Gå til innhold

svensk: en hemoglobinverdi på 155=

Anbefalte innlegg

Gjest mørkemørkt
Skrevet

Ja; hva er den slik vi rekner den? Er dette normalt (om man er i begynnelsen av en graviditet)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var normalen 90 i gamledager, nå er det vel 12 men antagelig bruker de andre verdier i sverige.

Skrevet

Her var normalen 90 i gamledager, nå er det vel 12 men antagelig bruker de andre verdier i sverige.

Trodde hemoglobinverdier i norge og sverige var likt?

Når du Dorthe skriver at tidliger var normalen 90 og i dag 12, så blander du sammen hemoglobinverdien og blodprosenten.

hemoglobinverdien = bloprosenten : 7

(Blodprosenten og hemoglobinverdien er noe individuelt, idieltsett er prosenten 100 og hemoglobinverdien 14,3) Noe lavere for menstruerende kvinner.

mvh

Skrevet

Trodde hemoglobinverdier i norge og sverige var likt?

Når du Dorthe skriver at tidliger var normalen 90 og i dag 12, så blander du sammen hemoglobinverdien og blodprosenten.

hemoglobinverdien = bloprosenten : 7

(Blodprosenten og hemoglobinverdien er noe individuelt, idieltsett er prosenten 100 og hemoglobinverdien 14,3) Noe lavere for menstruerende kvinner.

mvh

Men man måler vel ikke blodprosenten lenger her. Nå måler man bare hemoglobinverdien. Jeg husker aldri tall skikkelig, bare ca. 100 er jo lett å huske men visste at menstruerende kvinner lå under så derfor skrev jeg 90. Jeg har en hemoglobinverdi på over 17 sjøl og jeg vet det er høyt. Har hørt at man kan få veldig høye verdier når man røyker. Når man slutter, vil da verdien synke og vil man da bli kjempetrøtt? Vet du noe om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...