Gjest bin og cue Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hvordan kan jeg brenne bin-filer? Hva med cue og iso-filer? Hvordan bruker jeg disse filene(åpner dem osv)? 0 Siter
mekkern Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Bin og Cue er Image-filer, dvs. de inneholder all informasjonen som trengs for å brenne en CD. Jeg bruker Nero Burning Rom, v.6.3.1.25. Gå på File, velg Open og bla deg frem til bin eller cue-fila, velg denne og velg åpne. Da vises alle filene og du kan brenne disse på CD. Du kan også bruke et program som lager en virtuell CD-ROM. Det heter DAEMON Tools og er et lite program som simulerer en CD-ROM. Det kan finnes på: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php Håper dette hjelper deg :-) 0 Siter
Gjest bin og cue Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Bin og Cue er Image-filer, dvs. de inneholder all informasjonen som trengs for å brenne en CD. Jeg bruker Nero Burning Rom, v.6.3.1.25. Gå på File, velg Open og bla deg frem til bin eller cue-fila, velg denne og velg åpne. Da vises alle filene og du kan brenne disse på CD. Du kan også bruke et program som lager en virtuell CD-ROM. Det heter DAEMON Tools og er et lite program som simulerer en CD-ROM. Det kan finnes på: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php Håper dette hjelper deg :-) Holder det å brenne bare cue-fila? Den er jo så liten. Bin-fila er for stor til å brennes på en cd, hvordan løser jeg dette problemet? Hvordan kan jeg åpne disse/pakke ut filene? 0 Siter
ott Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Holder det å brenne bare cue-fila? Den er jo så liten. Bin-fila er for stor til å brennes på en cd, hvordan løser jeg dette problemet? Hvordan kan jeg åpne disse/pakke ut filene? cue-fila er bare en referansefil for selve imaget som er bin-fila. Hvis du åpner den i notepad vil du se at den består av ren tekst, med filnavnet til imaget og noen parametre som forteller hvordan imaget skal brennes. Derfor må du åpne cue-fila og ikke bin-fila i brenneprogrammet, fordi bin-fila ikke inneholder noen informasjon om formatet på imaget. Hvis imaget er for stort er det enten et dvd-image eller beregnet på litt større cd-er enn det som er standard. Du får tomme cd-er med opptil 800 mb kapasitet. Får å bruke imaget uten å brenne det ut anbefales det programmet som mekkern nevnte. Da vil imaget fungere som en cd-rom i seg selv, bare raskere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.