Gå til innhold

Marka i Oslo--ANYBODY??

Anbefalte innlegg

Gjest nordmarka
Skrevet

hvordan kommer jeg meg til Nordmarka eller Østmarka fra sentrum?

Gjest Big Mac
Skrevet

Kommer litt an på hvor du vil hen, men T-banen er et godt utgangspunkt

Nordmarka: Frognerseterbanen eller Songsvannsbanen (til songsvann).

Østmarka: Linje 3 til Skullerud eller Bogerud

Skrevet

Jeg er mest kjent i østmarka.

Ta T-banen, Skullerudbanen til f.eks. Skullerud, gå inn til Skullerudstua og derfra til Rustadsaga, rundt Nøklevann til Østmarksetra og gå til f.eks. Ulsrud og ta T-banen derfra til byen igjen. En fin tur på en drøy time.

Du kan også ta av midt ved Nøklevann cirka og gå til Mariholtet, er skiltet fra veien rundt Nøklevann. Fra Rustadsaga til Mariholtet ca. 6 km. Så går du fra Mariholtet til Ellingsrud, 6 km. og tar T-banen derfra til byen. Da får du lengre tur. Fint innover der.

Flott i marka nå og et nydelig novembervær.

Skrevet

Hva med toget til Movatn eller Stryken. Men det er kanskje mer aktuelt om vinteren. Eller kanskje toget ikke går der lenger. Husker vi gikk på ski derfra og hjem da jeg var liten.

Skrevet

Jeg er mest kjent i østmarka.

Ta T-banen, Skullerudbanen til f.eks. Skullerud, gå inn til Skullerudstua og derfra til Rustadsaga, rundt Nøklevann til Østmarksetra og gå til f.eks. Ulsrud og ta T-banen derfra til byen igjen. En fin tur på en drøy time.

Du kan også ta av midt ved Nøklevann cirka og gå til Mariholtet, er skiltet fra veien rundt Nøklevann. Fra Rustadsaga til Mariholtet ca. 6 km. Så går du fra Mariholtet til Ellingsrud, 6 km. og tar T-banen derfra til byen. Da får du lengre tur. Fint innover der.

Flott i marka nå og et nydelig novembervær.

Bare for ikke å skape forvirring - Skullerudbanen har skifta navn til Mortensrud.

Og det er altså bane nr 3.

God tur!

Skrevet

Det fine med Oslomarka er bl.a. at man ikke trenger å gå fram og tilbake. F. eks. er det en fin tur å ta trikken til Frognerseteren og gå derfra (via Ullevålseter) til Sognsvatn.

Skrevet

Bare for ikke å skape forvirring - Skullerudbanen har skifta navn til Mortensrud.

Og det er altså bane nr 3.

God tur!

Sant det Gyda, tidene forandrer seg....! Står jo Mortensrud på banen den veien.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Eller du tar T-bane nr 5 i retning Vestli, hopper av paa Ammerud eller Grorud, og vips saa er du i Lillomarka.

Eller du tar trikken (eksisterer den fortsatt, eller ble den lagt ned?) til Kjelsaas, eller du tar NSB-tog dit (Gjoevikbanen). Da er du like ved Maridalsvannet.

Skrevet

Sant det Gyda, tidene forandrer seg....! Står jo Mortensrud på banen den veien.

Ja, det kan du si.

Jeg kaller det fortsatt for Østensjøbanen, jeg ...

Skrevet

Eller du tar T-bane nr 5 i retning Vestli, hopper av paa Ammerud eller Grorud, og vips saa er du i Lillomarka.

Eller du tar trikken (eksisterer den fortsatt, eller ble den lagt ned?) til Kjelsaas, eller du tar NSB-tog dit (Gjoevikbanen). Da er du like ved Maridalsvannet.

Kjelsåstrikken ble nedlagt, og det går foreløpig buss (55) fra Storo.

Men den gjenåpnes faktisk mandag 22.11.!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...