Gå til innhold

Dårlige eller lite venner?

Anbefalte innlegg

Gjest nesten venneløs
Skrevet

Har hatt mange venner opp igjennom årene, men svært få igjen.

Jeg har litt kontakt med en barndomsveninne og en fra barne og ungdomsskolen. Har ingen kontakt med noen fra gymnaset (vågde derfor ikke reise på noe jubileum), har kontakt med to fra en folkehøgskole og to fra høyskolen. De andre har jeg ingen kontakt med.

Er dette normalt? Jeg er over 30 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare et par venner fra videregående og litt kontakt med noen andre.

Gjest QuePasta
Skrevet

Dårlige, vet jeg ikke, men vi har liksom glidd fra hverandre.

Har ingen kontakt med folk fra barneskolen, ungdomskolen eller videregående. Har i jobbsammenheng kontakt med et par jeg studerte sammen med, men ikke noe utover det.

Skrevet

normalt og normalt. det kommer jo an på hva du trives med. noen har nesten ingen nære venner og synes ikke de er unormale for det. Mange treffer folk i løpet av dagen og ofte gjennom foreninger og får dekket sitt sosiale behov der. Og så er det jo et definisjonsproblem hva som inngår i vennskap og ikke. Noen kaller jo folk de er på hils med for venner også, mens andre ikke bruker de begrepene. Jeg bruker ofte begrepet veninne hvis jeg skal omtale en som den andre ikke vet om fordi det er lettere å si enn å prate om "hu jeg traff". spørsmålet du bør stille deg er ikke om du er unormal men heller om du er fornøyd med livssituasjonen din

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det endrer seg etter som du endrer seg i det livet skrider fram!

Jeg deler folk inn i familie, venner, bekjente, foreningsvenner og kollegaer. Noen passer inn i flere kategorier.

Noen kaller alt utenom slekta for venner. Da høres det jo ut som mange!

Jeg har veldig mange i kategorien venninner. Men virkelig gode venninner har jeg bare en håndfull av. Og de er ikke de samme nå somfor tretti år siden.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det endrer seg etter som du endrer seg i det livet skrider fram!

Jeg deler folk inn i familie, venner, bekjente, foreningsvenner og kollegaer. Noen passer inn i flere kategorier.

Noen kaller alt utenom slekta for venner. Da høres det jo ut som mange!

Jeg har veldig mange i kategorien venninner. Men virkelig gode venninner har jeg bare en håndfull av. Og de er ikke de samme nå somfor tretti år siden.

Forøvrig vil jeg si at av erfaring ville jeg heller ha (hvis jeg måtte velge) flere litt perifere venninner enn bare en veldig god venninne. Da er du så veldig sårbar hvis vedkommende forsvinner. enten ved død, flytting eller uvennskap.

Og bekjente som en kan omgås er undervurdert. Det viktigste av alt er å ha noen å være sosial sammen med. Å finne en hjertevenn er like vanskelig (og du er like priviligert om du opplever det) som å finne en bra ektefelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...