Gå til innhold

Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På å jobbe deltid og være ekstrahjelp? Har man forskjellige rettigheter? Noen websider om dette? Ja, jeg har søkt men finner ikke noe..

Skrevet

Litt enkelt forklart er deltid fast arbeid, mens en ekstrahjelp jobber - nettopp ekstra.

Altså: om jeg jobber hver lørdag i en butikk er jeg deltidsansatt. Dersom butikken ringer meg en lørdag av og til når de trenger meg er jeg ekstrahjelp.

Lips1365380508
Skrevet

Rettigheten _kan_ være forskjellige ja. Hvis du f.eks jobber mindre enn 12 timer pr uke, har du ikke helgetillegg. Men dette varierer selvsagt fra arbeidsplass til arbeidsplass. Du må nok spørre arbeidsgiveren hvis du skal jobbe som ekstrahjelp. Nå snakker jeg om en stilling "ekstrahjelp", ikke hvis du har deltidsjobb, og jobber ekstra.

Skrevet

Litt enkelt forklart er deltid fast arbeid, mens en ekstrahjelp jobber - nettopp ekstra.

Altså: om jeg jobber hver lørdag i en butikk er jeg deltidsansatt. Dersom butikken ringer meg en lørdag av og til når de trenger meg er jeg ekstrahjelp.

Ok, jeg tenkte forskjellen er at man har faste vakter og når man er ekstra skal man bare være tilgjengelig alltid..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...