Gå til innhold

Hva dekkes av et sameie

Anbefalte innlegg

Gjest Uvitende formann
Skrevet

Jeg sitter som styreformann i sameiet de jeg bor - og har fått en henvendelse jeg ikke vet helt svaret på og lurrer på om noen her vet.

Saken er at noen spør om utgifter til nye kraner på en sentralvarmeovn inne i leiligheten dekkes av sameiet. Sentralvarme er jo felles og dekkes av husleien. Men er litt usikker på når det er på ovnen inne i leiligheten.

Tar gjerne mot tips hvor man kan spørre og evnt. !! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vårt sameie må radiatorer og kraner bekostes av den enkelte seksjonseier. Likeledes evt. problemer mht lekkasjer fra radiatorer.

Generelt sier man vel om røropplegg ol at sameiet dekker frem til man er inne i leiligheten, mens den enkelte svarer for utgifter som oppstår ved utbedringer og reparasjoner inne i leiligheten.

Vi tenker likt når det gjelder porttelefonanlegget. Problemer med selve porttelefonapparatet må bekostes av den enkelte.

Vi er medlemmer i Huseiernes landsforbund (er det ikke det de heter?), og ringer juridisk avdeling der når vi lurer på noe rundt fordeling.

Gjest Uvitende formann
Skrevet

I vårt sameie må radiatorer og kraner bekostes av den enkelte seksjonseier. Likeledes evt. problemer mht lekkasjer fra radiatorer.

Generelt sier man vel om røropplegg ol at sameiet dekker frem til man er inne i leiligheten, mens den enkelte svarer for utgifter som oppstår ved utbedringer og reparasjoner inne i leiligheten.

Vi tenker likt når det gjelder porttelefonanlegget. Problemer med selve porttelefonapparatet må bekostes av den enkelte.

Vi er medlemmer i Huseiernes landsforbund (er det ikke det de heter?), og ringer juridisk avdeling der når vi lurer på noe rundt fordeling.

Takk for svar - høres jo logisk ut det du sier.

Vi er også medlemmer i Huseiernes Landsforbund så jeg kan jo ta en telefon dit for å få det bekreftet - og ha enda bedre grunnlag for å kunne svare på henvendelsen.

Skrevet

Greit at sameiet skal vedlikeholde varmeanlegget, men ikke selve radiatoren inni leiligheten. dette må de dekke selv.. Sånn gjøres det hos oss i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...