Gå til innhold

The silent treatment

Anbefalte innlegg

Gjest mammamor
Skrevet

Min søte hormonelle tenåring gir meg "the silent trestment". Hun svever fornærmet omkring, og hun bruker det fordi det funker - det irriterer meg grenseløst! Jeg bruker å overse det, men hun gjør det like ofte. Er det noen som har andre måter å møte det på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi henne penger eller mat før hun ber om det. Min eldste hold på med det der. Han gikk rett inn på rommet sitt og der ble ham. Jeg latet som han ikke var hjemme.

Gjest mammamor
Skrevet

Ikke gi henne penger eller mat før hun ber om det. Min eldste hold på med det der. Han gikk rett inn på rommet sitt og der ble ham. Jeg latet som han ikke var hjemme.

Vi bor på 45 kvadrat, så å late som hun ikke er hjemme er en utfordring. :)

Hva gjorde du når du spiste middag da? Dekket du ikke på til ham, eller sa du ikke fra at det var mat?

Skrevet

Hva gjorde du når du spiste middag da? Dekket du ikke på til ham, eller sa du ikke fra at det var mat?

Det er en liten barnslig måte og være sur på, trodde egentlig det var mest foreldre som brukte den ;)

Ellers tror jeg det lønner seg å prate. Si hvordan dette føles for deg, og at du synes det er en liten voksen måten å diskutere på. At hun må ha respekt for det du mener.

Men du må også kunne lytte til henne og tenke om du f.eks stiller helt urimelige krav. Synes du skriver alt for lite om årsaken til problemet her .

Kanskje du kan ta igjen med å la være å lage middag da, også sier åh nei er du her det trodde jeg ikke" om hun etterlyser mat.

Eller gå deg en tur ut uten å si fra og kos deg alene, og skriv en lapp om at at du ikke aksepterer surmuling og at du regner med at dere kan prate om det når du kommer tilbake.

Skrevet

Jeg dekket ikke på og sa ikke ifra. Men jeg hadde dobbelt så stor leilighet da og kjøkkenet og rommet hans var i hver sin ende.

Gjest surreal
Skrevet

Det er en liten barnslig måte og være sur på, trodde egentlig det var mest foreldre som brukte den ;)

Ellers tror jeg det lønner seg å prate. Si hvordan dette føles for deg, og at du synes det er en liten voksen måten å diskutere på. At hun må ha respekt for det du mener.

Men du må også kunne lytte til henne og tenke om du f.eks stiller helt urimelige krav. Synes du skriver alt for lite om årsaken til problemet her .

Kanskje du kan ta igjen med å la være å lage middag da, også sier åh nei er du her det trodde jeg ikke" om hun etterlyser mat.

Eller gå deg en tur ut uten å si fra og kos deg alene, og skriv en lapp om at at du ikke aksepterer surmuling og at du regner med at dere kan prate om det når du kommer tilbake.

Er du/har du vært tenåringsmor..? Prøvd denne metoden med hell?

Skrevet

Snart om et par år har jeg en tenåring, også har jeg jo vært tenåring selv. Og om vi ikke kan snakke med hverandre på en ordentlig måte, så må jo alt håp være ute.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Snart om et par år har jeg en tenåring, også har jeg jo vært tenåring selv. Og om vi ikke kan snakke med hverandre på en ordentlig måte, så må jo alt håp være ute.

forbered deg på taushet, uten at alt håp er ute. Krever mye tålmodighet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...