Gå til innhold

Ekte mannfolk - ublu tema, ikke for sarte sjeler

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Homofile menn blir jo ofte beskyldt for å inneha feminine trekk fordi de elsker med menn - også selv om de ytre sett ser ut som heterofile menn.*

Dette tror jeg for de fleste heterofile menn er en helt feilaktig oppfatning fra din side.

Årsaken til at jeg synes mange homofile menn har feminine trekk, er helt og holdent deres feminine væremåte. Det gjelder både måten å prate på (ikke minst ordbruk), hva det prates om, bevegelser og antrekk.

At de har sex med menn, har intet med den oppfatningen å gjøre.

*Jeg betrakter sex mellom menn som den mest "maskuline" form for sex. Det damper av testosteron, mannesvette og p*kk. Jeg betrakter en mann som har sex med menn som mer maskulin og "Mann" enn en heteromfyr som har sex med kvinner - selv om den homofile f.eks står på alle fire og blir tatt bakfra (hvilket forøvrig en heterofyr også kan: bli tatt bakfra av ei dame).*

Selve "visualiseringen" av sexakten har jeg aldri tenkt på som noe feminint eller maskulint.

Dog føler jeg et visst form for "ubehag" hvis jeg ser bilder eller filmer av menn som har sex med hverandre, men det er en form for "automatisk reaksjon".

Det samme gjelder ikke for kvinner som har sex med hverandre, og jeg har aldri tenkt noe spesielt på hvorfor jeg reagerer forskjellig på dette.

Noen menn liker tykke kvinner - noen liker slanke, noen liker store pupper - andre liker små etc, etc.

Jeg vet heller ikke hvorfor det er slik. Det er bare slik:-)

Lesbiske damer kan også være maskuline (dog ikke på langt nær så mange og så tydelig som omvendt for en del homofile menn). Og det har heller intet med tanken på to lesbiske som har sex sammen, men går ene og alene ut på måten de oppfører seg og ser ut på.

Det er mine "raske" betraktninger.

Vel, nå har jeg lest gjennom Goliaths svar.

Er vel stort sett enig i de fleste av disse "raske betraktningene".

Det har mer med måten å være/opptre på, når en skal si noe om graden av maskulinitet.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• damedame

8

• Spirello

5

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så vidt jeg vet har jeg aldri gjort det...

Men jeg vet jo ikke om alle jeg tenner på er hetro, om jeg ikke kjenner dem så spør jeg jo ikke om det.

De homsene jeg kjenner, det er bare 4-5 stykker har aldri vært gjenstand for mitt begjær.

Jeg tenner i grunnen mest på de som jeg ser tenner på meg. Kan man si det? De som ser på meg med ett sultent blikk, de er råe de c',).

"Jeg tenner i grunnen mest på de som jeg ser tenner på meg. Kan man si det? De som ser på meg med ett sultent blikk, de er råe de c',). "

Blikket og øynene sier omtrent alt, ikke sant?

;)

Skrevet

Så vidt jeg vet har jeg aldri gjort det...

Men jeg vet jo ikke om alle jeg tenner på er hetro, om jeg ikke kjenner dem så spør jeg jo ikke om det.

De homsene jeg kjenner, det er bare 4-5 stykker har aldri vært gjenstand for mitt begjær.

Jeg tenner i grunnen mest på de som jeg ser tenner på meg. Kan man si det? De som ser på meg med ett sultent blikk, de er råe de c',).

De homsene man ser er homser er en ting, de er vel i mindretall.

Men jeg har tenner på menn helt uavhengig om de tenner på meg eller ikke så det er nok en forskjell der.

Skrevet

Har du aldri tent på en homofil mann?

Jeg så George Micheal på Oprah her om dagen, han var så rå at jeg hadde ikke betenkt meg et øyeblikk hvis jeg hadde fått forespørsel.

Det er et interessant spørsmål om en heterofil kvinne kan tenne på en homofil mann.

Det er mulig at hun kan det, men på den annen side handler tenning ofte om at man sender ut signaler til omgivelsene. Og disse vil mangle fra en homofil mann til en heterofil kvinne.

Jeg tror spørsmålet kommer an på om vi snakker om bare å se noen på TV eller på film, eller å møte dem face to face.

Selv har jeg aldri opplevd å bli tent på eller interessert i en homofil mann, uansett om jeg da har visst om hans legning eller ikke.

Men: Når jeg ser Robbie Williams på TV, synes jeg han virker litt homo. På den annen side er jeg ikke upåvirket av ham.

Skrevet

De homsene man ser er homser er en ting, de er vel i mindretall.

Men jeg har tenner på menn helt uavhengig om de tenner på meg eller ikke så det er nok en forskjell der.

"Men jeg har tenner på menn helt uavhengig om (...)"

Har du tennene på mannfolka også, nå?

;) he he

(Lett å få skriveleif når en blir litt gira, ikke sant?)

Skrevet

Det er et interessant spørsmål om en heterofil kvinne kan tenne på en homofil mann.

Det er mulig at hun kan det, men på den annen side handler tenning ofte om at man sender ut signaler til omgivelsene. Og disse vil mangle fra en homofil mann til en heterofil kvinne.

Jeg tror spørsmålet kommer an på om vi snakker om bare å se noen på TV eller på film, eller å møte dem face to face.

Selv har jeg aldri opplevd å bli tent på eller interessert i en homofil mann, uansett om jeg da har visst om hans legning eller ikke.

Men: Når jeg ser Robbie Williams på TV, synes jeg han virker litt homo. På den annen side er jeg ikke upåvirket av ham.

Å, jeg har vært dødsforelsket i to homofile menn.

Skrevet

"Men jeg har tenner på menn helt uavhengig om (...)"

Har du tennene på mannfolka også, nå?

;) he he

(Lett å få skriveleif når en blir litt gira, ikke sant?)

Jeg leser aldri over det jeg skriver her inne :o)

Jeg er en annen
Skrevet

Interessant problemstilling. I en viss forstand er jo homosex virkelig en omfavnelse av det maskuline (i den forstand at de eksluderer det feminine, det interesserer dem ikke, eller de direkte misliker det). Mitt inntrykk er at det er macho-homser og femi-homser. Veit det er en stereotypi, men stemmer det ikke litt også da?

Mye av omgangsformen i typisk maskuline miljøer som det militære har jo åpenbare homoerotiske undertoner, noe som ikke minst viser seg med den påtagelige opptatteheten av dette, gjennom stadige spøker om homofili. I tillegg flyr jo alle rundt med svære metallfalloser i hendene.

Skrevet

*Homofile menn blir jo ofte beskyldt for å inneha feminine trekk fordi de elsker med menn - også selv om de ytre sett ser ut som heterofile menn.*

Dette tror jeg for de fleste heterofile menn er en helt feilaktig oppfatning fra din side.

Årsaken til at jeg synes mange homofile menn har feminine trekk, er helt og holdent deres feminine væremåte. Det gjelder både måten å prate på (ikke minst ordbruk), hva det prates om, bevegelser og antrekk.

At de har sex med menn, har intet med den oppfatningen å gjøre.

*Jeg betrakter sex mellom menn som den mest "maskuline" form for sex. Det damper av testosteron, mannesvette og p*kk. Jeg betrakter en mann som har sex med menn som mer maskulin og "Mann" enn en heteromfyr som har sex med kvinner - selv om den homofile f.eks står på alle fire og blir tatt bakfra (hvilket forøvrig en heterofyr også kan: bli tatt bakfra av ei dame).*

Selve "visualiseringen" av sexakten har jeg aldri tenkt på som noe feminint eller maskulint.

Dog føler jeg et visst form for "ubehag" hvis jeg ser bilder eller filmer av menn som har sex med hverandre, men det er en form for "automatisk reaksjon".

Det samme gjelder ikke for kvinner som har sex med hverandre, og jeg har aldri tenkt noe spesielt på hvorfor jeg reagerer forskjellig på dette.

Noen menn liker tykke kvinner - noen liker slanke, noen liker store pupper - andre liker små etc, etc.

Jeg vet heller ikke hvorfor det er slik. Det er bare slik:-)

Lesbiske damer kan også være maskuline (dog ikke på langt nær så mange og så tydelig som omvendt for en del homofile menn). Og det har heller intet med tanken på to lesbiske som har sex sammen, men går ene og alene ut på måten de oppfører seg og ser ut på.

Det er mine "raske" betraktninger.

Her var det mye som jeg kan være enig i! :-)

Jeg har heller aldri tenkt på selve sexakten som femi eller maskulin.

Skrevet

Har du aldri tent på en homofil mann?

Jeg så George Micheal på Oprah her om dagen, han var så rå at jeg hadde ikke betenkt meg et øyeblikk hvis jeg hadde fått forespørsel.

Jeg kan tenne på en lesbisk kvinne, men ikke på en homofil mann (eller heterofil mann for den saks skyld:-)

Skrevet

Jeg kan tenne på en lesbisk kvinne, men ikke på en homofil mann (eller heterofil mann for den saks skyld:-)

Der ser du :o)

Jeg tenner ikke på lesbiske kvinner heller.

Skrevet

Vi tenker/føler/mener forskjellig og spennende er jo det :)

Er enig i at en mann og en kvinne er sitt kjønn med touch av den andre siden...

Men når det gjelder sex... en mann som har hovedrollen og kjører fruen deilig oppover veggen...som Antonio Banderas i den der filmen hvor han elsket med berta oppetter en nettingvegg eller no...

det er mandig innen sex...for meg ;)

-----bli kjørt oppover veggen?

JØSS

Det hørtes ikke ok ut - og Banderas er jo bare ekkel....

Skrevet

Å, jeg har vært dødsforelsket i to homofile menn.

To på en gang? Hehe....

Det høres ut som materiale for en skikkelig gresk tragedie.

Men uansett hvilken fil man kjører i, har jeg tro på at det går an å forelske seg i selve mennesket, uavhengig av kjønn og legning.

Skrevet

Er ikke enig. For meg er maskulinitet forbundet med noe som kan "beskytte" meg. Så ja, jeg må innrømme at en tuynn og liten mann for meg fremstår som mindre maskulin enn en stor. For meg blir da tanken om sex mellom to meg sånn at den ene er "underlegen" den andre og dermed umaskulin. Mne jeg har INGENTING imot menn som har sex med menn eller er homofile. Jeg ser bare ikke på det som mer maskulint enn hetrofil-sex.

Skrevet

Interessant problemstilling. I en viss forstand er jo homosex virkelig en omfavnelse av det maskuline (i den forstand at de eksluderer det feminine, det interesserer dem ikke, eller de direkte misliker det). Mitt inntrykk er at det er macho-homser og femi-homser. Veit det er en stereotypi, men stemmer det ikke litt også da?

Mye av omgangsformen i typisk maskuline miljøer som det militære har jo åpenbare homoerotiske undertoner, noe som ikke minst viser seg med den påtagelige opptatteheten av dette, gjennom stadige spøker om homofili. I tillegg flyr jo alle rundt med svære metallfalloser i hendene.

I det sivilie kjører de fallosene - med ror, på fire og for ikke å snakke om den riktig vulgære varianten: Tohjuling mellom bena *ørn-øøøørn...*

Skrevet

Jaja, smaken er som baken.

Bokstavelig talt!!

*he he*

Jeg er en annen
Skrevet

Jaja, smaken er som baken.

Sånn kan det sies :-)

Skrevet

To på en gang? Hehe....

Det høres ut som materiale for en skikkelig gresk tragedie.

Men uansett hvilken fil man kjører i, har jeg tro på at det går an å forelske seg i selve mennesket, uavhengig av kjønn og legning.

Jeg har til og med vært gift med en gresk tragedie. Når jeg tenker på det nå, blir det til en komedie ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...