Gå til innhold

Helt utafor!!

Anbefalte innlegg

Gjest Utafor nå
Skrevet

Jeg er helt utafor nå! Nå har det gått lenge nok :(

Jeg plages av ryggproblemer, nakkesmerter og selvtilliten synker for hver dag. Brystene mine er str. 75E, og henger endel. Og jeg er bare 19 år :( Begynte med BH for seint, var overvektig før, gikk ned i vekt og nå er jeg her jeg er idag, 55 kilo og "sæggete" pupper.

Hva kan jeg gjøre? For meg er operasjon VIRKELIG siste mulighet :(

Videoannonse
Annonse
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

du trenger noen å snakke med! helsesøster og helst en flink kvinnelig psykolog (siden du skal snakke om pupper og kropp)

Skrevet

Alle pupper henger stort sett før eller siden, men mindre de er str A cup. Menn liker de stort sett uansett....

Men skjønner at du kan slite fysisk med så stor størrelse. Du får helt sikkert operasjon, og hvis du ikke går mer opp og ned i vekt vil de sikkert holde seg fint.

Husk at vi har alle nok med oss selv. Så andre vil neppe tenke på puppene dine slik du selv gjør.

Skulle ønske jeg kunne få deg til å nyte livet, til å nyte det å være ung istedenfor å være så bekymret.

Skrevet

Løft nesa og se opp i himmelen. Tell stjernene og slutt å tenke på pupper og kropp. Tenk på Gud eller engler eller hva som helst. For all del livet er noe annet enn puppestørrelse, 'sæggete' pupper eller overvekt. Livet er noe godt som vi skal nyte uansett.

Gjest skjønner....
Skrevet

Løft nesa og se opp i himmelen. Tell stjernene og slutt å tenke på pupper og kropp. Tenk på Gud eller engler eller hva som helst. For all del livet er noe annet enn puppestørrelse, 'sæggete' pupper eller overvekt. Livet er noe godt som vi skal nyte uansett.

Det kan godt tenkes, men når man sliter med smerter i rygg og nakke pga det så forstår jeg...

Skrevet

Det kan godt tenkes, men når man sliter med smerter i rygg og nakke pga det så forstår jeg...

da må man til legen, da vel!!?

Skrevet

Når man sliter med smerter i rygg og nakke så er det enda mer grunn til å gå en tur og se opp i himmelen på stjernene. Det er viktig å tenke på noe annet enn smertene. Gå til lege eller helsesøster og få hjelp som noen har sagt her før meg.

Jeg har hatt mye smerter og vært mye syk i hele mitt liv. Jeg har fått rådet om å gå turer fra lege, psykolog og fysioterapeut. Jeg er ikke noe særlig flink til det, men jeg er flink til å gjøre noe som jeg er interessert i og holde meg opptatt med noe annet enn sykdommene. Du er for ung til å feste deg i slike tanker du har, og nakke- og ryggsmerter kommer sannsynligvis av bekymringer og at du spenner for mye.

Skrevet

da må man til legen, da vel!!?

Men det er ikke alltid løsningen så bebba sitt råd vil jeg anse for et godt råd.

Skrevet

Men det er ikke alltid løsningen så bebba sitt råd vil jeg anse for et godt råd.

enig i det - hun viste jo også bl.a. til noe jeg hadde skrevet før. Men jeg tenkte spesielt på smerter i rygg/skuldre ol., som kan ha direkte sammenheng med for stor brystvekt. Hvis det er tilfelle da. Cupstørr. var jo stor, og jeg kjenner etpar damer som har måttet gjøre noe med det, for ikke får altfor stor belastningsskader

Skrevet

enig i det - hun viste jo også bl.a. til noe jeg hadde skrevet før. Men jeg tenkte spesielt på smerter i rygg/skuldre ol., som kan ha direkte sammenheng med for stor brystvekt. Hvis det er tilfelle da. Cupstørr. var jo stor, og jeg kjenner etpar damer som har måttet gjøre noe med det, for ikke får altfor stor belastningsskader

Det gjør jeg også faktisk. Men det koster jo kjempedyrt, 35 000 kr eller noen år i ventelistekø.

Gjest dolly dimpel
Skrevet

Det gjør jeg også faktisk. Men det koster jo kjempedyrt, 35 000 kr eller noen år i ventelistekø.

Men har du E-cup og ellers er normalvektig så får du det gratis, ihvertfall med disse fysiske problemene hun her skisserer.

Skrevet

Men har du E-cup og ellers er normalvektig så får du det gratis, ihvertfall med disse fysiske problemene hun her skisserer.

Men ventelistene da, hvem orker å vente så lenge hvis det er mulig å få gjort det før mot betaling.

Skrevet

da gjelder det å komme seg på den lista!

Skrevet

Men ventelistene da, hvem orker å vente så lenge hvis det er mulig å få gjort det før mot betaling.

hvis det en noe valg. no money -> venting!

Skrevet

da gjelder det å komme seg på den lista!

Det har du rett i og så lønner det seg å sette seg på avbestillingsliste.

Skrevet

hvis det en noe valg. no money -> venting!

Og da kan hun følge bebbas råd i mellomtida :o)

Gjest dolly dimpel
Skrevet

Og da kan hun følge bebbas råd i mellomtida :o)

Men ventelista er ikke så lang. Ca. 3 - 4 mnd. Man kan gå til en privat klinikk som har avtale med det offentlige.

Men problemet er kanskje at hun er 19 år og ikke har fått barn enda. Det er ikke sikkert de vil gjøre det da.

Skrevet

Men ventelista er ikke så lang. Ca. 3 - 4 mnd. Man kan gå til en privat klinikk som har avtale med det offentlige.

Men problemet er kanskje at hun er 19 år og ikke har fått barn enda. Det er ikke sikkert de vil gjøre det da.

Det vet jeg ikke.

Venninnen min gjorde det på en privat klinikk og søkte om å få det dekket men har ikke hørt noe enda. Det er jo lenge siden og hun måtte legge ut pengene.

Gjest dolly dimpel
Skrevet

Det vet jeg ikke.

Venninnen min gjorde det på en privat klinikk og søkte om å få det dekket men har ikke hørt noe enda. Det er jo lenge siden og hun måtte legge ut pengene.

Jeg har en venninne som gikk til en privat klinikk og hadde tenkt å betale selv. Der fikk hun beskjed om at dette skulle hun få dekket, det var bare å få en henvisning fra fastlegen. Ventetiden var 3 1/2 mnd, men du må jo gå til en privatklinikk som har avtale da.

Skrevet

Jeg hadde samme problem som deg i ungdomsårene. Puppene var altfor tunge, og det føltes som om jeg måtte bruke en halvtime på å få rettet ut ryggen når jeg la meg om kvelden. Smerter i rygg, nakke og skuldre. Gikk til legen min og ble anbefalt operasjon, som ble dekket av folketrygden pga. de fysiske plagene. Smertene ga seg etter operasjonen, og jeg har aldri angret.

Det er ikke sikkert dette er den riktige løsningen for deg, men det kunne kanskje være lurt å ta en prat med fastlegen din?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...