Gå til innhold

huff for er virus

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg SÅ glad, fikk plutselig et helt forferdelig virus her istad. Det kom opp 60 websider når jeg gikk inn på internet og internetten gikk i sneilefart. Men klarte å smøre meg med tålmodighet og laste ned adwaresafe fordi det var tydelig at jeg hadde en page hijacker, og det tok knekken på viruset. Ble litt redd en stund, råder alle til å laste ned dette, eller noe liknende, så slipper dere sitte med klump i halsen i et par timer, slik jeg har gjort nå!

Videoannonse
Annonse
Gjest tjohooo
Skrevet

Aldri hatt..var det noen spesielle sider du surfet på som gjorde til at du fikkopp så mye rart eller :D

Ad-aware er ok. Antivirusprogram hvor du må godkjenne alle innkommende tilkoblinger kan være jævlig irriterende til tider, men ganske så ok å ha når alt kommer til alt.

Skrevet

Aldri hatt..var det noen spesielle sider du surfet på som gjorde til at du fikkopp så mye rart eller :D

Ad-aware er ok. Antivirusprogram hvor du må godkjenne alle innkommende tilkoblinger kan være jævlig irriterende til tider, men ganske så ok å ha når alt kommer til alt.

hehe neida jeg fikk det gjennom et vedlegg, ellers er det mye virus å få på de litt suspekte sidene ja, men det var ikke tilfelle denne gangen :o)

Skrevet

Har du aldri hatt virus?

Da har du en erfaring til gode:-((

Jeg tiltrekker meg det meste tiltross for oppdatert virusprogram, oppdatert windows mm. Har talent for virustiltrekning!

Gjest tjohooo
Skrevet

Har du aldri hatt virus?

Da har du en erfaring til gode:-((

Jeg tiltrekker meg det meste tiltross for oppdatert virusprogram, oppdatert windows mm. Har talent for virustiltrekning!

Mistenker at jeg har et inne nå ettersom det går treigt her, men oppdaterte virusprogrammer finner det ikke... så ikke vet jeg...

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det kan komme opp både 40 og 60 vinduer i IE uten at du har virus på maskinen. Slikt skjer f.eks når man klikker på en mailadresse og mailen er satt opp feil.

Skrevet

Mistenker at jeg har et inne nå ettersom det går treigt her, men oppdaterte virusprogrammer finner det ikke... så ikke vet jeg...

I tillegg til anti-virusprogrammer må du ha anti-spyware, som AdAware, Spybot eller Spyware Doctor.

Gjest tjohooo
Skrevet

I tillegg til anti-virusprogrammer må du ha anti-spyware, som AdAware, Spybot eller Spyware Doctor.

Jeg har begge deler.

Skrevet

Det kan komme opp både 40 og 60 vinduer i IE uten at du har virus på maskinen. Slikt skjer f.eks når man klikker på en mailadresse og mailen er satt opp feil.

for å si det sånn, dette var garantert et virus, merket det ganske raskt. kom ikke en gang inn på hotmailen min fordi hijacker viruset tok over siden. Men nå er det fikset etter utallig forskjellige virus scanner :0)

Gjest tjohooo
Skrevet

Begge tre?

ad-aware og to stk virusprogram. Holder ikke det? :)

Skrevet

ad-aware og to stk virusprogram. Holder ikke det? :)

Det lønner seg å ha både SpyBot og AdAware, evt også Spyware Doctor. Jeg har alle tre. De utfyller hverandre, Spybot finner ting ikke AdAware finner og motsatt.

Skrevet

for å si det sånn, dette var garantert et virus, merket det ganske raskt. kom ikke en gang inn på hotmailen min fordi hijacker viruset tok over siden. Men nå er det fikset etter utallig forskjellige virus scanner :0)

Hvis du søker på google etter "hijacker remover" så finner du spesifikke programmer som klarer ta knekken på sånt som ikke vanlig antivirus tar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...