Gjest sitter helt fast :( Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 hvilke forandringer skjer i cellemembranen når terskelverdi nås? jeg står helt fast på denne oppgaven og ikke finner jeg noen løsning i boka mi heller.. noen smarte her inne som kan hjelpe meg? 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Når du er ferdig med eksamen lurer vi her inne på hva vi har fått i anatomi ;o) 0 Siter
Gjest sitter helt fast Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Når du er ferdig med eksamen lurer vi her inne på hva vi har fått i anatomi ;o) ok, så du mener det ikke er lov å spørre folk om hjelp når man ikke skjønner spørsmålet? vi har ikke eksamen nå, jeg løser eksamensoppgaver, men finner ikke svaret og synes det var et veldig vanskelig et. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 kan ingenting om temaet men er veldig nysgjerrig på hva du studerer. og er dette noe jeg burde kunne? 0 Siter
Gjest sitter helt fast Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 kan ingenting om temaet men er veldig nysgjerrig på hva du studerer. og er dette noe jeg burde kunne? medisin studerer jeg.. 0 Siter
Gemini Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Kan ingenting om temaet dessverre. Kanskje google kan hjelpe deg, eller har du prøvd? http://www.google.com/search?hl=en&q=cellemembranen++terskelverdi+&btnG=Search&lr=lang_no 0 Siter
Gjest sitter helt fast Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Kan ingenting om temaet dessverre. Kanskje google kan hjelpe deg, eller har du prøvd? http://www.google.com/search?hl=en&q=cellemembranen++terskelverdi+&btnG=Search&lr=lang_no hehe ja har prøvd men finner ingen skikkelig forklaring. skal se videre i morgen, må natte nå takk for hjelpen. 0 Siter
Gemini Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 hehe ja har prøvd men finner ingen skikkelig forklaring. skal se videre i morgen, må natte nå takk for hjelpen. Har du ingen lærer/foreleser du kan spørre? Eller en lege? 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 ok, så du mener det ikke er lov å spørre folk om hjelp når man ikke skjønner spørsmålet? vi har ikke eksamen nå, jeg løser eksamensoppgaver, men finner ikke svaret og synes det var et veldig vanskelig et. Det er klart du har lov å spørre. Men det er også lov å svare tilbake. LOL 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Studerer du virkelig medisin? Vi har grunnleggende biologi på psykologi (ikke spesielt innviklet mao), og jeg kunne svart på spørsmålet.. Hvis du vet hva cellemembranen består av, og hva terskelverdi er..så ligger svaret der. 0 Siter
Sofapus Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Når terskelverdien nås, blir membranen depolarisert. 0 Siter
drizzle Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Det er klart du har lov å spørre. Men det er også lov å svare tilbake. LOL Når terskelverdien nås fyrer nervecellen av et aksjonspotensial, det vil blant annet si at natriumkanaler i cellemembranen åpner seg (natrium strømmer utenfra og inn), kalium strømmer ut av cellen, i tillegg til at konsentrasjonen av andre ioner innenfor og utenfor endres litt. Cellemembranen er gjennomtrengelig for ionene, men kanalene åpnes først når konsentrasjonen inne i cellen er så positiv at terskelverdien er nådd og cellen kan fyre. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 la meg gjette, 2BI eller medisin grunnfag på en ellerannen atlantisk skole? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.