Gå til innhold

hjelpe eller besøk til ensomme

Anbefalte innlegg

Gjest støttekontakt
Skrevet

Hvordan kan man bli en som vil hjelpe eller bare besøksvenn for ensomme eldre eller andre som skulle trenge eller ønske det?

jente 19 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med frivillighetssantralen, røde kors eller Kirkens Bymisjon.

Gjest Hakuna matata
Skrevet

hva med å ringe frivillighetsentralen?

eller Norges Røde kors?

personlig så har jeg fått dekket noe av dette behovet med å jobbe i hjemmetjenesten. Der er det også mange eldre som setter pris på å få kontakt.

Det er hyggelig å være støttekontakt og besøksvenn og man får veldig mye tilbake. men husk at du også må være flink til å sette grenser. Det er veldig lett å bli "spist opp" i en slik jobb.

lykke til

Skrevet

Kontakt bydelen din og spør om de har en frivillighetssentral. Hvis de ikke har det, har de det kanskje i nabobydelen. Eller Røde kors. Det finnes også noe som heter Pasientvenn, som besøker folk på sykehus. (Jeg vet ikke hvem som organiserer dette).

Ellers er jeg helt enig med den nedenfor som skriver at du må klare å si nei og sette grenser hvis pasientene ber deg gjøre mer og mer. Viktig på forhånd å ha en helt klar avtale om hvor mye du skal gjøre.

Lykke til, det er kjempefint at du vil stille opp slik!

Skrevet

Kirkens bymisjon virker veldig bra til dette med frivillighetsarbeid.

Holder på og undersøke dette selv og for meg virker det som om dem trenger den hjelp dem kan få til bl.a. bo og omsorgssentere.

Her er det behov for flere typer hjelp, besøksvenn til faste pasienter, telefonkontakt, følge til lege, være med på å arrangere tilstelninger, kafedrift etc.

Ganske interessant og sikkert givende å gjøre en innsats her.

De syke og eldre trenger oss veldig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...