Gjest ikke-vinkjenner Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Jeg har en flaske Frithjof Nicolaysen Viognier 2002, som har ligget i vinstativ i stuetemperatur et års tid. Er denne fortsatt holdbar? 0 Siter
Prozak Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Et halvt år er stort sett greit på en vin som ikke er lagrinsvin. Noe lengre tror jeg imidlertid ikke du bør lagre den. Men dette varierer også fra vin til vin. Men hvis du lurer på om du kan drikke den nå, så er svaret mest sansynlig ja. "............................" 0 Siter
Gjest ikke-vinkjenner Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Et halvt år er stort sett greit på en vin som ikke er lagrinsvin. Noe lengre tror jeg imidlertid ikke du bør lagre den. Men dette varierer også fra vin til vin. Men hvis du lurer på om du kan drikke den nå, så er svaret mest sansynlig ja. "............................" Jeg har liksom glemt av den, og så at Aperitif skrev "drikk nå" i fjor sommer. Den har altså ligget et år. Vurderte å ta den med på fest, men tror jeg satser på noe annet i kveld istedenfor, i tilfelle den er skjemt. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Jeg har liksom glemt av den, og så at Aperitif skrev "drikk nå" i fjor sommer. Den har altså ligget et år. Vurderte å ta den med på fest, men tror jeg satser på noe annet i kveld istedenfor, i tilfelle den er skjemt. Et år kan være i meste laget, ja. Men man kan aldri være sikker - jeg har blitt opplevd at viner jeg trodde var ødelagte var helt fine. "............................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.