Gå til innhold

Menn og politikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere politikk og yrke har noe å si om en mann er kjekk eller ikke?

Jeg for min del hadde hatt problemer med å like en sosialist. Mannfolk med slike meninger blir liksom ikke en tøff og kjekk mann i mine øyne. Men jeg liker godt at en mann har innlevelsesevne, er hjelpsom og snill. Slik er min mann. Konservativ men også veldig omtenksom og snill både mot meg og andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det å være kjekk går på utseende og glimt i øye og ikke oppførsel, tror jeg ikke politiske meninger hadde spilt noen rolle.

Mener du oppriktig at Stoltenberg ikke er en kjekk mann?

Skrevet

Siden det å være kjekk går på utseende og glimt i øye og ikke oppførsel, tror jeg ikke politiske meninger hadde spilt noen rolle.

Mener du oppriktig at Stoltenberg ikke er en kjekk mann?

Han er ikke etter min smak nei, selv om han ikke er blant de verste.

Skrevet

Han er ikke etter min smak nei, selv om han ikke er blant de verste.

Carl I. Hagen er kanskje passe kjekk for deg eller hvem. Har da møtt mange konservative kjekke menn igjennom tiden, selvom jeg ikke deler politisk syn med dem. Har vel ikke funnet ut at de ikke kan være omsorgsfulle og snille for det. Vet om mange politikere som er gode venner privat selvom de er erkefiender politisk.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Nei, jeg synes stort sett ikke politikk og yrke har noe aa si for hvorvidt jeg synes en mann er kjekk eller ikke.

Det har mer med verdisyn aa gjoere. Og en mann kan ha det samme verdisynet som meg selv om han stemmer paa et annet parti og har en annen jobb.

Skrevet

Nei, jeg synes stort sett ikke politikk og yrke har noe aa si for hvorvidt jeg synes en mann er kjekk eller ikke.

Det har mer med verdisyn aa gjoere. Og en mann kan ha det samme verdisynet som meg selv om han stemmer paa et annet parti og har en annen jobb.

Hadde hatt problemer med å bli kjæreste med en fra Fremskrittspartiet. Det går på verdisyn og respekt for andre mennesker.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Hadde hatt problemer med å bli kjæreste med en fra Fremskrittspartiet. Det går på verdisyn og respekt for andre mennesker.

Jo, jeg ville kanskje ogsaa hatt litt problemer med det, naar jeg tenker meg om.

Skrevet

Jo, jeg ville kanskje ogsaa hatt litt problemer med det, naar jeg tenker meg om.

Det er ikke det første jeg spør om når jeg dater en mann, men jeg traff en mann engang som var superreligiøs og trodde bokstavelig på Bibelen. Han var ikke i tvil om at historien om Adam og Eva var sann, for ikke å snakke om juleevangeliet og jomfrufødsel. Han syntes også at det var greit at Bush var i krig med muslimer. Han var kjekk og sjarmerende til jeg oppdaget disse holdningene da orket jeg ikke mer.

Skrevet

En mann kan være kjekk uansett politisk syn og yrke sålenge jeg ikke vet hva slags politisk syn og yrke han har. Vissheten om yrket har nok ingen påvirkning for meg, men det politiske synet har det. Det sier mye om hvilket verdisyn en person har, og jeg kunne aldri være sammen med en FrP'er eller mann med et konservativt verdisyn. Pføy, for flate... Derfor vil en sådan mann aldri være attraktiv i mine øyne. Hadde jeg syntes han hadde vært kjekk før jeg visste hvilket verdisyn han hadde, ville han mistet det når jeg hadde fått visshet.

Skrevet

Hvem man synes er kjekk, hvem man liker og hvem man kune tenke seg å dele livet med kan være tre forskjellige ting.

Store ulikheter i politisk syn har kun betydning for det siste punktet for meg.

Skrevet

En mann kan være kjekk uansett politisk syn og yrke sålenge jeg ikke vet hva slags politisk syn og yrke han har. Vissheten om yrket har nok ingen påvirkning for meg, men det politiske synet har det. Det sier mye om hvilket verdisyn en person har, og jeg kunne aldri være sammen med en FrP'er eller mann med et konservativt verdisyn. Pføy, for flate... Derfor vil en sådan mann aldri være attraktiv i mine øyne. Hadde jeg syntes han hadde vært kjekk før jeg visste hvilket verdisyn han hadde, ville han mistet det når jeg hadde fått visshet.

De fleste menn stemmer jo på frp virker det jo som. De røde blir jo FOR myke/feminine.

Skrevet

De fleste menn stemmer jo på frp virker det jo som. De røde blir jo FOR myke/feminine.

Nei, det gjør de fleste menn slettes ikke. Det er flere menn enn kvinner som stemmer Frp, men det er (heldigvis) kun en liten del av befolkningen. Hvis man skal generalisere om dem så har de vel liten inntekt og lav utdanning, etter det jeg husker. De er gutter, og ikke menn.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det gjør de fleste menn slettes ikke. Det er flere menn enn kvinner som stemmer Frp, men det er (heldigvis) kun en liten del av befolkningen. Hvis man skal generalisere om dem så har de vel liten inntekt og lav utdanning, etter det jeg husker. De er gutter, og ikke menn.

Med vennlig hilsen

Det der tror jeg bare er en myte. Det lar seg umulig måle ordentlig.

Skrevet

Hei,

Hvorfor skulle ikke det la seg måle?

Man kan jo bare ta en undersøkelse hvor man spør etter f. eks. hvor lang utdannelse noen har, og hvilket politisk parti de støtter.

Etter det jeg husker så stemmer de med lengst utdannelse på Høyre og SV; de med minst utdannelse stemmer Frp.

Det er jo egentlig ikke så merkelig, ettersom Frp har spesialisert seg på "enkle slagord" og populistisk politikk. I virkeligheten er det selvsagt de som tjener minst som vil tape mest på Frp-politikk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg vil ikke kalle bortimot 20% for "kun en liten del av befolkningen".Det passer bedre for det parti du forfekter meningene til RV.

I tillegg kommer at dersom man luker ut Frps innvandringspolitikk er støtten langt høyere enn de som stemmer på partiet. Av den enkle grunn at mange ikke liker den økonomiske politikken deres med større forskjell mellom fattig og rik.

Selv er jeg nettopp en av dem.

Skrevet

Med vennlig hilsen

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2327584

Skrevet

Jeg vil ikke kalle bortimot 20% for "kun en liten del av befolkningen".Det passer bedre for det parti du forfekter meningene til RV.

I tillegg kommer at dersom man luker ut Frps innvandringspolitikk er støtten langt høyere enn de som stemmer på partiet. Av den enkle grunn at mange ikke liker den økonomiske politikken deres med større forskjell mellom fattig og rik.

Selv er jeg nettopp en av dem.

Jeg trodde det var du (med dine totalitære meninger) som stemte RV?

Jeg har ihvertfall aldri likt dem.

Skrevet

Jeg trodde det var du (med dine totalitære meninger) som stemte RV?

Jeg har ihvertfall aldri likt dem.

Det er mange som ikke liker foreldrene sine, og benekter sitt opphav.

Ihverfall til trassalderen har gått over.

Skrevet

Det er mange som ikke liker foreldrene sine, og benekter sitt opphav.

Ihverfall til trassalderen har gått over.

Ja. Du er en av dem.

Hadde du noe seriøst å komme med, eller blir det bare med det vanlige pisspreiket?

Skrevet

Ja. Du er en av dem.

Hadde du noe seriøst å komme med, eller blir det bare med det vanlige pisspreiket?

Fornuft blir som regel kalt pisspreik...også det i trassalderen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...