Gjest oir Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 http://www.adressa.no/nyheter/article.jhtml?articleID=518020 0 Siter
Gjest en annen Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Fordi gutter i hovedsak behandles for utagerende lidelser (typisk ADHD) som det framgår i artikkelen, og disse er mer synlig enn "typiske jentelidelser" som angst og depresjon. Etter min mening ser vi en overdiagnostisering og -medisinering av ADHD i dag (er diagnosen i det hele tatt valid?), så det er ikke sikkert dette er til guttenes fordel. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Det er vel blant annet fordi de syke jentene ofte er såkalt "flinke" jenter - slik at de holder fasaden, mens de vender angst og depresjon innover. Guttene derimot, blir mer utagerende - og synes dermed bedre. Synd, men sant. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Fordi gutter i hovedsak behandles for utagerende lidelser (typisk ADHD) som det framgår i artikkelen, og disse er mer synlig enn "typiske jentelidelser" som angst og depresjon. Etter min mening ser vi en overdiagnostisering og -medisinering av ADHD i dag (er diagnosen i det hele tatt valid?), så det er ikke sikkert dette er til guttenes fordel. "er diagnosen i det hele tatt valid" ADHD-diagnosen er, etter min mening, rimelig shaky, ja. Det er så altfor lite konkrete og ubestridelige faktorer som legges til grunn. ".........................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.