Gå til innhold

Re: Kvinner i herregarderoben

Anbefalte innlegg

brus1365380511
Skrevet

Jeg er en kvinnelig sportsjournalist som må si at denne problemstillingen ikke er helt ukjent for meg. Jeg syntes selvfølgelig ikke det er noe serlig å storme inn i guttas garderobe etter kampen, så prøver derfor ikke å være for brå... Nå er det jo slik at jeg somregel er eneste kvinnelige journalist og alle mannlige journalister går rett inn i garderoben og får sine intervjuer. Jeg trenger også mine intervjuer, og det er ganske kjedelig å ikke ha samme mulighet som mine kollegaer på dette området. spillerne skyndter seg somregel til garderoben og da syntes jeg at det går ann å være litt tolerang. Spillerne behøver ikke hive av seg klærne med en gang, for garderoben fungerer ofte som et intervjusted etter kampen, Og hvis de ikke syntes dette er greit kan de ta seg tid til media utenfor garderoben og ikke løpe inn så fort de kan...Jeg kunne aldeles ikke tenkt meg en mannlig journaist i garderoben hvis jeg skiftet, men tiden rett etter kampen syntes jeg er forbeholdt journaistene og det er jo spillerne som går inn i garderoben. Uten media ville interessen for sporten vært langt mindre så ofte burde de være litt takknemlig for interessen.

Videoannonse
Annonse
Jeg er en annen
Skrevet

Løsningen på dette problemet er meget enkel - hold alle journalister, mannlige som kvinnelige, ute av garderoben. Som det har vært sagt andre steder: Hånballjenter ville aldri akseptert mannlige journalister i sin garderobe, så hvorfor skulle det stille seg annerledes i denne saken?

Skrevet

Har forståelse for dilemmaet ditt. I sporten igår ble en herrerumpe (absolutt grei å se på...) eksponert over tv-ruta mens en journalist intervjua en annen. FIkk ikke med meg intervjuet for rumpa var jo fin... Men jeg tenkte for meg selv at om det hadde vært i en jentegarderobe at ei rumpe hadde blitt brettet ut over tv-skjermen, ville reaksjonene komme umiddelbart.

Hurra for likestillingen ;-)

Skrevet

Jaha??..hva skjer hvis de mannlinge journalistene går inn i en jentegarderobe med samme begrunnelsen som din? At de skal ha samme rett til intevjuet som de kvinnelige journalistene??

At journalistene er lite å stole på når det gjelder skriving av artikler og dermed ødelegger for seg selv, sitt rykte og journalistyrke er en helt annen diskusjon. Problemer er at dere er villig til å gå over lik for å få en god historie. Alt man leser i aviser må man ta med en klype salt. Hvorfor er det slik?? Men som sagt, det er en annen diskusjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...