Gjest mørkemørkt Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Ja; hva er den slik vi rekner den? Er dette normalt (om man er i begynnelsen av en graviditet)? 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Her var normalen 90 i gamledager, nå er det vel 12 men antagelig bruker de andre verdier i sverige. 0 Siter
Gjest policy Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Her var normalen 90 i gamledager, nå er det vel 12 men antagelig bruker de andre verdier i sverige. Trodde hemoglobinverdier i norge og sverige var likt? Når du Dorthe skriver at tidliger var normalen 90 og i dag 12, så blander du sammen hemoglobinverdien og blodprosenten. hemoglobinverdien = bloprosenten : 7 (Blodprosenten og hemoglobinverdien er noe individuelt, idieltsett er prosenten 100 og hemoglobinverdien 14,3) Noe lavere for menstruerende kvinner. mvh 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Trodde hemoglobinverdier i norge og sverige var likt? Når du Dorthe skriver at tidliger var normalen 90 og i dag 12, så blander du sammen hemoglobinverdien og blodprosenten. hemoglobinverdien = bloprosenten : 7 (Blodprosenten og hemoglobinverdien er noe individuelt, idieltsett er prosenten 100 og hemoglobinverdien 14,3) Noe lavere for menstruerende kvinner. mvh Men man måler vel ikke blodprosenten lenger her. Nå måler man bare hemoglobinverdien. Jeg husker aldri tall skikkelig, bare ca. 100 er jo lett å huske men visste at menstruerende kvinner lå under så derfor skrev jeg 90. Jeg har en hemoglobinverdi på over 17 sjøl og jeg vet det er høyt. Har hørt at man kan få veldig høye verdier når man røyker. Når man slutter, vil da verdien synke og vil man da bli kjempetrøtt? Vet du noe om det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.