Gå til innhold

Ytringsfrihet - mot slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøff valgvake Sør?

Og med det resultatet det ser ut til å bli, så er det vel kanskje ikke rart du er litt "sint og sur".....

Med tanke på at Bush var favoritten til Irans prestestyre, så er det grunn til å være foruroliget mtå menneskerettigheter. Reaksjonære religiøse har aldri tatt dem videre seriøst.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Goliath

21

• Mr Kahn

17

• Grip

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du skriver: "Du har skrevet så mange personfikserte innlegg her i det siste"

*ler meg skakk*

Du er så "flink" så Sør - til å plukke en setning ut av resten av innholdet.

Ja - jeg er personlig mot deg, som svar på tiltale.

Det morsomme er din syting som viser at du ikke tåler at andre behandler deg som du behandler andre.

For det sier ikke så rent lite om deg Sør:-)

Skrevet

Du skriver: "Hvorfor i all verden er det falskt?"

Fordi hensikten er å trakassere folkegrupper (enten det er jøder eller muslimer), ikke å gjøre noe med mishandling, osv.

Det er få uker siden Grip foreslo at vi skulle bombe 100 moskéer, selv om han etterpå måtte ta det tilbake.

Hva som er hans hensikt vet du lite om.

Det er ren synsing fra din side, og all den tid det han skriver er ren fakta, så gir det deg ingen "rett" til å behandle han slik du gjør.

Nok en gang viser du derimot hvor fordomsfull du er, og hvor "opphøyet" du tydligvis tro du er - som kan bruke slike "synseargumenter" for å forsvare en oppførsel som selvfølgelig ikke kan forsvares.

Skrevet

Du er så "flink" så Sør - til å plukke en setning ut av resten av innholdet.

Ja - jeg er personlig mot deg, som svar på tiltale.

Det morsomme er din syting som viser at du ikke tåler at andre behandler deg som du behandler andre.

For det sier ikke så rent lite om deg Sør:-)

Du skriver: "Ja - jeg er personlig mot deg, som svar på tiltale."

*ler*

Jeg synes bare det er morsomt at folk som deg er "imot" meg. Jeg er heller glad for det.

Skrevet

Du skriver: "Ja - jeg er personlig mot deg, som svar på tiltale."

*ler*

Jeg synes bare det er morsomt at folk som deg er "imot" meg. Jeg er heller glad for det.

Da er vi jo i hvert fall enig om en sak:-)

Skrevet

Hva som er hans hensikt vet du lite om.

Det er ren synsing fra din side, og all den tid det han skriver er ren fakta, så gir det deg ingen "rett" til å behandle han slik du gjør.

Nok en gang viser du derimot hvor fordomsfull du er, og hvor "opphøyet" du tydligvis tro du er - som kan bruke slike "synseargumenter" for å forsvare en oppførsel som selvfølgelig ikke kan forsvares.

Nei, det er basert på hans hundrevis av innlegg med antisemittisme.

Skrevet

Med tanke på at Bush var favoritten til Irans prestestyre, så er det grunn til å være foruroliget mtå menneskerettigheter. Reaksjonære religiøse har aldri tatt dem videre seriøst.

Å være forurolig for den videre utvikling verden over, er det nok all grunn til å være.

Og Bush var ikke min favoritt ved dette valget.

Dog tror jeg at den største faren for "verdensfreden" ikke nødvendigvis ligger innenfor USAs grenser.....

Skrevet

Nei, det er basert på hans hundrevis av innlegg med antisemittisme.

Hans innlegg er ikke antisemittiske Sør.

Det er kun en fordom som har satt seg fast i hodet ditt - som vanlig når det gjelder fordommer.

Med tanke på hvor viktig, vesentlig alvorlig du SIER at fordomsfullhet er (med negativt fortegn), så er det SVÆRT merkelig at du selv er en av de beste eksempler på tilsvarende her på DOL....

Skrevet

Grip skriver: "For en tid tilbake ble en fremtredende politiker i Nederland drept fordi han var kritisk til islam."

Fra Aftenposten: "En ankedomstol opprettholdt fredag straffen på 18 års fengsel for dyrevernaktivisten som skjøt og drepte den nederlandske høyrepopulisten Pim Fortuyn i fjor vår."

Du bryr deg NULL om "ytringsfriheten" eller "vold mot muslimske kvinner", men KUN med å hetse muslimer.

*busted*

Man må anta at politikerens profilerte syn på innvandringspolitikk kan være en viktig del av bakgrunnet for drapet.

Poenget er imidlertid at folk blir truet og drept fordi de benytter seg av sin soleklare rett til frie ytringer...og hvilken effekt dette har på ytringsfrihet som demokratisk forutsetning.

Det er meget truende hvis folk lar seg true til taushet, uavhengig av hvem det er som truer.

Så hvis du et øyeblikk kunne ha andre agendaer enn å gjøre deg lekker for islamister, vil nok også du se at slike hendelser gir ytringsfriheten trangere kår.

Det bekymrer nok ikke deg, men de fleste av oss synes dette er svært beklagelig.

Skrevet

Man må anta at politikerens profilerte syn på innvandringspolitikk kan være en viktig del av bakgrunnet for drapet.

Poenget er imidlertid at folk blir truet og drept fordi de benytter seg av sin soleklare rett til frie ytringer...og hvilken effekt dette har på ytringsfrihet som demokratisk forutsetning.

Det er meget truende hvis folk lar seg true til taushet, uavhengig av hvem det er som truer.

Så hvis du et øyeblikk kunne ha andre agendaer enn å gjøre deg lekker for islamister, vil nok også du se at slike hendelser gir ytringsfriheten trangere kår.

Det bekymrer nok ikke deg, men de fleste av oss synes dette er svært beklagelig.

Spar oss dine løgner og bortforklaringer.

Du ble tatt i blank løgn, og du vet det.

Skrevet

Hans innlegg er ikke antisemittiske Sør.

Det er kun en fordom som har satt seg fast i hodet ditt - som vanlig når det gjelder fordommer.

Med tanke på hvor viktig, vesentlig alvorlig du SIER at fordomsfullhet er (med negativt fortegn), så er det SVÆRT merkelig at du selv er en av de beste eksempler på tilsvarende her på DOL....

Jo, innlegg som kritiserer muslimer for å være muslimer (og jøder for å være jøder) - uten å ta hensyn til hva de gjør, er selvsagt antisemittiske.

Det er like rasistisk som å påstå at alle nordmenn er rasister, ranere, osv.

Skrevet

Jo, innlegg som kritiserer muslimer for å være muslimer (og jøder for å være jøder) - uten å ta hensyn til hva de gjør, er selvsagt antisemittiske.

Det er like rasistisk som å påstå at alle nordmenn er rasister, ranere, osv.

Når han kritiserer muslimer for noe, så er det ikke for å være muslim, men for noe muslimer faktisk har gjort - og som i de aller fleste tilfeller viser seg å være ganske så "symptomatisk" for noen muslimer.

Å kalle en spade for en spade, og det samtidig med at de fremførte faktaopplysningene kan dokumenteres, er selvfølgelig verken antisemitisme eller rasisme.

Det er ene og alene ren yttringsfrihet.

En frihet du desverre ser ut til å ønske å begrense så mye som mulig når det gjelder saker som du ser det som "uheldig" for dine synspunkter at det gis faktainformasjon om.

Skrevet

Når han kritiserer muslimer for noe, så er det ikke for å være muslim, men for noe muslimer faktisk har gjort - og som i de aller fleste tilfeller viser seg å være ganske så "symptomatisk" for noen muslimer.

Å kalle en spade for en spade, og det samtidig med at de fremførte faktaopplysningene kan dokumenteres, er selvfølgelig verken antisemitisme eller rasisme.

Det er ene og alene ren yttringsfrihet.

En frihet du desverre ser ut til å ønske å begrense så mye som mulig når det gjelder saker som du ser det som "uheldig" for dine synspunkter at det gis faktainformasjon om.

Du skriver: "Når han kritiserer muslimer for noe, så er det ikke for å være muslim"

Jo, og han fortsetter ved å sammenligne all muslimsk tro med nazisme - en påstand som er like urimelig (og rasistisk) som å sammenligne all kristen tro med nazisme.

Skrevet

Du skriver: "Når han kritiserer muslimer for noe, så er det ikke for å være muslim"

Jo, og han fortsetter ved å sammenligne all muslimsk tro med nazisme - en påstand som er like urimelig (og rasistisk) som å sammenligne all kristen tro med nazisme.

Nå overdriver du sterkt igjen, og farger sannheten etter din egen synsing.

Det er helt riktig at Grip har sammenliknet islam med nazismen.

Og han har samtidig forklart og vist til hvilke faktiske likhetstrekk som finnes vedrørende mange muslimers utlevelse av sin egen tro, og nazismens ideologi.

For det er helt klart at det finnes mange likhetstrekk der, uten at det på noen som helst måte betyr at en muslim = en nazist.

Det finnes en lang rekke likhetstrekk mellom alle totalitære samfunn - uansett om de er basert på religion eller politiske ideologier.

Religion og politikk går ofte sammen som hånd i hanske, der fellesnevneren er et ønske om makt og kontroll - uavhengig av hvilke politiske eller religiøse virkemidler som (miss)brukes.

Det finnes derfor intet rasistisk ved slike sammenlikninger, og det kan (med hell) også benyttes mot flere andre religioner om man ser litt lenger tilbake i tid.

Dog er det selvfølgelig islam som er dagsaktuelt i vår tid, siden de "bevegelser" som står bak det meste av den internasjonale terror, kvinneundertrykkelse, grove brudd på menneskerettigheter mm - oftest har en tilhørighet til islam.

Det er et faktum som ingen kan nekte for, og som det vil være fullstendig idiotisk og naivt å ikke ta på alvor og diskutere åpent.

Skrevet

Nå overdriver du sterkt igjen, og farger sannheten etter din egen synsing.

Det er helt riktig at Grip har sammenliknet islam med nazismen.

Og han har samtidig forklart og vist til hvilke faktiske likhetstrekk som finnes vedrørende mange muslimers utlevelse av sin egen tro, og nazismens ideologi.

For det er helt klart at det finnes mange likhetstrekk der, uten at det på noen som helst måte betyr at en muslim = en nazist.

Det finnes en lang rekke likhetstrekk mellom alle totalitære samfunn - uansett om de er basert på religion eller politiske ideologier.

Religion og politikk går ofte sammen som hånd i hanske, der fellesnevneren er et ønske om makt og kontroll - uavhengig av hvilke politiske eller religiøse virkemidler som (miss)brukes.

Det finnes derfor intet rasistisk ved slike sammenlikninger, og det kan (med hell) også benyttes mot flere andre religioner om man ser litt lenger tilbake i tid.

Dog er det selvfølgelig islam som er dagsaktuelt i vår tid, siden de "bevegelser" som står bak det meste av den internasjonale terror, kvinneundertrykkelse, grove brudd på menneskerettigheter mm - oftest har en tilhørighet til islam.

Det er et faktum som ingen kan nekte for, og som det vil være fullstendig idiotisk og naivt å ikke ta på alvor og diskutere åpent.

Det finnes også mange likhetstrekk mellom terrorismen som Sharon bedriver og nazismen, uten at det er noen unnskyldning for å kalle alle jøder/judaisme for nazister/nazisme.

Skrevet

Spar oss dine løgner og bortforklaringer.

Du ble tatt i blank løgn, og du vet det.

Jeg vet det er forgjeves, men det hadde vært bedre for diskusjonen om du evnet å holde deg til sak.

Skrevet

Jeg vet det er forgjeves, men det hadde vært bedre for diskusjonen om du evnet å holde deg til sak.

Saken her er nettopp det løgnaktige innholdet i det første innlegget ditt. Din antisemittisme stinker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...