallet har et godt tilbud i helse- og eldrevesenet.

Men hva med de som faller imellom/utenfor da, og ikke får den hjelpen de trenger? Skal vi nekte dem å klage fordi de fleste andre får det de trenger?

"Nei, slutt å klag på at du kastes ut av gamlehjemmet! Olga fra toten blir jo ikke kastet ut!"

"............................"

Gjest .... tror vartfall jeg

Som sagt nedenfor så har nok vi i Norge det veldig godt materielt sett i forhold til u-land.

Problemene og vanskene våre blir noe helt annerledes i forhold til deres.

Det kan jo egentlig ikke sammenlignes.

Mange i Norge sliter økonomisk. Eller man opplever å bli mobbet, ha psykiske problemer, spiseforstyrrelser, bli slått av ektefelle, misbrukt og incest, narkotia og alkoholproblem osv osv.

Selv man kanskje ikke finner dette i u-land, så er det like fult vanskelig for de det gjelder.

Men bevares..de fleste har det godt i Norge. Men det er ikke alltid like lett å huske. Det er jo hverdagen vår, og man går ikke å tenker på at mange andre kanskje ikke en gang har mat... Det blir for fjernt for oss..

Annonse

Men hva med de som faller imellom/utenfor da, og ikke får den hjelpen de trenger? Skal vi nekte dem å klage fordi de fleste andre får det de trenger?

"Nei, slutt å klag på at du kastes ut av gamlehjemmet! Olga fra toten blir jo ikke kastet ut!"

Feilpostering? Den rallingen der skjønte jeg lite av.

Feilpostering? Den rallingen der skjønte jeg lite av.

Hvis du ikke skjønte det, så var det et svar på dette fra deg:

"For noen, ja. Men det store flertallet har et godt tilbud i helse- og eldrevesenet."

Vanskelig? For "rallete"?

Hvis du ikke skjønte det, så var det et svar på dette fra deg:

"For noen, ja. Men det store flertallet har et godt tilbud i helse- og eldrevesenet."

Vanskelig? For "rallete"?

Jeg ble ikke noe klokere... hva vil du egentlig jeg skal svare på dette:

'Men hva med de som faller imellom/utenfor da, og ikke får den hjelpen de trenger? Skal vi nekte dem å klage fordi de fleste andre får det de trenger?'

Det er bare å klage, det.

Jeg ble ikke noe klokere... hva vil du egentlig jeg skal svare på dette:

'Men hva med de som faller imellom/utenfor da, og ikke får den hjelpen de trenger? Skal vi nekte dem å klage fordi de fleste andre får det de trenger?'

Det er bare å klage, det.

Det var et spørsmål til holdningen om at vi ikke har "lov" ti å klage, fordi så mange andre har det værre.

Altså - norge har et av verdens beste helsesystemer - det er neppe veldig diskutabelt. Det jeg mener er at det faktum ikke hindrer at noen ikke får den hjelpen de trenger, og at disse må få lov til å klage og få gehør. Selv om totalen har det bra.

Det var et spørsmål ut i fra det du sa, og ikke ment som noen annet. Mulig jeg var/er veldig uklar, men jeg ser ikke helt hvordan jeg kan være klarere.

"........................"

Det var et spørsmål til holdningen om at vi ikke har "lov" ti å klage, fordi så mange andre har det værre.

Altså - norge har et av verdens beste helsesystemer - det er neppe veldig diskutabelt. Det jeg mener er at det faktum ikke hindrer at noen ikke får den hjelpen de trenger, og at disse må få lov til å klage og få gehør. Selv om totalen har det bra.

Det var et spørsmål ut i fra det du sa, og ikke ment som noen annet. Mulig jeg var/er veldig uklar, men jeg ser ikke helt hvordan jeg kan være klarere.

"........................"

Jeg var overhodet ikke inne på temaet 'klaging' i mitt første innlegg.

Jeg var overhodet ikke inne på temaet 'klaging' i mitt første innlegg.

Vær nå ikke så hårsår da. Jeg svarte nok mer ut i fra starten på tråden. Du påpekte en ting, og jeg påpekte en ting i forbindelse med det. Du får unnskylde hvis du føler deg fornærmet - jeg mente absolutt ikke noe slikt.

"..........................."

Vær nå ikke så hårsår da. Jeg svarte nok mer ut i fra starten på tråden. Du påpekte en ting, og jeg påpekte en ting i forbindelse med det. Du får unnskylde hvis du føler deg fornærmet - jeg mente absolutt ikke noe slikt.

"..........................."

Jeg har bare rett og slett ingen meninger om det du prøver å ta opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...