Gå til innhold

hvordan brenne bin-filer

Anbefalte innlegg

Gjest bin og cue
Skrevet

Hvordan kan jeg brenne bin-filer?

Hva med cue og iso-filer?

Hvordan bruker jeg disse filene(åpner dem osv)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bin og Cue er Image-filer, dvs. de inneholder all informasjonen som trengs for å brenne en CD.

Jeg bruker Nero Burning Rom, v.6.3.1.25.

Gå på File, velg Open og bla deg frem til bin eller cue-fila, velg denne og velg åpne. Da vises alle filene og du kan brenne disse på CD.

Du kan også bruke et program som lager en virtuell CD-ROM. Det heter DAEMON Tools og er et lite program som simulerer en CD-ROM.

Det kan finnes på: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php

Håper dette hjelper deg :-)

Gjest bin og cue
Skrevet

Bin og Cue er Image-filer, dvs. de inneholder all informasjonen som trengs for å brenne en CD.

Jeg bruker Nero Burning Rom, v.6.3.1.25.

Gå på File, velg Open og bla deg frem til bin eller cue-fila, velg denne og velg åpne. Da vises alle filene og du kan brenne disse på CD.

Du kan også bruke et program som lager en virtuell CD-ROM. Det heter DAEMON Tools og er et lite program som simulerer en CD-ROM.

Det kan finnes på: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php

Håper dette hjelper deg :-)

Holder det å brenne bare cue-fila? Den er jo så liten. Bin-fila er for stor til å brennes på en cd, hvordan løser jeg dette problemet?

Hvordan kan jeg åpne disse/pakke ut filene?

Skrevet

Holder det å brenne bare cue-fila? Den er jo så liten. Bin-fila er for stor til å brennes på en cd, hvordan løser jeg dette problemet?

Hvordan kan jeg åpne disse/pakke ut filene?

cue-fila er bare en referansefil for selve imaget som er bin-fila. Hvis du åpner den i notepad vil du se at den består av ren tekst, med filnavnet til imaget og noen parametre som forteller hvordan imaget skal brennes. Derfor må du åpne cue-fila og ikke bin-fila i brenneprogrammet, fordi bin-fila ikke inneholder noen informasjon om formatet på imaget.

Hvis imaget er for stort er det enten et dvd-image eller beregnet på litt større cd-er enn det som er standard. Du får tomme cd-er med opptil 800 mb kapasitet.

Får å bruke imaget uten å brenne det ut anbefales det programmet som mekkern nevnte. Da vil imaget fungere som en cd-rom i seg selv, bare raskere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...