Gå til innhold

Noen har stjælt fra oss...anmelde, eller ordne opp på egen hånd?

Anbefalte innlegg

Gjest sinna.akkurat.nå
Skrevet

Vi hadde en liten fest torsdag, og etterpå oppdaget vi at en av jakkene våre som hang i entreen er borte. Vi var ikke mange, og vi kjenner de fleste med unntak av fire "venners venner". Ingen av vennene våre har tatt noe. Jeg henvendte meg til den ene av de fire vi ikke kjenner, på en høflig, men litt uspekulert måte (for å få vedkommende til å tilstå), og fikk høre at vedkommende hadde lånt den men hadde tenkt å levere den tilbake. Løgn tenkte jeg, h*n kunne jo bare ha spurt om lov. Men jakken ble lagt på trappa vår, og vi gadd ikke tenke mer på det.

Senere oppdaget vi at enda en var forsvunnet. Da ble jeg rimelig forbanna, og ga vedkommende en litt skarpere tone om at denne burde komme til rette straks dersom denne også var "lånt". H*n gikk i vranglås og blånektet.

Vi har aldri fått jakker stjelt fra oss før. Det blir kanskje litt drøyt å melde dette til politiet? Jeg ble så sinna etter hvert at jeg truet med å komme på døra og lete etter jakken selv. H*n er sint fordi jeg våget å komme med anklagelser. Men hvorfor "lånte" h*n den dyreste jakken som hang fremme, da? Det hang en del billig-jakker der, og. Hvorfor spurte ikke vedkommende om lov? Slike ting har jeg konfrontert vedkommende med, men får bare unnvikende svar. Jeg var rimelig sikker på at jeg hadde den skyldige, nå er jeg ikke like sikker. Hva gjør jeg? Jeg skulle selvfølgelig ha lokket det frem på den utspekulert måte, slik jeg gjorde første gang, men jeg var så sint at jeg bare sprakk. Råd?

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Verste jeg har hørt! Gå på den vennen som er deres venn, og få denne til å spørre vedkommende. Man låner ikke andres ting uten å spørre!

Gjest sinna.akkurat.nå
Skrevet

Verste jeg har hørt! Gå på den vennen som er deres venn, og få denne til å spørre vedkommende. Man låner ikke andres ting uten å spørre!

Det er jeg helt enig i. Vi har snakket med alle våre venner som var her, og de vet ikke noen ting. Jeg tror de kvier litt for å ta det opp med vedkommende, da det er en gammel barndomsvenn de fremdeles har en liten posjon frykt-respekt for. Det kan jo dessuten ha vært noen av de andre tre. Uff, så vanskelig.

Skrevet

Ta dette opp med alle de som var på festen og si klart i fra at alle må være med på å få dette oppklart og spør om noen har sett noe. Si i fra at kommer ikke jakken til rette så blir det anmeldelse (skal mye til for at politiet gjør noe) men det kan ha virkning på den som stjal jakka. Dette er jo viktig for at vennskapet skal beholdes senere og burde være av alles interesse at dette blir oppklart.

Makan til frekkhet og makan til person. Fristende å møte opp på døra med balltre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...