Gå til innhold

Legen min snakker alltid om sex! :-/

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert pasient
Skrevet

I går var jeg hos legen min igjen. Jeg har hatt denne legen i snart 10 år og han kjenner meg utrolig godt. Jeg vet han ser på meg med en hel masse omsorg, da han bl.a har fulgt meg gjennom det å komme ut av et mishandlings-forhold.

Det har seg sånn at denne legen ikke legger skjul på at han syns jeg er pen. Mange ganger har han gitt meg komplimenter på dette.

I går kom jeg til legen KUN for å ta en test på diabetes. Da jeg hadde drukket mitt sukkervann og alt det der var over, og ejg satt på kontoret hans, sier han "ja og ellers går det bra?".."Jotakk", sier jeg, og fortsetter med å si at "denne gangen var det kun denne testen jeg skulle ta". Tonen var hyggelig og jeg var gla og fornøyd med å kunne gå ut i luften igjen.

Da begynner han å spørre meg.."Ja, og forholdet, det går bra?"...Jeg svarer at det går kjempefint. Han vet nemlig hvor jeg gla jeg er for å være sammen med min nåværende kjæreste, siden jeg tidligere var sammen med en som slo...

Og det er da spørsmålet kommer..."Sexlivet da? Fungerer det?"...

Jeg tenkte ..."HÆ?" Jeg kom da ikke for å snakke om det. Hadde ikke sagt ett ord hverken om sex, prevensjon eller forhold...også kommer dette?

Jeg mumlet noe til svar...

Og fikk en hel masse utgreininger om hvor viktig det var at jeg hadde et godt sexliv etc...

Javel...Det som er saken er at dette skjer HVER gang. Jeg kan forstå at han spør dersom jeg ber om p-piller f-eks, men ikke ellers. Men dette skjer HVER gang og deter kun 1 av 10 ganger at jeg går til legen for å få prevensjon eller ta en GU...

Hva kommer dette av?

Mine venninner sier at det kan virke som han er litt hekta på meg eller selv har "lyst på" meg..men det nekter jeg å tro.

Men dette er i grunnen svært ubehagelig.Har sagt et par ganger at jeg ikke syns han trenger blande seg i dette, men det går rett inn og rett ut hos ham..

Har han rett til dette, bare fordi han er lege?

Helt utrolig at han klarte dette på en time der jeg skulle teste meg for diabetes...Heot utrolig!

Hva skal jeg gjøre? jeg setter utrolig pris på ham som lege, han er dyktig, men dette er vel litt drøyt? eller overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var rart ja... Kan jo også hende han bare er en kjempeknall lege som bryr seg om deg og vil at du sal ha det bra, og lurer på om du klarer å ha et godt sexliv siden du kommer fra et hardt forhold..

men dette har han ærlig talt ikke noe med. tror ejg rett og slett hadde svart dette jeg: "Er ikke her for å prate om sexlivet, men når du først spør så fungerer det fint så det trenger du ikke bekymre deg for og spørre mer om" eller noe sånt...

Eller så kan du spørre han om hvorfor han spør om det hver gang når han først spør, da MÅ han tenke over det og da bør det feste seg i hodet hans at du reagerer på det... Maser han fortsatt er han vel hekta på deg, og da er det kanskje ebst å bytte lege hvis det plager deg??

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Du kan jo spørre han tilbake hvordan hans sexliv er.. Eller se han rett inn i øynene og spørre "hvorfor spør du om det?"

Skrevet

Tviler ikke på at han er en dyktig lege, men tviler på om du bør gå til denne legen. Når du nå føler deg usikker på han så synes jeg at du skal lytte til deg selv å finne deg en annen lege.

lykke til

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Netse gang du skal dit så forbered deg på hva du skal si til ham hvis han spør igjen. Hvis det ikke hjelper - og det plager deg, ville jeg funnet en annen lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...