Gå til innhold

Er nordmenn mindre høflige en andre folkeslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter alle de årene jeg har bodd i Norge synes jeg det fremdeles er rart å snakke om at vi må ta vare på hverandre. Jeg synes det er mye greiere å ta vare på hverandre i virkeligheten og ikke bare snakke om det sånn som her i Oslo

Her i Oslo er det ingen som tar vare på noe annet enn ungene sine. Og det er det. Alle har nok med seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i Oslo er det ingen som tar vare på noe annet enn ungene sine. Og det er det. Alle har nok med seg selv.

Det finnes også noen som ikke greier å ta vare på ungene sine, desverre. Ellers så har jeg venner som tar vare på meg, men jeg synes det er mye snakk om det på arbeidsplasser som ikke betyr noen ting.

Skrevet

Det finnes også noen som ikke greier å ta vare på ungene sine, desverre. Ellers så har jeg venner som tar vare på meg, men jeg synes det er mye snakk om det på arbeidsplasser som ikke betyr noen ting.

Jeg synes i hvert fall at jeg greier å ta vare på ungene og datteren min tar vel litt vare på meg. Men ellers er det blitt dårlig i det siste synes jeg *må syte litt*

Gjest tjohooo
Skrevet

Etter alle de årene jeg har bodd i Norge synes jeg det fremdeles er rart å snakke om at vi må ta vare på hverandre. Jeg synes det er mye greiere å ta vare på hverandre i virkeligheten og ikke bare snakke om det sånn som her i Oslo

Det blir nok som oftest bare med pratet, ja. Selv om noen, f.eks. en viss statsminister, liker å innbille seg at hans innflytelseskraft er så stor og allmektig at det er som han liker å tro.

Skrevet

Noe så arrogant. Jeg tror ikke du kjenner mye til Island og den islandske kulturen. At de nekter påfyll fra andre kulturer henger ikke sammen med at nordmenn mener at de er veldig amerikaniserte. Island er et veldig høyt teknisk utviklet samfunn, og motenes Mekka. De er mye mere moderne enn nordmenn, og når du kommer til Reykjavik så ser du hvordan moten kommer til å bli her.

At de slår ring om språket sitt og lager nye ord er riktig, men de snakker også flytende engelsk og mange snakker dansk, norsk eller svensk.

Har du vært der? *wow*

Ja, da så.

Gjest har vært der
Skrevet

Har du vært der? *wow*

Ja, da så.

Har du vært der, eller uttaler du deg av andre grunner?

Skrevet

Jeg synes i hvert fall at jeg greier å ta vare på ungene og datteren min tar vel litt vare på meg. Men ellers er det blitt dårlig i det siste synes jeg *må syte litt*

Ja jeg har det på samme måte. Vi får håpe at ungene våre greier å ta vare på oss når vi blir gamle og hjelpesløse.

Skrevet

Det blir nok som oftest bare med pratet, ja. Selv om noen, f.eks. en viss statsminister, liker å innbille seg at hans innflytelseskraft er så stor og allmektig at det er som han liker å tro.

:)

Skrevet

Ja jeg har det på samme måte. Vi får håpe at ungene våre greier å ta vare på oss når vi blir gamle og hjelpesløse.

Det håper jeg virkelig men det ser ikke lyst ut.

Skrevet

Det håper jeg virkelig men det ser ikke lyst ut.

Nei desverre, vi kommer nok til å sitte helt forlatte når den tid kommer. Får trøste oss med at det er leeeeeeeeeeenge til.

Skrevet

Har du vært der? *wow*

Ja, da så.

Har du problemer med å svare på spørsmålene om på hvilket grunnlag du uttaler deg om islendinge?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...