Gå til innhold

manglende motivasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff for en kjedelig kveld dette her er, godt jeg har DOL. Kjæresten er ute på byen idag mens her sitter jeg da, og må lese til eksamener. Men til poenget, jeg har alltid vært flink på skolen, gikk ut med 5,8 i snitt fra vgs og studerer nå økonomi, har fått veldig bra karakterer hittil men i år har alt plutselig blitt så vanskelig. Fra å f.eks være en reser i matte, sliter jeg nå veldig, føler at jeg ikke skjønner noen ting i det faget lenger. Det er så ufattelig frustrerende, og jeg mister rett og slett motivasjonen. noen som har noe gode råd for å holde motivasjonen oppe?

Videoannonse
Annonse
Gjest hva skal jeg finne på nå, da?
Skrevet

Ville bare si at jeg også er alene i kveld.. Mannen min sovnet tidlig (igjen)... Jeg har nok å gjøre, men gjør alt og ingenting..

Skrevet

Ville bare si at jeg også er alene i kveld.. Mannen min sovnet tidlig (igjen)... Jeg har nok å gjøre, men gjør alt og ingenting..

godt å høre at det ikke bare er meg ihvertfall. sånne kvelder er ikke særlig morsomme nei

Skrevet

godt å høre at det ikke bare er meg ihvertfall. sånne kvelder er ikke særlig morsomme nei

Jeg sitter med oppgaver i plantefysiologi... Er ikke særlig spennende det heller, men det må gjøres..

Gjest tjohooo
Skrevet

Du skriver også "idag" :D

Mange som gjør det, ikke lagt merke til det før nå nylig. Begynte nesten å lure på om det var sånn det skulle skrives.

Nei, du er ikke alene, hadde selv bare A'ere i fjor, tror jeg havner atskillig lengre ned på skalaen i år ja, du.. .her går det treeeigt for tiden!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Mange som gjør det, ikke lagt merke til det før nå nylig. Begynte nesten å lure på om det var sånn det skulle skrives.

Nei, du er ikke alene, hadde selv bare A'ere i fjor, tror jeg havner atskillig lengre ned på skalaen i år ja, du.. .her går det treeeigt for tiden!

(Sidespor ang. skriftspråk..)

ang. idag/ i dag:

Tror det må ha vært vanlig før, 'igamledager'.

Både idag, igår, og imorgen. Kanskje det er forklaringen.

Blir frust over noe annet (det motsatte): Når ord blir delt opp, som jule nisse, lamme stek osv osv. DET blir mer og mer brukt, det! Ofte på oppsiktsvekkende steder, som burde vært korrekturlest 100 ganger. Så er det noe nytt på gang tror du, som vil bli tillatt - høres ut som du er oppdatert?

Skrevet

jeg vet det skrives egentlig i dag, men jeg lurer faktisk på om det er lov til å skrive idag imorgen osv nå, hmm ikke helt sikker.

Skrevet

jeg vet det skrives egentlig i dag, men jeg lurer faktisk på om det er lov til å skrive idag imorgen osv nå, hmm ikke helt sikker.

Nei, det er nok ikke lov å skrive idag, imorgen osv.

Mellomrommet må være der.

Skrevet

Nei, det er nok ikke lov å skrive idag, imorgen osv.

Mellomrommet må være der.

ok, mener egentlig at jeg har skrevet idag igår i skolestiler og aldri blitt rettet på det, men jeg husker ikke helt.

Gjest tjohooo
Skrevet

(Sidespor ang. skriftspråk..)

ang. idag/ i dag:

Tror det må ha vært vanlig før, 'igamledager'.

Både idag, igår, og imorgen. Kanskje det er forklaringen.

Blir frust over noe annet (det motsatte): Når ord blir delt opp, som jule nisse, lamme stek osv osv. DET blir mer og mer brukt, det! Ofte på oppsiktsvekkende steder, som burde vært korrekturlest 100 ganger. Så er det noe nytt på gang tror du, som vil bli tillatt - høres ut som du er oppdatert?

Håper for all del ikke det :D

Begynner jeg med ord del ing må dere for all del si fra... hater det :D

Gjest tjohooo
Skrevet

Det var ikke ment som kritikk, altså :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...