Gå til innhold

Se TV på data

Anbefalte innlegg

Gjest kan lite data
Skrevet

Barnet skal se Linus i Svingen på dataen på NRK sine sider, men etter 10 min. så slutter bildet nesten å bevege seg, skifter bare et par ganger i munuttet. Hvoror det? Vi har medium hastighet på ADSL, er det for lite tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Last ned programmet først, ikke se det på streaming. Hvis du setterpå pause frem til lastestreken er full, blir det straks mye bedre. Hvis du skjønte hva jeg mente nå da ;-)

Gjest kan lite data
Skrevet

Last ned programmet først, ikke se det på streaming. Hvis du setterpå pause frem til lastestreken er full, blir det straks mye bedre. Hvis du skjønte hva jeg mente nå da ;-)

Nei det skjønte jeg desverre ikke. For det tar ca. et halvt minutt og så står det completed. Hvordan får jeg lastet det ned ellers? Hva går jeg inn på?

Gjest Mr Papp
Skrevet

Nei det skjønte jeg desverre ikke. For det tar ca. et halvt minutt og så står det completed. Hvordan får jeg lastet det ned ellers? Hva går jeg inn på?

Er det NRK Web-TV, får du bare streaming (dvs. ikke nedlasting). Det finens en måte å laste ned filene på, men denne er ganske komplisert (og litt ulovlig).

Gjest kan lite data
Skrevet

Er det NRK Web-TV, får du bare streaming (dvs. ikke nedlasting). Det finens en måte å laste ned filene på, men denne er ganske komplisert (og litt ulovlig).

Ja det er NRK web-tv, men hvorfor legges de ut om det er ulovlig å laste de ned, og umulig å se på streaming?

Gjest Mr Papp
Skrevet

Ja det er NRK web-tv, men hvorfor legges de ut om det er ulovlig å laste de ned, og umulig å se på streaming?

Jeg ser dem uten problemer på streaming, men så har jeg også en svært rask oppkobling. Du kan jo prøve å sette ned kbps. Mulig det funker da.

Gjest kan lite data
Skrevet

Jeg ser dem uten problemer på streaming, men så har jeg også en svært rask oppkobling. Du kan jo prøve å sette ned kbps. Mulig det funker da.

Sette ned kbps? Hvordan gjør jeg det?

Skrevet

Sette ned kbps? Hvordan gjør jeg det?

Etter at du har logga inn, klikker du på ikonet nederst til høyre, det som er med noe som ligner på et hvitt dokument. Deretter ser du feltet "Endre internetthastigheten din manuelt". Reduser denne med piltastene. Lyden og bildet vil bli dårligere, men kanskje vil det funke med deres raske, men likevel ikke så raske oppkobling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...