Gå til innhold

Valet i USA...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjekk som ein kunne vente, m.a.o. maksimalt ille. Ikkje det at det hadde vore så voldsom skilnad å få Kerry,

men verre enn Buskefaenskapet kunne han umogeleg ha blitt.

Sistnemnde er trass ialt den verste presidenten det landet nokon gong har hatt, og der er konkurransen rimeleg hard. Så sjølvsagt måtte dei velje han .

Artig å høyre ein sjefsøkonom Knut A Mork i ein eller annan bank kommentere

dei stigande børskursane i radio idag, forresten:

Kursane stig avdi Bush likar å krige i Midt-Austen og avdi han er motstandar av energisparing, sa han.

Velbekomme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heilt katastrofalt etter min mening. Kan jo ikke si noe om det hadde blitt bedre med Kerry, men tror ikke det kan bli mye verre enn Bush..

Er sikker på republikanerene har jukset seg til seieren denne gangen også..

Skrevet

Jeg hadde et lite håp om det amerikanske folket en stund. Men akk, der brast siste rest av respekt for det landet (i sin helhet).

Det er ikke sikkert ting hadde blitt så voldsomt annerledes med Kerry, men noe hadde det nok blitt. Demokratene har tross alt (stort sett) en mer sympatisk politikk på enkelte områder. At noe så erkekonservativt og gammeldags som replibukanerne kan styre verdens "mektigste" land er direkte skremmende for resten av verden.

".........................."

Skrevet

Heilt katastrofalt etter min mening. Kan jo ikke si noe om det hadde blitt bedre med Kerry, men tror ikke det kan bli mye verre enn Bush..

Er sikker på republikanerene har jukset seg til seieren denne gangen også..

Ein teori om valfusk er sjølvsagt nærliggjande, men vil i så fall neppe bli aldri bli underslkt eller prova.

Det såkalla demokratiske partiet reknar ikkje med å ha noko å vinne på å setje fram denne påstanden, og med den servile rolla mesteparten av pressa har til the powers that be skal ein heller ikkje ha forventingar om noko repetisjonsøving a la Watergate.

Carl Hiaasen vil nok koma med nokre saksepark i Miami Herald, men stort meir skal ein ikkje rekne med før det eventuelt dukkar opp ei skandale så ille at ho ikkje kan feiast under teppet, og det trur eg ikkje før eg ser det.

Skrevet

Så det måtte et presidentvalg i USA til før du fikk bakset deg ut av saueskinnsfellen og tredd på deg bunaden, din gamle grinebiter.

Jepp, nå skal du se lakengubbene og kameljockeyene går hardere tider i møte. Nå som Bush ikke lenger trenger å ta hensyn til noe gjenvalg, så er det no holds barred.

La oss håpe at han kapper fortøyningene til sine «allierte» i kampen mot voldsapene, Pakistan og Saudi-Arabia, og heller trimmer siktemidlene mot disse Allahs vernepliktige på en måte som ikke lar seg misforstå.

Når Ali Baba skjønner at det ikke lenger er så lurt å gjemme Bin Laden under senga, så er det ikke lenge før denne skjeggebusen får en fulltreffer i hekken.

Rest in pieces!

Skrevet

Jeg hadde et lite håp om det amerikanske folket en stund. Men akk, der brast siste rest av respekt for det landet (i sin helhet).

Det er ikke sikkert ting hadde blitt så voldsomt annerledes med Kerry, men noe hadde det nok blitt. Demokratene har tross alt (stort sett) en mer sympatisk politikk på enkelte områder. At noe så erkekonservativt og gammeldags som replibukanerne kan styre verdens "mektigste" land er direkte skremmende for resten av verden.

"der brast siste rest av respekt for landet (i sin helhet)" - skriver du.

Men det var jo 48-49 % som stemte på Kerry!? Dessuten er jeg faktisk litt imponert over gjennomføringen av valget og den gode (til USA å være) oppslutningen. Selv om jeg selvsagt ikke kan fatte og begripe hvordan Bush sin politikk kan samle så mange stemmer.

Man får holde oss til storbyene i USA for å finne likesinnede, på Manhattan f.eks. fikk Kerry 82 % ... :-)

Skrevet

Ein teori om valfusk er sjølvsagt nærliggjande, men vil i så fall neppe bli aldri bli underslkt eller prova.

Det såkalla demokratiske partiet reknar ikkje med å ha noko å vinne på å setje fram denne påstanden, og med den servile rolla mesteparten av pressa har til the powers that be skal ein heller ikkje ha forventingar om noko repetisjonsøving a la Watergate.

Carl Hiaasen vil nok koma med nokre saksepark i Miami Herald, men stort meir skal ein ikkje rekne med før det eventuelt dukkar opp ei skandale så ille at ho ikkje kan feiast under teppet, og det trur eg ikkje før eg ser det.

...David Letterman: «we must protect this house»!!!

Med litt flaks får Chomsky en cerebral trombose av dette, og begynner å skrive innlegg på DOL.

Du trenger vel litt støtte nå i disse dager.

;^)

Skrevet

Men det var jo 48-49 % som stemte på Kerry!? Dessuten er jeg faktisk litt imponert over gjennomføringen av valget og den gode (til USA å være) oppslutningen. Selv om jeg selvsagt ikke kan fatte og begripe hvordan Bush sin politikk kan samle så mange stemmer.

Man får holde oss til storbyene i USA for å finne likesinnede, på Manhattan f.eks. fikk Kerry 82 % ... :-)

Imponerede gjennomføring?

Foreløpig har jeg hørt om oppskårne bildekk, falske telefoner for å skremme/lure folk til å holde seg hjemme eller gå til feil valgkontor, partifunksjonærer som trakkasserer velgere i kø inni valglokalet, valgkretser som har klart å gå tom for stemmeblanketter, ustabile datasystemer som ikke kan kontrolleres, forhåndsstemmer som har forsvunnet... Valgobservatører har uttalt at valg i kazakhstan og andre ex-sovjetstater er knirkefrie i forhold.

Et valg er ikke vanskeligere enn at de fleste land som prøver faktisk får det til rimelig problemfritt. Men i USA må de tydeligvis gjøre ting litt annerledes enn alle andre.

Skrevet

Så det måtte et presidentvalg i USA til før du fikk bakset deg ut av saueskinnsfellen og tredd på deg bunaden, din gamle grinebiter.

Jepp, nå skal du se lakengubbene og kameljockeyene går hardere tider i møte. Nå som Bush ikke lenger trenger å ta hensyn til noe gjenvalg, så er det no holds barred.

La oss håpe at han kapper fortøyningene til sine «allierte» i kampen mot voldsapene, Pakistan og Saudi-Arabia, og heller trimmer siktemidlene mot disse Allahs vernepliktige på en måte som ikke lar seg misforstå.

Når Ali Baba skjønner at det ikke lenger er så lurt å gjemme Bin Laden under senga, så er det ikke lenge før denne skjeggebusen får en fulltreffer i hekken.

Rest in pieces!

Så du har ikkje blitt noko klokare sidan sist?

Neinei, det ville vel vore for mykje å forlange! Ein får sjeldan talg av ein trebukk!

Med omsyn til USA valet seier eg berre ein gong til:

Velbekomme!

Skrevet

...David Letterman: «we must protect this house»!!!

Med litt flaks får Chomsky en cerebral trombose av dette, og begynner å skrive innlegg på DOL.

Du trenger vel litt støtte nå i disse dager.

;^)

Eg kunne sjølvsagt rekne opp eit hundretals skribentar over there, som har eit realistisk syn på sakene. Men dei held ikkje til i the mainstream press.

Letterman er vel berre ein vanleg tosk?

Men inntil vidare kunne du kanskje forbetre ålmenndaninga di litt av å kikke på

www.counterpunch.org ?

Skrevet

Foreløpig har jeg hørt om oppskårne bildekk, falske telefoner for å skremme/lure folk til å holde seg hjemme eller gå til feil valgkontor, partifunksjonærer som trakkasserer velgere i kø inni valglokalet, valgkretser som har klart å gå tom for stemmeblanketter, ustabile datasystemer som ikke kan kontrolleres, forhåndsstemmer som har forsvunnet... Valgobservatører har uttalt at valg i kazakhstan og andre ex-sovjetstater er knirkefrie i forhold.

Et valg er ikke vanskeligere enn at de fleste land som prøver faktisk får det til rimelig problemfritt. Men i USA må de tydeligvis gjøre ting litt annerledes enn alle andre.

Alt er relativt, og litt svinn må man regne med. Jeg sammenligner det da mest med skandalevalget for fire år siden.

Men det faktum at ingen advokater har funnet noe de finner det bryet verdt å kaste seg over, er lovende. Det er selvsagt early times ennå, og man kan alltids håpe at Michael Moores kameraovervåkning vil avdekke noe snusk som setter Bush sin seier i et grellt lys. Men foreløpig er jeg faktisk litt imponert over at det ikke er avdekket noe verre allerede, og det sier kanskje mest om mine lave forhåpninger...

Skrevet

Jada, jeg mener selfølgelig ikke hver enkelt amerikaner :-)

Men det landet har ikke gjort mye som maner til respekt, gitt.

"..........................."

Skrevet

Rest in pieces!

Javisst. Slik får vi nok en mye bedre verden.

"..........................."

Skrevet

Forskjellen på USA og en bananrepublikk er jo lite annet enn størrelsen.

Skrevet

De sa at det var "bøndende" i OHIO som likte det med forbud mot fri arbort og homofilt ekteskap - jeg tror jaggu han hanka det inn på sånne tullinger.

Om det hadde blitt noe bedre med den glætte Kerry tror jeg ikke, men det hadde jo vært interessant å se!

Skrevet

...lenken ble jo helt feil, sånn skal det være:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/11/04/413420.html

...som referanse, som igjen viser til en «amerikansk studie», da burde vel oppegående mennesker ta frem saltklypen, eh?

Er det noe alle er klar over. så er det den surmulende antipatien som tyter ut av disse raddis-blekkene. Jeg må bare si at jeg fryder meg over den frustrasjonen som åpenbart rir disse små-tyrannene og meningsatletene i den venstresosialistiske leiren i disse dager.

Skrevet

Eg kunne sjølvsagt rekne opp eit hundretals skribentar over there, som har eit realistisk syn på sakene. Men dei held ikkje til i the mainstream press.

Letterman er vel berre ein vanleg tosk?

Men inntil vidare kunne du kanskje forbetre ålmenndaninga di litt av å kikke på

www.counterpunch.org ?

Letterman er demokrat og en av Bush' hardeste motstandere. Som TV-vert for et av USAs eldste og mest populære talk show, har Letterman større gjennomslagskraft enn Michael Moore. Det forbauser meg at du kaller ham en tosk.

But, then again, du har kanskje ikke vært på jordens overflate de siste tretti døgn, eller hva?

Counterpunch, eh? Jo takk, jeg kjenner den. Hva om du heller tok en titt på denne:

http://www.honestreporting.com/

...og ikke minst denne:

http://www.honestreporting.com/articles/critiques/Dishonest_Reporting_Award_for_2002.asp

Når blir vi forresten invitert på raspeballer og...var det akkevitt?

'Till then, gamle møllpose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...