Gå til innhold

Hjelp - rydde klesskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting som 'kan brukes' men ikke brukes....

Hjelp?

Kan ikke gi bort alt, vel?

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Det du ikke har brukt på ett år, og ikke er penklær, kan du nok trygt kvitte deg med. Sier jeg, som har tre sekker i kjelleren ;-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Gi det til frelsesarmeen. Selge brukte klær? Tja..

Skrevet

Gi det til venninnene dine. Kanskje de har samme problem og har noe du kan få av dem.

Skrevet

Ting du ikke bruker, og ikke kommer til å bruke, kan du vel gi til Fretex.

Ikke noe vits å ta opp skapplass med klær en aldri bruker.

Er det penklær, kan det få henge en stund, for penklær kan jo kombineres og varieres mer enn om det er en genser en aldri bruker, f eks.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg hiver alt jeg ikke har brukt på 1-1 1/2 år.

Jeg har aldri savnet noe jeg har kvittet meg med...

Skrevet

Jeg er veldig flink til å legge bort det som har krympet i skapet så jeg kan ta det frem når jeg blir smalere (men det blir jeg ikke). Men det jeg ikke liker som fortsatt passer hiver jeg.

Gjest Resirkulasjon
Skrevet

I en forening jeg er med i har vi tenkt å ha bytteparty. Alle tar med klær, vesker og tilbehør en vil bli kvitt. Så kan alle forsyne seg med det de vil ha. Noen får mye og andre kanskje ingenting. Men en skulle jo allikevel kaste det.

Dyrere ting som ytterplagg kan en jo bestemme en pris på.

Ellers har jeg noen single venninner på uføretrygd med dårlig råd som er kjempeglade for å få det jeg skal kvitte meg med. Det er jo koselig at noen en kjenner kan få nytte av det.

Det jeg ikke blir kvitt blant venner og bekjente går i UFF-containeren.

Bytteparties er kjempeartig når det gjelder gardiner også! Hvor mange av oss har ikke ørten sett gardiner liggende på loftet. Gardiner som kanskje er helt topp i et annet hjem. De er jo ikke slitt, ofte er vi bare lei dem. I vårt forbrukersamfunn er det jo slik...

Gjest Paretos
Skrevet

De klærene du ikke kan gi bort til andre eller har bruk for selv kan du jo gi til frelsesarmeen.

Stort sett kaster jeg klær som ikke har vært brukt de seneste 6-12 mnd med unntak av klær som brukes ved spesielle anledninger.

Gjest tjohooo
Skrevet

gi 2/3 til fretex... resten legger du i en kanskje-eske.

Skrevet

gi 2/3 til fretex... resten legger du i en kanskje-eske.

Fretex har fått før. Er redd det nå blir 100 % i en "kanskje-eske". Men har store forventninger om at jeg om senest 1/2 år gir ALT til Fretex. Det blir bare litt mye på en gang -- jeg mener..: "DET fine stoffet" ... og "DEN som jeg var så glad for å finne ( for xx år siden...¤o?#%&)".

Tusen, tusen takk for alle svar!!

Det er bare å innse at ..tiden går fremover? Og ..at det går til et godt formål!

Hilsen en som IKKE er lyst-kjøper. Bare ikke så flink i butikker. Og tror det som var fint for 16 år siden skal bli fint igjen. Skulle ønske jeg hadde ei hytte, så skulle jeg gått med alle de klærne der!! *LOL* Når ingen så meg :)

Skrevet

I en forening jeg er med i har vi tenkt å ha bytteparty. Alle tar med klær, vesker og tilbehør en vil bli kvitt. Så kan alle forsyne seg med det de vil ha. Noen får mye og andre kanskje ingenting. Men en skulle jo allikevel kaste det.

Dyrere ting som ytterplagg kan en jo bestemme en pris på.

Ellers har jeg noen single venninner på uføretrygd med dårlig råd som er kjempeglade for å få det jeg skal kvitte meg med. Det er jo koselig at noen en kjenner kan få nytte av det.

Det jeg ikke blir kvitt blant venner og bekjente går i UFF-containeren.

Bytteparties er kjempeartig når det gjelder gardiner også! Hvor mange av oss har ikke ørten sett gardiner liggende på loftet. Gardiner som kanskje er helt topp i et annet hjem. De er jo ikke slitt, ofte er vi bare lei dem. I vårt forbrukersamfunn er det jo slik...

Hadde bytte-party for 10 år siden, vi var 4-5 jenter. Faktisk veldig moro.

En annen sak er om jeg satt igjen med noe --- som jeg brukte -- eller om det er tid for Fretex nå...*LOL*

Gjest tjohooo
Skrevet

Fretex har fått før. Er redd det nå blir 100 % i en "kanskje-eske". Men har store forventninger om at jeg om senest 1/2 år gir ALT til Fretex. Det blir bare litt mye på en gang -- jeg mener..: "DET fine stoffet" ... og "DEN som jeg var så glad for å finne ( for xx år siden...¤o?#%&)".

Tusen, tusen takk for alle svar!!

Det er bare å innse at ..tiden går fremover? Og ..at det går til et godt formål!

Hilsen en som IKKE er lyst-kjøper. Bare ikke så flink i butikker. Og tror det som var fint for 16 år siden skal bli fint igjen. Skulle ønske jeg hadde ei hytte, så skulle jeg gått med alle de klærne der!! *LOL* Når ingen så meg :)

Har det på samme måte selv :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...