Gå til innhold

Tampongbruk i offentlige bad...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sånn her også.

Det står plakat om at man må dusje naken m. såpe før man går i bassenget. Det står til og med krysset av hvor på kroppen man må vaske godt, hvis noen har tungt for det *ler*

I svømmehallen vi går i, er det også påbudt med badehette, så det er ytterst sjelden vi finner hår i bassenget (og hår er ikke så uvanlig å finne i basseng hvor badehette ikke er påbudt). Kanskje ikke så sexy, men det bidrar i det minste til å holde bassengene renest mulig.

Sånn er det hos oss også, men man ser da folk som dusjer med badetøy på likevel! :-(

Videoannonse
Annonse
  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Babette

6

• Dorthe

4

• petter smart

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Klarer alle småbarna å la være å småskvette litt i vannet??" Mener at jeg har hørt en fæl statistikk på hvor mange av de voksne som faktsik tisser i vannet! Yak!!

*ha ha* skulle ikke forundre meg!

Best å ikke tenke så mye på alt det som finnes rundt en, enten det er i bassenget ellr andre steder! ;-)

Gjest Forskjellig praksis?
Skrevet

Nå har bare jeg benyttet meg av varmtvannsbasseng de siste årene og der er det forbudt å bade med mens og urinveisinfeksjon.

ER det? Jeg er med i en forening som har fast bading i varmtvannsbasseng, og jeg har aldri hørt nevnt det der med mens og urinveisinfeksjon!

Bassenget er jo åpent for 'vanlige folk' i helgen, og da burde det vel stå en plakat med slike opplysninger. Men det gjør det ikke!

Gjest Rekordinnehaver?
Skrevet

Jeg bader ikke med tampong de første dagene av mensen, da blør jeg nemlig gjennom en super+ tampong på et par timer i tørr tilstand! Senere kunne jeg vel ha gjort det, men har ikke gjort det enda.

Da slår jeg deg! Jeg blør igjennom på en time den første dagen. hehe... Litt av en rekord å inneha? Andre dagen kan jeg ha den to timer. Og så er jeg faktisk så heldig at det verste er over fra dag tre. Da kan det gå timer mellom skifta. Gud for et pes det der.

Gjest Liker ikke basseng
Skrevet

-og tisser!

JA! Fikk en forklaring på hvorfor det svei så i øynene mine da jeg badet i den offentlige svømmehallen. Trodde jeg ikke tålte kloren. Men så skiftet jeg badetidspunkt og øyeplagen forsvant. Forklaringa var at på det første tidspunktet badet jeg rett etter ungene! De tisser så mye i vannet. Vr vel en reaksjon mellom tiss og klor da! Er jo det kloren skal, rense vannet for urenheter. DERFOR sved det i øynene. ÆSJ!

Gjest Hensynsfull tisser
Skrevet

"Klarer alle småbarna å la være å småskvette litt i vannet??" Mener at jeg har hørt en fæl statistikk på hvor mange av de voksne som faktsik tisser i vannet! Yak!!

Tisser voksne i svømmehallen? Så ansvarsløst. Da går jeg på toalettet. Får da være måte på. Men jeg tisser i sjøen da. Men faktisk ikke hvis jeg står rett ved siden av et annet menneske. Liker liksom ikke tanken på at mitt tiss skal sveipe rundt knærne på en stakkars uvitende person. Andre gjør sikkert det da men, er bare noe jeg har hatt som vane. hehe...

Skrevet

Tisser voksne i svømmehallen? Så ansvarsløst. Da går jeg på toalettet. Får da være måte på. Men jeg tisser i sjøen da. Men faktisk ikke hvis jeg står rett ved siden av et annet menneske. Liker liksom ikke tanken på at mitt tiss skal sveipe rundt knærne på en stakkars uvitende person. Andre gjør sikkert det da men, er bare noe jeg har hatt som vane. hehe...

Tror ikke det er vanlig å tisse i basseng, men tviler dessverre ikke på at det skjer! :-(

Skrevet

Det blør gjennom tampongen kun hvis man blør veldig mye og den er "full". Så med nyskiftet tampong skulle det ikke være noen fare.

Og skjeden er vanligvis ikke åpen når den ikke er i bruk, så jeg tror ikke vannet kommer i kontakt med tampongen.

Uansett: Basseng er litt grisete. Men hvis man ikke svelger vannet, er det vel ikke så farlig. Eventuell dritt kan jo vaskes av i dusjen etterpå.

Men hva med små barn i bassenget, de kan vel ikke unngå å få i seg litt vann?

Skrevet

Jeg blør ikke mye de 2 første dagene, men bader ikke alikevel. De 2 siste dagene kan jeg godt gjøre det. (da kunne jeg i teorien hatt samme tampong hele dagen). (har mensen i 4 dager)

Skrevet

Det blør gjennom tampongen kun hvis man blør veldig mye og den er "full". Så med nyskiftet tampong skulle det ikke være noen fare.

Og skjeden er vanligvis ikke åpen når den ikke er i bruk, så jeg tror ikke vannet kommer i kontakt med tampongen.

Uansett: Basseng er litt grisete. Men hvis man ikke svelger vannet, er det vel ikke så farlig. Eventuell dritt kan jo vaskes av i dusjen etterpå.

Men hva med små barn i bassenget, de kan vel ikke unngå å få i seg litt vann?

"Men hva med små barn i bassenget, de kan vel ikke unngå å få i seg litt vann?"

Nei, det tror jeg er umulig å inngå! :-( Men små barn får nok i seg mye mer skitt enn vi liker å tenke på, fra alt mulig rart som de plukker og og smaker på, til det at de putter fingrene i munnen uansett hva de har fingret på like før... :-(

Man får gjøre så godt man kan mht forholdsregler etc, og eller pørve å ikke tenke så mye på alt!! *S*

Skrevet

"Men hva med små barn i bassenget, de kan vel ikke unngå å få i seg litt vann?"

Nei, det tror jeg er umulig å inngå! :-( Men små barn får nok i seg mye mer skitt enn vi liker å tenke på, fra alt mulig rart som de plukker og og smaker på, til det at de putter fingrene i munnen uansett hva de har fingret på like før... :-(

Man får gjøre så godt man kan mht forholdsregler etc, og eller pørve å ikke tenke så mye på alt!! *S*

Jeg er enig i det.

Da jeg gikk på ungdomsskolen, hadde vi svømmetime rett etter en institusjon med særdeles tungt klientell. Håper jeg ikke fornærmer noen nå, men jeg tror ikke alle der hadde helt kontroll på hva som kom inn og ut, for å si det sånn.

Men vi tok ikke skade!

Skrevet

Jeg er enig i det.

Da jeg gikk på ungdomsskolen, hadde vi svømmetime rett etter en institusjon med særdeles tungt klientell. Håper jeg ikke fornærmer noen nå, men jeg tror ikke alle der hadde helt kontroll på hva som kom inn og ut, for å si det sånn.

Men vi tok ikke skade!

"Men vi tok ikke skade!"

HA! NÅ vet jeg endelig hvorfor du er som du er!! *he he*

Skrevet

"Men vi tok ikke skade!"

HA! NÅ vet jeg endelig hvorfor du er som du er!! *he he*

Ja, hehe, der ligger nok hunden begravet.

Skrevet

Det kunne ikke falt meg inn å frekventere offentlige bad og dusjer under menstruasjonen. Herregud, det må da gå an å holde de greiene der for seg selv? Jeg hadde regelrett besvimt hvis jeg på en eller annen måte fikk kjennskap til at dama som skvulpet ved siden av hadde mens.

Skrevet

Sånn er det da vel her også? Eller hvor strengt det er vet jeg ikke, det står jo ikke vakter og sjekker at man vasker seg. Men plakater henger jo i garderobene om at man må dusje før man går i bassenget. Iallefall i de svømmehallene jeg har vært i.

Det er ingen som følger opp her, og mange tar på seg badetøyet før de går i dusjen. Og da er det ikke lett å vaske seg med såpe.

Skrevet

Etter min erfaring trekker ikke tampongen til seg noe saerlig vann om man bader med den.

Dessuten er det saa mye kroppsavfall som havner i badevannet uansett, haar, doede hudceller, svette, kosmetikkprodukter, annen utflod fra underlivet, parfyme, osv. En draape mensblod fra eller til spiller nok uansett ikke saa mye rolle.

Og de har jo klor i bassengene, saa det dreper vel de fleste bakterier.

Så da kan jeg spytte, pisse og drite i bassenget? For det er jo allerede så mye ekkelt i vannet.

Litt av en logikk. Ting er ikke perfekte så da kan vi gi faen.

Skrevet

Så da kan jeg spytte, pisse og drite i bassenget? For det er jo allerede så mye ekkelt i vannet.

Litt av en logikk. Ting er ikke perfekte så da kan vi gi faen.

Lurer på om dritten vil flyte opp? I så fall er det kanskje lurt å nøye seg med å pisse, spytte, rense ørene, runke og dra ut busemenner av nesa.

Skrevet

Lurer på om dritten vil flyte opp? I så fall er det kanskje lurt å nøye seg med å pisse, spytte, rense ørene, runke og dra ut busemenner av nesa.

*LOL* Babette! Du kan få sagt det! :-)

Men til saken:

"Lurer på om dritten vil flyte opp?"

Ja! Det gjør den! Vi var i Fr.rike på ferie for et par år siden, og svømte/plasket rundt inne på grunt vann med poden, da vi plutselig så en diger klump flyte forbi! :-(

Skulle ikke forundre meg om det var fra et av de små barna som var der UTEN badebukse!

Skjønner ikke hvorfor foreldre på død og liv skal la småttisene bade helt nakne - det må da kunne gå an å ha no som etterlatenskapene kan samles opp i???!!!

Skrevet

ER det? Jeg er med i en forening som har fast bading i varmtvannsbasseng, og jeg har aldri hørt nevnt det der med mens og urinveisinfeksjon!

Bassenget er jo åpent for 'vanlige folk' i helgen, og da burde det vel stå en plakat med slike opplysninger. Men det gjør det ikke!

Jeg får ikke bade på bassenget på sykehuset i hvert fall og heller ikke i varmtvannsbassenget i bydelen. Jeg har ikke vært på andre basseng på åresvis.

Skrevet

Hard bæsj synker. En gang jeg var med skolen i svømmehallen så vi en dritt som lå på bunnen. Vi varslet fra og de fisket den opp. Men det fristet ikke å bade mer.

Flytende bæst av type diare vil blande seg med vannet.

Kjekt å tenke på, ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...