Gå til innhold

Blir provosert over ekstrem forvandling

Anbefalte innlegg

Gjest Hakuna matata
Skrevet

har nylig begynt å se på programmet og blitt nokså provosert.

jeg har selv en kronisk sykdom og sliter med mange smerter. for meg så virker det absurd at mennesker ikke tør å vise seg ute fordi de bare bruker 75 i bryststørrelse? jeg kan forsvare kirurgiske inngrep hvis folk har problemer som gir helsemessige plager som feks dårlige og få tenner og trange neser som gjør at man ikke får puste og den slags.

Må en ty til kirurgi her for å få et bedre liv. kan man ikke gjøre mye med frisyre, sminke, klær, trening?

Uannsett så gleder jeg meg over alle smertefrie dager, dager da jeg kan gå ut på byen, dra på stranda, være sosial. og ikke ha smerter. Da føler jeg meg som et helt menneske. Det får ikke hjelpe om jeg har hengemage eller utstående ører. Eller om jeg bare har 75 i bryststørrelse. Livet er for verdifullt til å hekte seg opp i små defekter.

Men hva synes dere? Er plastisk kirurgi det eneste som kan hjelpe mennesker som er misfornøyde med utsendet sitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes endel av inngrepene er greie. Hun fra Elverum hadde jo en flott figur til sin alder. Huden skjønner jeg at hun ville gjøre noe med. Men bare å fått av det lange, strie nifargede håret hadde hjulpet betraktelig.

Skjønner også hun som nesten ikke hadde tenner, og at hun ville fjerne hårvekst i ansiktet.

Skrevet

Ikke bli det.

Jeg skal love deg at jeg trives mye bedre nå etter at jeg fikk større pupper uansett smerter eller ikke.

Skrevet

Jeg synes det er greit at folk tar slike operasjoner. Men er mer usikker på om det egner seg som TV-underholdning. Jeg tror nok at et nytt utseende hjelper godt på selvtilliten, men samtidig tror jeg programmer av denne typen kan stimulere komplekser hos seere med lignende "skavanker":

"Min nese er enda styggere enn hennes, mine puppper er enda mindre og huden min er minst like stygg. Jeg har aldri vurdert å gjøre noe med det, men når hun forteller at hun knapt har våget seg utenfor døra, begynner jeg å lure. Er det virkelig så ille"?

Slik sett har det motsatt og positiv effekt når den vakre ungkarskvinnen Janniche har små pupper og kollega Pernille er bred over ræva. Det tror jeg er godt å registrere for de som har lignende kropper. De får et "løft".

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, med at slike ting som utseende kan virke som bagateller.

Jeg har mange ganger lurt på hva i alle dager skal hun forandre på?

Bla, en jente fra Nord-Norge som mente hun hadde for stor nese og liten hake. Etter min mening så hun da helt normalt fin ut i utgangspunktet.

Og så den normalt pene damen i 40-årene fra Danmark,som kom hjem og så ut som en 17-åring.

Trist.Rett og slett trist.

Men så har jeg sett et par tilfeller, hvor jeg kan skjønne vedkommende,og sett hvor fine de ble etterpå. Skjønner at livet må føles lettere, og blitt glad på deres vegne.

Jeg synes det er vanskelig å gjøre seg til dommer over hva andre skal gjøre, men synes nok det går litt langt når alle kommer ut med nye pupper.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, med at slike ting som utseende kan virke som bagateller.

Jeg har mange ganger lurt på hva i alle dager skal hun forandre på?

Bla, en jente fra Nord-Norge som mente hun hadde for stor nese og liten hake. Etter min mening så hun da helt normalt fin ut i utgangspunktet.

Og så den normalt pene damen i 40-årene fra Danmark,som kom hjem og så ut som en 17-åring.

Trist.Rett og slett trist.

Men så har jeg sett et par tilfeller, hvor jeg kan skjønne vedkommende,og sett hvor fine de ble etterpå. Skjønner at livet må føles lettere, og blitt glad på deres vegne.

Jeg synes det er vanskelig å gjøre seg til dommer over hva andre skal gjøre, men synes nok det går litt langt når alle kommer ut med nye pupper.

Veldig mye enig i det du skriver.

Jeg har ingenting i mot at folk opererer seg, men dette TV-konseptet hadde jeg oppfattet som litt "hvem har fortjent dette mest". I USA var det jo ofte folk som hadde kommet svært uheldige ut som fikk operasjoner.

Mens i denne skandinaviske serien er det jo mange som ser helt "vanlige" ut, både hun blonde fra Nord-Norge med haka og hun fra Elverum i går.

Og hadde sistnevnte i det hele tatt behov for å fettsuge lårene????

Hun danske som kom inn til slutt var ihvertfall helt vanlig, mens hun svenske med de dårlige tennene og skjeggveksten passet bedre inn sammenlignet med det amerikanske konseptet.

Det hadde vært greit nok at de ønsker å operere seg og faktisk gjør det, Ettersom de føler at de har et problem selv, er dette reelt nok, selv om andre synes det er bagatellmessig.

Men i "ekstrem forvandling" fokuseres det veldig på hvem som er de "heldige" utvalgte, som liksom er "stygge nok" til å få dekket fullstendig operasjon.

Da viser ikke lenger TV-selskapet "se så forfengelige disse er", men "se så stygge disse er, de har jammen fortjent å bli pene", og det synes jeg gjør saken verre.

Skrevet

Skjønner at folk kan få et bedre liv hvis de har gått og synes de er stygge eller mislykka i flere år.. men mange som er med på programmet er da hlt anminnelige??

Er liksom alt eller ingenting... F.eks en kan ha gørrstygge tenner, men ellers se ok ut. hvorfor skal de da fjerne fett fra lår, legge inn hake, ansiktsløft, bla bla bla og så tenner??? Greit nok at programmet heter ekstrem forandring da, men mye av det de gjør kunne ærlig talt vært ungått!

Får nesten dårlig selvtillit av det programmet jeg... Har verken rette tenner, struttpupper, flat mage, stramme lår + har en del strekkmerker. Men jeg er da fornøyd med den jeg er fordet! Kunne sikkert blitt mye mye finere hvis jeg hadde gått gjennom en ekstrem forandring, men hvorfor skal man rette på småting som er "feil"? Hvis det hadde vært feil så hadde det ikke vært så mange mennesker med disse feiliene.. det er naturlig å ikke være perfekt.

Men som sangt, NOEN kan jeg skjønne at tar en operasjon hvis de f.eks ikke har bryster, eller har masse hud på magen etter fødsel ol. Men synes det er for gæli når spreke 18-åringer skal legge inn silikon for å bli "babe" når de allerede har normale og faste bryster..

kan gå for langt og.. tror nok ikke det blir bedre med åra. Snart er det bare pene mennesker igjen... Og alle har store lån, og små arr over hele kroppen.. : )

Jeg har selv vurdert å ta brystløft om noen år, men da skal jeg være ferdig med barn først..

Skrevet

Veldig mye enig i det du skriver.

Jeg har ingenting i mot at folk opererer seg, men dette TV-konseptet hadde jeg oppfattet som litt "hvem har fortjent dette mest". I USA var det jo ofte folk som hadde kommet svært uheldige ut som fikk operasjoner.

Mens i denne skandinaviske serien er det jo mange som ser helt "vanlige" ut, både hun blonde fra Nord-Norge med haka og hun fra Elverum i går.

Og hadde sistnevnte i det hele tatt behov for å fettsuge lårene????

Hun danske som kom inn til slutt var ihvertfall helt vanlig, mens hun svenske med de dårlige tennene og skjeggveksten passet bedre inn sammenlignet med det amerikanske konseptet.

Det hadde vært greit nok at de ønsker å operere seg og faktisk gjør det, Ettersom de føler at de har et problem selv, er dette reelt nok, selv om andre synes det er bagatellmessig.

Men i "ekstrem forvandling" fokuseres det veldig på hvem som er de "heldige" utvalgte, som liksom er "stygge nok" til å få dekket fullstendig operasjon.

Da viser ikke lenger TV-selskapet "se så forfengelige disse er", men "se så stygge disse er, de har jammen fortjent å bli pene", og det synes jeg gjør saken verre.

Nå så ikke jeg programmet i går, men er enig i det du sier.

mil1365380270
Skrevet

Tenner er fint å ha.At man ikke kan gå i bikini med 75A-cup, når resten av kroppen er tynn, er en sak for psykologen, etter min mening.

Men folk får operere seg så mye de lyster for min skyld. I alle fall de som er godt voksne.

Men jeg stusser over en ting med disse programmene; hvorfor får vi ikke se resultatet uten styling og sminke? Tror nemlig ikke vi andre hadde sett så stor forandring da...

Skrevet

Tenner er fint å ha.At man ikke kan gå i bikini med 75A-cup, når resten av kroppen er tynn, er en sak for psykologen, etter min mening.

Men folk får operere seg så mye de lyster for min skyld. I alle fall de som er godt voksne.

Men jeg stusser over en ting med disse programmene; hvorfor får vi ikke se resultatet uten styling og sminke? Tror nemlig ikke vi andre hadde sett så stor forandring da...

"hvorfor får vi ikke se resultatet uten styling og sminke?"

Ja - bare ref. disse "mini make overs" i USA - de ble utrolig forandret de også!!

Men i det skandinaviske programmet synes jeg ikke akkurat at de er så veldig fint stylet! Det påsveisede håret til hun svenske i går var ikke særlig vellykket.

Skrevet

har også stusset over det. kanskje det er sminken og resten av tilbehøret som gjør susen her? Kanskje det ikke er nødvendig med operasjon bare litt sminke?

Skrevet

har også stusset over det. kanskje det er sminken og resten av tilbehøret som gjør susen her? Kanskje det ikke er nødvendig med operasjon bare litt sminke?

Ja, bare se hvor fine Trinny og Susannah klarer å få folk ved bare nye klær, ny frisyre og sminke!! :-)

Skrevet

"hvorfor får vi ikke se resultatet uten styling og sminke?"

Ja - bare ref. disse "mini make overs" i USA - de ble utrolig forandret de også!!

Men i det skandinaviske programmet synes jeg ikke akkurat at de er så veldig fint stylet! Det påsveisede håret til hun svenske i går var ikke særlig vellykket.

Helt enig - de blir litt - *kremt* Harry - og de kler det i alle fall ikke.

Forrige gang ble den ene damen lik en drag-dronning - og det kan da ikke være målet=?

Skrevet

Ja, bare se hvor fine Trinny og Susannah klarer å få folk ved bare nye klær, ny frisyre og sminke!! :-)

Ja, og "10 år yngre på 10 dager". Flere av de har riktignok noe kirurgi, men det er fåtalllet og ikke omfattende. Utrolig hva hår, klær og make-up gjør med oss :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...