Gå til innhold

Hva tenker naboen? utbrøt hun

Anbefalte innlegg

Gjest rutangis netu
Skrevet

...fra da jeg gikk i tredje gym, og foreldrene mine skulle til syden i en uke mens jeg skulle være alene hjemme (storesøsken hadde flyttet ut).

Moren min spurte om hun skulle re opp i dobbeltsenga deres slik at kjæresten min kunne overnatte, men jeg sa at det trolig mikke ble aktuelt - han hadde egen leilighet så vi kom til å være der.

Men en av kveldene hadde jeg en venninne på besøk til kanskje kl 23, og bilen sto parkert i oppkjørselen.

Vi hadde en av stedets verste slarvekjerringer til nabo, men hun bodde på "hagesiden" - ikke oppkjørselsiden.

Men hun visste at foreldfrene mine var bortreist, og hadde derfor tydeligvis patruljert forsiden av huset for å se hva som foregikk, og jeg fikk høre igjen via mange ledd at hun hadde lagt ut om dette på jobben, at ikke før hadde foreldrene mine dratt til syden, så hadde jeg dratt inn overnattingsbesøk, for det sto en fremmed bil utenfor huset!!!

*LOL*

Det er jo fint at jeg kunne bidra til litt krydder i livet hennes, selv om ryktet var fullstendig usant, og dersom det hadde vært sant hadde jeg uansett mine fordlers samtykke!! :-)

OG jeg var over 18 år!! *s*

hehe...

Det var en periode det gikk en del sladder om meg også av forskjellige grunner. Jeg tenkte som deg at det er jo hyggelig at en kan skape litt liv i sladderkjerringenes små og innholdsløse liv.

Tenk å ha et så kjedelig liv at det artigste en kan gjøre er å følge med på hva andre gjør da!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dummeste jeg har hørt.

Er sikker på at naboene dine ikke følger med på hvem som går ut og inn dørene hos deg.

Naboene skal du drite i. Det du skal tenke på er barna, og det høres det ut som du gjør også.

Skrevet

Alt for å unngå folkesnakk. Jammen er du beregnende ;-))

*Ler* Jeg sverger at jeg på forhånd kun visste hva slags bil en av dem kjørte, ikke de to andre! Måtte flire høyt da jeg oppdaget at også nr. 3 hadde den typen bil i samme farge!

Skrevet

I så fall synes jeg du bare kan slappe av. Bløff litt hvis noen blir for interessert og begynner å spørre. Du hadde en lekk kran, ikke sant? Tar noen ekstra studiepoeng og skrev en oppgave? Gammel klassekompis som var innom med bilder fra klassetreff?

Jeg har fått hjelp til knagger på badet, fikse scanneren, reparere vaskemaskina, sette opp tempen på varmtvannstanken.... You name it. :o) Har man først et mannebein innafor døra får de jaggu gjøre nytte for seg og!

Skrevet

Grrr.... hvorfor skal alle alltid bry seg med ting de ikke har noe med.

Nei, du skal bare gjøre det som føles riktig ut for dine barn og deg. Noe ansvar overfor naboen har du IKKE.

skorpionfisken
Skrevet

...fra da jeg gikk i tredje gym, og foreldrene mine skulle til syden i en uke mens jeg skulle være alene hjemme (storesøsken hadde flyttet ut).

Moren min spurte om hun skulle re opp i dobbeltsenga deres slik at kjæresten min kunne overnatte, men jeg sa at det trolig mikke ble aktuelt - han hadde egen leilighet så vi kom til å være der.

Men en av kveldene hadde jeg en venninne på besøk til kanskje kl 23, og bilen sto parkert i oppkjørselen.

Vi hadde en av stedets verste slarvekjerringer til nabo, men hun bodde på "hagesiden" - ikke oppkjørselsiden.

Men hun visste at foreldfrene mine var bortreist, og hadde derfor tydeligvis patruljert forsiden av huset for å se hva som foregikk, og jeg fikk høre igjen via mange ledd at hun hadde lagt ut om dette på jobben, at ikke før hadde foreldrene mine dratt til syden, så hadde jeg dratt inn overnattingsbesøk, for det sto en fremmed bil utenfor huset!!!

*LOL*

Det er jo fint at jeg kunne bidra til litt krydder i livet hennes, selv om ryktet var fullstendig usant, og dersom det hadde vært sant hadde jeg uansett mine fordlers samtykke!! :-)

OG jeg var over 18 år!! *s*

Vi hadde et ektepar der vi bodde for mange år siden. Hun var postbud i området der vi bodde. De hadde full oversikt over hva alle gjorde, hvem de fikk post fra osv. Vi mistenkte at hun leste alle postkortene vi fikk.

En kvinnelig nabo i 50-årene (som faktisk hadde samboer) ble så forbannet på dette at hun hver gang hun var på ferie, sendte postkort hjem til seg selv, med tekster som var helt på kanten og litt over, undertegnet med diverse herrenavn.

Det var jo bare hun selv som skulle vite hva som sto på kortene, men det gikk ikke lang tid før det ekteparet begynte å snakke om disse merkelige herrebekjentskapene til alle som giddet å høre på, og hva hun åpenbart hadde foretatt seg med disse mennene uten at samboeren visste noe som helst.

Da ryktene begynte å løpe avslørte hun dem på et bygdemøte der de fleste var til stede. Hun viste fram kortene, og fortalte at hun hadde skrevet og sendt dem selv i håp om at ekteparet skulle gå i fella. Det var bare hun som var postbud som kunne vite om innholdet, og hun ville i framtida ha seg frabedt at hun leste posten hennes, ellers ville hun gå rett til sjefen hennes.

Du kan tro det ble rabalder. Da var det plutselig mange andre som hadde noe å klage på når det gjaldt sladderet deres.

Skrevet

Er du sikker på at det ikke var bestemora di som kom med denne uttalelsen?

Skrevet

Vi hadde et ektepar der vi bodde for mange år siden. Hun var postbud i området der vi bodde. De hadde full oversikt over hva alle gjorde, hvem de fikk post fra osv. Vi mistenkte at hun leste alle postkortene vi fikk.

En kvinnelig nabo i 50-årene (som faktisk hadde samboer) ble så forbannet på dette at hun hver gang hun var på ferie, sendte postkort hjem til seg selv, med tekster som var helt på kanten og litt over, undertegnet med diverse herrenavn.

Det var jo bare hun selv som skulle vite hva som sto på kortene, men det gikk ikke lang tid før det ekteparet begynte å snakke om disse merkelige herrebekjentskapene til alle som giddet å høre på, og hva hun åpenbart hadde foretatt seg med disse mennene uten at samboeren visste noe som helst.

Da ryktene begynte å løpe avslørte hun dem på et bygdemøte der de fleste var til stede. Hun viste fram kortene, og fortalte at hun hadde skrevet og sendt dem selv i håp om at ekteparet skulle gå i fella. Det var bare hun som var postbud som kunne vite om innholdet, og hun ville i framtida ha seg frabedt at hun leste posten hennes, ellers ville hun gå rett til sjefen hennes.

Du kan tro det ble rabalder. Da var det plutselig mange andre som hadde noe å klage på når det gjaldt sladderet deres.

HERLIG!!!!

(litt sånn fru johnsen, eller hva den het den gamle Inger Lise Andersen-sangen)

Skrevet

Nei jeg bryr meg overhodet ikke (jeg mener det) om hva maboene driver med. Men det finnes vel de som ikke har annet å gjøre enn å sitte å følge med og lage seg historier om ett og hint. Desverre.

Skrevet

Aner ikke hvordan de fleste naboene ser ut engang. Så jeg ville ikke ant om de som kom og gikk til deg bodde der eller ikke, hvem du var eller hvordan du så ut.

Ikke har jeg så skitten fantasi at jeg tror du knuller alle menn som kommer på besøk heller (men jeg kan jo ta feil :-)).

Har du noen gamle burugler så kanskje de følger med. Kjenner noen gamle folk som bor på landet, med kikkert og plotiradio. Så sitter de å sjekker alt og alle som beveger seg i bygda.

Skrevet

Er du sikker på at det ikke var bestemora di som kom med denne uttalelsen?

Helt sikker. :o) Hun er i begynnelsen av 30-årene og nok en god del mer konservativ enn meg på mange områder.

Skrevet

Det er ingen som følger med på hva andre gjør når man bor i en stor blokk med leiligheter. I så fall er det ei gammal sladrekjerring som man ikke bryr seg om.

Uansett så skal du drite langt i hva naboene synes og gjøre akkurat det du synes er riktig for deg så lenge du ikke gjør noe som er plagsomt for naboene.

Skrevet

Er det ikke sånt kikkehullet i døra er til da, følge med på hvem som går og kommer hos naboen?

;)

Skrevet

Nei jeg bryr meg overhodet ikke (jeg mener det) om hva maboene driver med. Men det finnes vel de som ikke har annet å gjøre enn å sitte å følge med og lage seg historier om ett og hint. Desverre.

søskenbarnet mitt bor på landet med diverse sladrekjerringer. Hver gang det har skjedd noe sensasjonelt så pleier hun å si "ja ja så får de noe til kaffen idag også".

Skrevet

Drit i naboene. I en blokk er det de aller færresten som følger med, og om de gjør det og bryr seg, er det bare slarvekjerringer, likevel. Og hvem bryr seg vel om hva de sier?

Så lenge du tar hensyn til barna (og det gjør du jo), så har ikke naboene noe å gjøre med dine menn.

Kos deg, du, Lillemus ;)

Skrevet

søskenbarnet mitt bor på landet med diverse sladrekjerringer. Hver gang det har skjedd noe sensasjonelt så pleier hun å si "ja ja så får de noe til kaffen idag også".

Godt sagt;o)

Skrevet

Nei. jeg vet ikke hvem naboene mine er. har bodd i samme blokk nå siden 1.sept i fjor, har kun blitt kjent med en nabo, som bor i samme gang. jeg har vel sett henne to ganger det siste halve året....

Skrevet

Nei jeg har bestandig i hele mitt liv hatt så liten interesse for naboer at det har blitt pinlig noen ganger når jeg ikke kjenner dem på gata. Jeg vet likevel at det er ikke slik den andre veien og naboene følger med meg. Jeg har bodd her i snart 3 år (i en firemannsbolig) og hatt mange herrebesøk. Noen har vært kjærester, men mange flere håndverkere. I sommer kommenterte en av naboene at hun la merke til at jeg kom hjem fra nattevakt ved åtte-tiden om morgenen og når bilen ikke var hjemme om natta så var jeg nok på jobb. Hun rødmet skikkelig da jeg kommenterte at jeg var ikke hjemme alle netter pga. bla. oppussing og reiser. De andre rundt oss lo godt.

Hvis hun og de andre har lyst å spekulere i årsaken til mine besøk så er det greit for meg. Jeg håper likevel at de ikke tror at jeg driver en bordell.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke engang hvordan naboene mine ser ut.

Gjest ingen bestemor
Skrevet

Helt sikker. :o) Hun er i begynnelsen av 30-årene og nok en god del mer konservativ enn meg på mange områder.

Så ung bestemor??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...