Gå til innhold

Tampongbruk i offentlige bad...

Anbefalte innlegg

Gjest Pysete eller?
Skrevet

Synes det er litt ekkelt jeg. Alle som har mensen vet jo at selv om en har tampong så kan det jo lekke litt allikevel. Og når en er i vann så kommer vel vannet automatisk i kontakt med tampongen? Så vidt jeg vet så lukker ikke skjeden vann ute. Eller...

Kom bare til å tenke på det siden jeg har mensen...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Babette

6

• Dorthe

4

• petter smart

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, det er ikke ekkelt. Det lekker da ikke ut om du setter inn en ny tampong rett før du går i bassenget (med mindre du tilbringer store deler av dagen i bassenget, da ;) ).

Etterpå skifter du så fort som mulig, nettopp pga. vannet som trekker inn i tampongen.

Skrevet

Slift til ny tampong før du hopper uti davel!

Hvis du først skal begynne å tenke på hva som finnes i off. bad, så blkir du vel lettere sprø. Og det er nettopp derfor at de bruker klor, evt har avanserte rensesystemer.

Har f.eks. alle som bader der vasket hendene etter siste dobesøk hvor de gjorde "nummer 2"?

Når vasket de håret sist?

Eller for den saks skyld underlivet???

Klarer alle småbarna å la være å småskvette litt i vannet??

Etc etc

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Etter min erfaring trekker ikke tampongen til seg noe saerlig vann om man bader med den.

Dessuten er det saa mye kroppsavfall som havner i badevannet uansett, haar, doede hudceller, svette, kosmetikkprodukter, annen utflod fra underlivet, parfyme, osv. En draape mensblod fra eller til spiller nok uansett ikke saa mye rolle.

Og de har jo klor i bassengene, saa det dreper vel de fleste bakterier.

Skrevet

Hvis du først skal begynne å tenke på hva som finnes i off. bad, så blkir du vel lettere sprø. Og det er nettopp derfor at de bruker klor, evt har avanserte rensesystemer.

Har f.eks. alle som bader der vasket hendene etter siste dobesøk hvor de gjorde "nummer 2"?

Etc etc

"Klarer alle småbarna å la være å småskvette litt i vannet??" Mener at jeg har hørt en fæl statistikk på hvor mange av de voksne som faktsik tisser i vannet! Yak!!

Skrevet

Tenk på alle som spytter og snyter seg i vannet,det er ikke noe bedre det heller.

Skrevet

Jeg bader ikke med tampong de første dagene av mensen, da blør jeg nemlig gjennom en super+ tampong på et par timer i tørr tilstand! Senere kunne jeg vel ha gjort det, men har ikke gjort det enda.

Gjest tjohooo
Skrevet

Etter min erfaring trekker ikke tampongen til seg noe saerlig vann om man bader med den.

Dessuten er det saa mye kroppsavfall som havner i badevannet uansett, haar, doede hudceller, svette, kosmetikkprodukter, annen utflod fra underlivet, parfyme, osv. En draape mensblod fra eller til spiller nok uansett ikke saa mye rolle.

Og de har jo klor i bassengene, saa det dreper vel de fleste bakterier.

nå skal jeg aldri bade mer. giiiid ;)

Skrevet

Tenk på alle som spytter og snyter seg i vannet,det er ikke noe bedre det heller.

-og tisser!

Skrevet

Nå har bare jeg benyttet meg av varmtvannsbasseng de siste årene og der er det forbudt å bade med mens og urinveisinfeksjon.

Skrevet

Du skifter tampong før du går i vannet - og med en gang du kommer opp.

Da er det ikke farlig, verken i forhold til utgående eller inngående, så å si.

Skrevet

Ja, grøss!

Jeg fatter ikke de som tar med seg små babyer på babysvømming, det kan da umulig være sunt!

Gjest dæsjken
Skrevet

Jeg bader ikke med tampong de første dagene av mensen, da blør jeg nemlig gjennom en super+ tampong på et par timer i tørr tilstand! Senere kunne jeg vel ha gjort det, men har ikke gjort det enda.

og du heter Lillemus?? ; )

Skrevet

Etc etc

Alle islandske svømmehaller har strenge regler om at badegjester må dusje nakne og vaske seg med såpe før de går ut i bassenget. Dette er et problem for mange utenlandske turister, men islendinger selv synes det er en selvfølge. Har aldri hørt om en islending som har snakket imot det.

Skrevet

Alle islandske svømmehaller har strenge regler om at badegjester må dusje nakne og vaske seg med såpe før de går ut i bassenget. Dette er et problem for mange utenlandske turister, men islendinger selv synes det er en selvfølge. Har aldri hørt om en islending som har snakket imot det.

Sånn er det da vel her også? Eller hvor strengt det er vet jeg ikke, det står jo ikke vakter og sjekker at man vasker seg. Men plakater henger jo i garderobene om at man må dusje før man går i bassenget. Iallefall i de svømmehallene jeg har vært i.

Skrevet

Sånn er det da vel her også? Eller hvor strengt det er vet jeg ikke, det står jo ikke vakter og sjekker at man vasker seg. Men plakater henger jo i garderobene om at man må dusje før man går i bassenget. Iallefall i de svømmehallene jeg har vært i.

Det er sånn her også.

Det står plakat om at man må dusje naken m. såpe før man går i bassenget. Det står til og med krysset av hvor på kroppen man må vaske godt, hvis noen har tungt for det *ler*

I svømmehallen vi går i, er det også påbudt med badehette, så det er ytterst sjelden vi finner hår i bassenget (og hår er ikke så uvanlig å finne i basseng hvor badehette ikke er påbudt). Kanskje ikke så sexy, men det bidrar i det minste til å holde bassengene renest mulig.

Skrevet

Det er sånn her også.

Det står plakat om at man må dusje naken m. såpe før man går i bassenget. Det står til og med krysset av hvor på kroppen man må vaske godt, hvis noen har tungt for det *ler*

I svømmehallen vi går i, er det også påbudt med badehette, så det er ytterst sjelden vi finner hår i bassenget (og hår er ikke så uvanlig å finne i basseng hvor badehette ikke er påbudt). Kanskje ikke så sexy, men det bidrar i det minste til å holde bassengene renest mulig.

Hehe, ja har sett det. Plakat med en menneskekropp med ringer under armer og rundt skrittet og sånn.

Badehette foretrekker jeg som regel å bruke uansett. Sikkert gammel vane fra min tid som aktiv svømmer. Men dropper det om jeg skal på badeland eller bade utendørs (noe jeg forøvrig sjelden gjør. sist var vel 3 år siden, og da fordi jeg skulle surfe... før det er det vel også år siden jeg bada utendørs)

Gjest liker å bade
Skrevet

Jeg skal egentlig i badebasseng i morgen med barnet mitt..Var planen!!

Men etter å ha lest denne tråden leker jeg litt med tanken om å droppe hele greia.

Neida, jeg gjør nok ikke det,jeg tror faktisk at det er verre å bade ute i vann på sommeren.Da bader man jo ofte mellom båter , ved siden av kloakkledninger, på bystrender osv.Det er nok mye bakterier rundt forbi.Men heldigvis så tåler de fleste friske folk både det ene og det andre.

Jeg føler også at mange som oppsøker basseng er glad i vann og vasker seg nok endel hjemme også og har en grei hygiene.Så vi får satse på at de fleste bruker sunn fornuft.

Skrevet

Offentlige bad er utrolig grisete uansett, så jeg tror tamponger bare er en av mange variabler.

"........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...