Gå til innhold

Cellemembran vs. terskelverdi

Anbefalte innlegg

Gjest sitter helt fast :(
Skrevet

hvilke forandringer skjer i cellemembranen når terskelverdi nås?

jeg står helt fast på denne oppgaven og ikke finner jeg noen løsning i boka mi heller..

noen smarte her inne som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er ferdig med eksamen lurer vi her inne på hva vi har fått i anatomi ;o)

Gjest sitter helt fast
Skrevet

Når du er ferdig med eksamen lurer vi her inne på hva vi har fått i anatomi ;o)

ok, så du mener det ikke er lov å spørre folk om hjelp når man ikke skjønner spørsmålet? vi har ikke eksamen nå, jeg løser eksamensoppgaver, men finner ikke svaret og synes det var et veldig vanskelig et.

Skrevet

kan ingenting om temaet men er veldig nysgjerrig på hva du studerer. og er dette noe jeg burde kunne?

Gjest sitter helt fast
Skrevet

kan ingenting om temaet men er veldig nysgjerrig på hva du studerer. og er dette noe jeg burde kunne?

medisin studerer jeg..

Skrevet

hehe ja har prøvd men finner ingen skikkelig forklaring. skal se videre i morgen, må natte nå :) takk for hjelpen.

Har du ingen lærer/foreleser du kan spørre? Eller en lege?

Skrevet

ok, så du mener det ikke er lov å spørre folk om hjelp når man ikke skjønner spørsmålet? vi har ikke eksamen nå, jeg løser eksamensoppgaver, men finner ikke svaret og synes det var et veldig vanskelig et.

Det er klart du har lov å spørre. Men det er også lov å svare tilbake. LOL

Gjest papirtiger
Skrevet

Studerer du virkelig medisin?

Vi har grunnleggende biologi på psykologi (ikke spesielt innviklet mao), og jeg kunne svart på spørsmålet..

Hvis du vet hva cellemembranen består av, og hva terskelverdi er..så ligger svaret der.

Skrevet

Det er klart du har lov å spørre. Men det er også lov å svare tilbake. LOL

Når terskelverdien nås fyrer nervecellen av et aksjonspotensial, det vil blant annet si at natriumkanaler i cellemembranen åpner seg (natrium strømmer utenfra og inn), kalium strømmer ut av cellen, i tillegg til at konsentrasjonen av andre ioner innenfor og utenfor endres litt. Cellemembranen er gjennomtrengelig for ionene, men kanalene åpnes først når konsentrasjonen inne i cellen er så positiv at terskelverdien er nådd og cellen kan fyre.

Gjest tjohooo
Skrevet

la meg gjette, 2BI eller medisin grunnfag på en ellerannen atlantisk skole?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...